فیروز سیر سفری به بوینس آیرس ، پایتخت آرژانتین - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۹

Buenos Aires  پایتخت کشور آرژانتین بوینس آیرس ، یکی از زیباترین و محبوب ترین شهرهای این کشور است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است. دیدنی های این شهر به حدی جذاب است که بیشتر گردشگران و توریست های دوست دارند، حداقل یک بار هم که شده از این شهر زیبا بوینس آیرس دیدن کنند و خاطره ای به یادماندنی در ذهن خود ثبت کنند.

معرفی شهر بوینس آیرس آرژانتین

اگر دلتان می خواهد شهری را ببینید که پر از هیاهو و جنب و جوش است، حتما بوینس آیرس را انتخاب کنید. این شهر از جاذبه های طبیعی گرفته تا موزه ها و عمارت های تاریخی را، در دل خود جای داده است. بازارهای رنگارنگ و متنوع آرژانتینی را در این شهر زیبا مشاهده خواهید کرد. شاید جذاب ترین بخش قدم زدن در شهر، مرکز شهر بوئنوس آیرس باشد. در مرکز شهر درختانی را مشاهده می کنید که قدمتی طولانی دارند و در کنار ساختمان های قرن نوزدهمی که در این منطقه قرار گرفته، هارمونی جالبی را ایجاد کرده اند. این بخش از شهر بوینس آیرس ، شبیه به پاریس است.

بوینس آیرس ، پایتخت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آرژانتین است و یک شهر کامل محسوب می شود. عجیب است که تمام ویژگی های کل کشور آرژانتین را در این شهر کوچک مشاهده خواهید کرد. جالب تر از آن تلفیق مدرنیته و ارکان سنتی است که در بخش های مختلف شهر به چشم می خورد.

معرفی شهر بوینس آیرس آرژانتین

اتوبوس های توریستی

از جمله امکاناتی که این شهر برای توریست ها در نظر گرفته است، اتوبوس های توریستی است که گردشگران را به مناطق دیدنی شهر می رساند. همچنین هدفون هایی برای گردشگران در نظر گرفته شده است که گردشگران می توانند با گوش دادن به صدای راهنمای گردشگری شهر، از تاریخچه آثار باستانی و افسانه های مربوط به آن ها با خبر شوند.

اتوبوس های توریستی

گورستان رکولتا

رکولتا یکی از مناطق پر طرفدار و دیدنی در پایتخت آرژانتین است. رکولتا در واقع یک صومعه فرانسوی است که در سال ۱۷۱۶ ساخته شده است و به علت تقدس و ارزشی که برای مردم داشت، نام این محله را رکولتا گذاشتند اما نکته مهمی که در این منطقه وجود دارد، گورستان های خاص و ویژه ای است که در رکولتا مشاهده می کنید. بله! کمی عجیب است که برای تماشای یک گورستان، به یک شهر برویم اما باور کنید که این گورستان کاملا متفاوت است. حتی از تماشای موزه ها و بناهای تاریخی که در این شهر قرار گرفته، این گورستان جذاب تر است.

گورستان رکولتا، آرامگاه شخصیت های بزرگی همچون اویتا پرون است. سبک مقبره های این گورستان، مشابه مقبره های قرن بیستم است و توسط هنرمندان به نام و مشهوری، طراحی شده است. با قدم زدن در این قبرستان گمان می کنید با یکی از آثار تاریخی دوران قرون وسطی طرف هستید. طراحی مجسمه های سنگی بر روی هر مقبره، به زیبایی تمام انجام شده است. تعداد این مجسمه ها به ۶۴۰۰ عدد می رسد که بیشتر به صورت حکاکی های دستی ساخته شده اند و از ایتالیا آورده شده اند. اگر گذرتان به این شهر افتاد حتما از گورستان رکولتا دیدن کنید.

باغ های زیبایی هم در این منطقه قرار گرفته اند که تماشای آن ها خالی از لطف نیست.

گورستان رکولتامحله رنگی لا بوکا

La Boca رنگارنگ ترین محله بوینس آیرس است. از دیوارهای رنگی تا معماری خلاقانه و طراحی های شاد را در این منطقه تماشا خواهید کرد. لا بوکا منطقه هنری شهر است و حتی افرادی که در این محله زندگی می کنند، استایل هنری دارند. استودیوهای هنری هم در این خیابان واقع شده است. تانگو مشهور ترین ورزشی است که در این منطقه برگزار می شود و فوتبال نیز، در رده دوم قرار دارد.

محله رنگی لا بوکا

ورزشگاه لابومبونرا

ورزشگاه لابومبونرا هم برای افرادی که دلباخته فوتبال ارژانتین هستند، مکان مناسبی برای بازدید است. آرژانتین کشور پدیده هایی همچون مارادونا و لیونل مسی است و بسیاری از طرفداران دو آتشه فوتبال، برای تماشای فوتبال این کشور، تمایل دارند به این ورزشگاه هیجان انگیز بروند. اگر بازی فوتبالی در این استادیوم برگزار می شد حتما بلیط فوتبال را تهیه کنید و همراه با موج استادیوم، در هیاهو و هیجان استادیوم، غرق شوید.

ورزشگاه لابومبونرا

سن تلمو

سن تلمو قدیمی ترین محله بوینس آیرس است. تمامی خانه های این منطقه از قرن نوزدهم به جای مانده است و عمارت ها و موزه های تاریخی شهر نیز، در این منطقه متمرکز شده است. در سن تلمو کافه ها و رستوران های بسیار جذاب و با کیفیتی وجود دارد که دلیل شلوغی این منطقه است.

سن تلمو

میدان دورگو

در مرکز منطقه سن تلمو، این میدان واقع شده است. برای خرید سوغاتی، آخر هفته ها به میدان دورگو بروید تا از صنایع دستی و عتیقه جاتی که در این بازار وجود دارد، خریدی دلچسب انجام دهید. علاوه بر این که بازارهای رنگارنگ در این میدان تشکیل می شود، تماشای هنرمندانی که نمایش خیابانی اجرا می کنند و تئاترهای موزیکالی که در این منطقه برگزار می شود، جالب توجه است.

میدان دورگو

پل زن

یکی از مشهورترین دیدنی های بوینس آیرس، پل زن است که توسط طراح و معمار مشهوری به نام “سانتیاگو کالاتراوا” طراحی شده است. دلیل این که نام زن روی این پل قرار گرفته است، برداشتی است که مردم با تماشای تصویر این پل کرده اند. به عقیده آن ها، این پل شبیه زنی است که همچون فرشته ای بال سفید بزرگ دارد و به سمت آسمان کشیده می شود.

پایتخت آرژانتین صدها دیدنی دیگر هم دارد که برای تماشای آن ها حداقل دو هفته زمان لازم است. شهر بوینوی آیریس، توریستی ترین شهر آرژانتین است. امیدواریم از تماشای این شهر، لذت ببرید.

پل زن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 416 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.