فیروز سیر سفری هیجان انگیز به جزیره کوش آداسی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

کوش آداسی کجاست؟ چرا گردشگران علاقه زیادی به تماشای این جزیره شگفت انگیز دارند؟ چرا تورهای کوش آداسی یکی از جذابترین تورهای خارجی است؟ برای پاسخ به این سوالات، بهتر است با شهر کوش آداسی آشنا شوید تا خودتان قضاوت کنید که این شهر، جذابیت های کافی برای گردشگران را دارد یا خیر؟

همه چیز درباره کوش آداسی

کوش آداسی یکی از معروف ترین شهرهای ترکیه است که در فاصله ۷۱ کیلومتری از آیدین ترکیه قرار گرفته است. کوش آداسی یک جزیره است که آب های فیروزه ای اش، همراه با تفریحاتی که در آن برگزار می شود، نه تنها گردشگران خارجی بلکه گردشگران ترکیه ای را هم به سمت خود جذب می کند. این جزیره در نوار ساحلی دریای اژه قرار گرفته است. این شهر نزدیک به جزایر یونان است و افرادی که به کوش آداسی می روند، معمولا مسیر خود را تا یونان ادامه می دهند.

جمعیت کوش آداسی به ۱۰۰ هزارنفر نمی رسد اما سالانه بیشتر از جمعیت خود، گردشگر دارد. آب و هوای کوش آداسی، معتدل است. همین موضوع باعث جذابیت این شهر برای گردشگران شده است.

همه چیز درباره کوش آداسی

از کوش آداسی به یونان بروید!

همان طور که گفتیم، نزدیکی جزیره کوش آداسی به یونان باعث شده تا گردشگران بسیاری به ویژه در فصل هایی که جشنواره های یونانی برگزار می شود، کوش آداسی را انتخاب کنند. تنها با یک قایق موتوری ساده و طی کردن یک مسیر کوتاه، می توانید به فستیوال ها و جشنواره هایی که در جزایر یونان برگزار می شود، برسید. به جزیره ساموس یونان بروید و از تماشای جاذبه های آن لذت ببرید.

از کوش آداسی به یونان بروید!

جاذبه های جزیره کوش آداسی

شهر باستانی پرینه

پرین یا پرینه، معروفترین جاذبه گردشگری در شهر کوش آداسی است. پرین درواقع شهری باستانی است که روزگاری دارای رونق زیاد و شهرت بالایی بوده است. اما بعد از مدتی به علت بالا آمدن سطح آب، در زیر آب مدفون شد. زمانی که آب ها تبخیر شدند و مجددا پرین سر از آب بیرون آورد، به جاذبه گردشگری کوش آداسی تبدیل شد. در پرین، آمفی تئاتر شگفت انگیز و جالبی را می بینید که معروفترین جاذبه گردشگری پرین است.

شهر باستانی پرینه

دیدیما مرکز تمدن کوش آداسی

دیدیما (Didyma) یکی دیگر از جاذبه های مهم کوش آداسی است که مرکز تمدن هلینمی ها است. آپولو نیز در دیدیما قرار گرفته است. این مرکز به لحاظ تاریخ تمدنی که از آن برداشت می شود، اعتبار دارد.

دیدیما مرکز تمدن کوش آداسی

شبه جزیره دیلک

Dilek یکی از مهمترین جاذبه های کوش آداسی است. از آن جایی که این منطقه کوهستانی است و در نزدیکی کوش آداسی قرار گرفته، آب و هوای بسیار دلنشینی دارد. از طرفی آثار یونانی ها را در این منطقه از ترکیه مشاهده می کنید. در دیلک، غار زئوس وجود دارد که مشهورترین جاذبه گردشگری این منطقه است.

شبه جزیره دیلک

پارک آدالند

Adaland یکی از پرطرفدارترین دیدنی های کوش اداسی است. این پارک در ۶ کیلومتری کوش آداسی و آکوا فانتزی قرار دارد. جذابترین بخش این پارک، نمایشی است که دلفین ها اجرا می کنند.

پارک آدالند

روستای کیزارلی

دلتان می خواهد در کوش آداسی باغ های انگوری که از انگورهای رنگارنگ پر شده اند را ببینید؟ روستای کیزارلی، روستایی است که مردم آن به کشت انگور و پروش باغستان های انگور مشغول اند. تماشای روستای کیزارلی به ویژه این که مغازه های کوچک و محلی زیبایی دارد، جالب توجه است.

گورجین آداسی

با این که گورجین آداسی قرار بود محلی برای مراقبت از شهر کوش آداسی باشد و قلعه گورجین آداسی بدین منظور دایر شده ایت اما امروزه، نقش این قلعه تغییر کرده است. این قلعه نظامی یکی دیگر از دیدنی های کوش آداسی است که در سفر به این شهر نباید تماشای آن را از دست داد.

دانستنی مهم در سفر به کوش آداسی

در سفر به کوش آداسی حتما ضد آفتاب قوی به همراه داشته باشید. عینک آفتابی نیز، همراهتان باشد چرا که کوش آداسی آفتابی ترین شهر ترکیه است و مدت زمان تابش آفتاب در این شهر بسیار زیاد است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 335 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.