فیروز سیر سفر به آیاناپا ؛سفری خاطره انگیز - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷

سفر به آیاناپا

آیاناپا، نامی آشنا برای تمامی گردشگران است و به عنوان تفرجگاهی ساحلی در جنوب شرقی کشور قبرس شناخته می شود. آیاناپا در واقع شهرکی توریستی است که در سال ۱۹۸۰ شکل گرفته و وجود سواحل بکر و دست نخورده در آن باعث شده است، تا مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا، قرار گیرد. در ادامه به بررسی ویژگی های اقلیمی این شهرک زیبا خواهیم پرداخت و شما را با جاذبه های سفر به آیاناپا آشنا خواهیم نمود.

سفر به آیاناپا

ویژگی های اقلیمی آیاناپا

آیاناپا، در جنوب فاماگوستا و در مجاورت با کیپ گرکو واقع دشه است و دارای آب و هوایی مدیترانه ای می باشد. این منطقه ی تفریحی دارای تابستان هایی مطبوع و طولانی می باشد و فصل زمستان در آن، بسیار کوتاه و معتدل است. این مساله باعث شده است تا تمام ماه های سال برای سفر به این شهرک توریستی مساعد باشد و گردشگران در هر زمانی از سال به راحتی بتوانند، اوقات خوشی را در این ناحیه سپری نمایند.

ویژگی های اقلیمی آیاناپا

جاذبه های گردشگری آیاناپا

این تفرجگاه ساحلی، محیطی خارق العاده برای تفریح و کسب آرامش است. مهم ترین جاذبه ی گردشگری آیاناپا، داشتن سواحلی بکر و دریایی آرام و فیروزه ای است. قایق سواری در دل دریا، قدم زدن بر روی شن های ساحل و ماهیگیری در سکوت، از جذاب ترین تفریحاتی است که همواره توجه گردشگران را به خود جلب می کند و اوقات خوشی را برای آنان به ارمغان می آورد.

جاذبه های گردشگری آیاناپا

بازدید از موزه ها و همچنین صومعه ی تاریخی آیاناپا که تنها بنای تاریخی مهم در این منطقه است نیز، از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرک زیبا به شمار می آید و تماشای آن ها تجربه ای لذت بخش را برای افراد رقم می زند.

صومعه تاریخی آیاناپا

در کنار تمامی این فعالیت ها، نشستن در رستوران ها و کافه های ساحلی، گوش دادن به موسیقی زنده در ساحل، خوردن نوشیدنی رو به غروب آفتاب و شرکت در جشن های شبانه ی آیاناپا نیز، دارای جذابیتی وصف نشدنی می باشد و با استقبال بی نظیری از جانب گردشگران مواجه می گردد.

دسترسی به آیاناپا

برای سفر به آیاناپا می توانید به فرودگاه لارانکا در جزیره ی قبرس پرواز نمایید و پس از فرود آمدن در فرودگاه لارانکا، ظرف مدت ۴۵ دقیقه، با تاکسی به آیاناپا برسید. البته برخی افراد نیز ترجیح می دهند که پرواز ارزان تری را تجربه نمایند و به همین دلیل فرودگاه پافوی vh را برای سفر خود برمی گزینند. این فرودگاه ۲ ساعت با آیاناپا فاصله دارد و افراد پس از فرود آمدن در این فرودگاه می توانند، با استفاده از اتوبوس خود را به این شهرک برسانند.

دسترسی به آیاناپا

حمل و نقل در آیاناپا

توجه داشته باشید که آیاناپا شهرکی بسیار کوچک است و گردشگران با پای پیاده می توانند، به گشت و گذار در تمامی بخش های آن بپردازند. بنابراین هیچ جای نگرانی برای حمل و نقل و هزینه های ناشی از آن در این شهرک وجود ندارد. همچنین استفاده از دوچرخه نیز گزینه ای جذاب و متداول است و این امکان را برای افراد فراهم می کند تا اوقات خوشی را در این شهرک تجربه نمایند. البته این بدان معنا نیست که هیچ گونه تاکسی و یا اتومبیل کرایه ای در این شهرک وجود ندارد! کرایه ی تاکسی در این شهرک نسبت به دیگر شهرهای اروپایی کم تر است و امکان کرایه ی اتومیبل نیز برای گردشگران محیا می باشد.

حمل و نقل در آیاناپا

با سفر به آیاناپا می توانید، اوقاتی به دور از هیاهو و دغدغه های زندگی روزمره را تجربه نمایید و به کسب آرامشی عمیق برای ادامه ی زندگی بپردازید. در صورت تمایل به سفر به آیاناپا می توانید، بلیط هواپیمای خود را از سایت گردشگری سفرمی خریداری نمایید و نسبت به رزرو هتل مورد نظر خود در آن جا اقدام کنید تا سفری ارزان و بسیار خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 337 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.