فیروز سیر سفری به شهر باستانی لالاگونا، یکی از میراث جهانی یونسکو - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷

شهر باستانی لا لاگونا در جزایر قناری

شهر باستانی لا لاگونا (San Cristóbal de La Laguna) در ناحیه شمالی تنریف در ایالت سانتا کروز تنریف واقع شده است. لا لاگونا دومین شهر پرجمعیت این جزیره و سومین شهر پرجمعیت مجمع الجزایر قناری می‌باشد و به دلیل بناهای تاریخی که در این شهر وجود دارد، لا لاگونا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و حتی جهت ساخت برخی از مناطق شهرهای آمریکای جنوبی از این شهر تاریخی و هیجان انگیز الگو برداری شده است.

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید و با شهر باستانی لا لاگونا در تنریف بیشتر آشنا شوید.

شهر باستانی لا لاگونا در جزایر قناری

برخی از هتل‌هایی که در شهر باستانی لا لاگونا قرار دارند متعلق به قرن نوزدهم میلادی هستند که معماری آن‌ها به نوبه خود بسیار قابل توجه می‌باشد. در حدود ۲۰۰ سال پیش، گردشگران صرفاً به دلیل آب و هوای مناسب و طبیعت شگفت انگیز شهر تنریف به این منطقه فیروز سیر‌کردند؛ اما در اثر گذر زمان بناهای ساخته شده در این مکان حال و هوای دیگری به خود گرفتند و امروزه بیشتر توریست‌ها علاوه بر آب و هوای خاص و طبیعت منحصر به فرد لا لاگونا، به دلیل آثار تاریخی باقی مانده از گذشته به این منطقه فیروز سیر‌کنند و از دیدن معماری‌های خاص و ویژه‌ای که از هنرمندان متعلق به قرن‌های گذشته در این مکان به یادگار مانده است شگفت‌زده می‌شوند.

San Cristóbal de La Laguna

چرا سفر به لا لاگونا برای توریست‌ها مطلوب است؟

تنریف تنها به دلیل سواحل بکرش به شهرت نرسیده است، بلکه بیشتر توریست‌ها جهت بازدید از شهر باستانی لا لاگونا و قدم زدن در خیابان‌های خلوت این شهر به این منطقه فیروز سیر‌کنند، به گونه‌ای که هنگام قدم زدن در کوچه‌ها و خیابان‌های لا لاگونا می‌توانید تورهای گردشگری زیادی را مشاهده کنید. در خیابان‌های این شهر خبری از سر و صدا، ترافیک، تراکم جمعیت و… دیده نمی‌شود و هنگام قدم زدن در سطح شهر تصور می‌کنید سفری به سالهای دور داشته‌اید که هنوز وسیله نقلیه‌ای اختراع نشده و شهرنشینی رونق پیدا نکرده است.

شهر باستانی لا لاگونا در جزایر قناری

درباره شهر باستانی لا لاگونا

آنچه در نگاه اول توریست‌ها را نگران و تا حدودی شوکه می‌کند، ترافیک سنگین خیابان‌های شمالی و جنوبی این شهر است، به گونه‌ای که در نگاه اول یادآور ترافیک سنگین خیابان M60 اطراف منچستر برای شما خواهد بود؛ اما به محض ورود به لا لاگونا هر چقدر به سمت قلب این شهر حرکت می‌کنید سکوت بیشتری حکم فرما می‌شود، به گونه‌ای که در مرکز لا لاگونا دیگر خبری از شلوغی و ترافیک نیست و جز بناهای تاریخی هیچ چیزی توجه توریست‌ها را به سوی خوش جذب نمی‌کند.

شهر باستانی لا لاگونا در جزایر قناری

در خیابان‌های این شهر می‌توانید خانه‌هایی با معماری‌های مختلف را مشاهده کنید، برخی از خانه‌ها دارای سقف‌های سفالی هستند و در برخی دیگر از آن‌ها طراحی‌های مارپیچی وجود دارد که از سبک معماری گوتیک پیروی می‌کنند. از دیگر طراحی‌های خاص بناهای این شهر می‌توان به سقف‌های گنبدی شکل باروک و خانه‌هایی که توسط پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها، فلاندرزها، فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها ساخته شده است اشاره کرد؛ بنابراین معماری بناهای تاریخی این شهر چند فرهنگی بودن شهر باستانی لا لاگونا در حدود ۵۰۰ سال پیش را به نمایش میگذارد.

شهر باستانی لا لاگونا در جزایر قناری

آب و هوای شهر باستانی لا لاگونا

شهر باستانی لا لاگونا به واسطه وزش بادهای شمالی دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای است و آب و هوایی معتدل و مرطوب‌تر از سایر قسمت‌های جزایر قناری دارد. به گونه‌ای که در طول سال بارندگی در این منطقه سه تا پنج برابر بیشتر از سایر جزایر است و بخش‌های جنوبی جزیره که حدود ده درصد کمتر از قسمت‌های دیگر از نور خورشید بهره‌مند هستند، رطوبت بیشتری دارند.

آب و هوای شهر باستانی لا لاگونا

کشف شهر باستانی لا لاگونا

اگر هنگام سفر به شهر باستانی لا لاگونا قصد دارید جاذبه‌های تاریخی آن را تک به تک بررسی کنید، بهترین راه قدم زدن در سطح شهر است. طراحی خیابان‌های این شهر به گونه‌ای صورت گرفته است که به راحتی می‌توانید مسیرتان را پیدا کنید، اما قبل از جستجو بهتر است نقشه را بررسی کنید تا مسیرهای اصلی این شهر قدیمی را شناسایی کرده و به خاطر بسپارید.

دانشگاه لا لاگونا دارای ۳۰۰۰۰ دانشجو است و حضور این تعداد از جمعیت برای این شهر تاریخی تا حدودی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. هر چند با وجود این دانشگاه لا لاگونا به عنوان پایتخت فرهنگی مجمع الجزایر قناری شناخته می‌شود.

دانشگاه لا لاگونا

کشاورزی شغل اصلی مردم ساکن در این منطقه است و زمین‌های شمالی شهر لا لاگونا به این امر اختصاص داده شده‌اند. در صورتی که بافت شهری لا لاگونا در قسمت‌های غربی و جنوبی گسترش پیدا کرده و شمال این شهر نیز توریستی‌ترین قسمت لا لاگونا محسوب می‌شود.

از آثار تاریخی منحصر به فرد این منطقه می‌توان به کلیسای Convento de Santa Clara، کلیسای Iglesia de Nuestra Señora de la Concepción، کلیسای Santuario del Cristo و کلیساهای کوچک و بزرگ دیگری اشاره کرده که در قرن هفدهم و هجدهم ساخته شده‌اند و معماری آن‌ها از سبک معماری دوره رنسانس و نئو کلاسیک پیروی می‌کند. از دیگر جاذبه‌ها این شهر تاریخی می‌توان به بنای تاریخی  Casa del Montañésو بنای تاریخی Casa de los Capitanes اشاره کرد.

Santuario del Cristo

همچنین در بین جاذبه‌های لا لاگونا نام گالری Fundación Cristino de Vera نیز به چشم می‌خورد. در این گالری نمایشگاه‌های موقت زیادی برگزار می‌شوند و آثار هنرمند معاصر Cristino de Vera که در سال ۱۹۳۱ در Cruz de Tenerife به دنیا آمده است به نمایش گذاشته شده‌اند.

Fundación Cristino de Vera

هنگام سفر به شهر باستانی لا لاگونا، بازدید از موزه‌های de la Ciencia y el Cosmos و de la Historia de Tenerife نیز برای افرادی که به آثار تاریخی علاقه‌مند هستند خالی از لطف نخواهد بود.

Fundacón Cristino de Vera

شهر باستانی لا لاگونا که در مجمع الجزایر قناری و در شمال Tenerife واقع شده، علاوه بر آب و هوای مناسب و سواحل زیبا و بکر، دارای آثار تاریخی هیجان انگیزی است. به همین دلیل توریست‌هایی که به این منطقه فیروز سیر‌کنند ساعت‌ها در خیابان‌های لا لاگونا قدم میزند و از آثار تاریخی متفاوت و منحصر به فردی که دارای سبک‌های معماری مختلف هستند و هم اکنون در یک قاب به نمایش گذاشته شده‌اند بازدید به عمل می‌آورند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 336 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.