فیروز سیر سفر به اسلو پایتخت زیبای نروژ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷

سفر به اسلو

اسلو پایتخت زیبا و جذاب نروژ، شهری دیدنی و بزرگ در این کشور است که با زیبایی ها و طبیعت بی نظیرش مقصدی عالی برای فیروز سیر باشد. موزه های دیدنی متنوع، چشم انداز های طبیعی خیره کننده و بناهای تاریخی بسیار این کشور، هیچ گردشگری را از سفر به اسلو پشیمان نمی کند. اسلو شهر ارزانی نیست و به عنوان دومین شهر گران جهان شناخته شده است که به لحاظ اقتصادی نیز در سطح بالایی قرار گرفته است. در سفر به اسلو با پیاده رو هایی مملو از دوچرخه سواران و افرادی که با پیاده روی اسلو را به شهری تمیز و عاری از آلودگی تبدیل کرده اند روبرو می شوید.

سفر به اسلو

همراه مجله گردشگری سفرمی باشید تا در رابطه با سفر به اسلو پایتخت نروژ اطلاعات بیشتری به دست آورید.

آب و هوای اسلو

شهر اسلو پایتخت نروژ در مقایسه با سایر شهرهای این کشور دارای آب و هوای ملایم و معتدلی می باشد. میزان بارندگی در این شهر بسیار زیاد است و فرقی نمی کند فصل تابستان باشد یا زمستان بارندگی در همه ی فصل های شهر اسلو قابل مشاهده است. بهترین زمان سفر به اسلو فصل تابستان و ماه می تا آگوست می باشد که آب و هوا در معتدل ترین حالت خود است. این شهر با آب و هوایی بی نظیر مقصدی جذاب برای دوستداران قایق سواری و پیاده روی است.

آب و هوای اسلو

دین، فرهنگ و زبان مردم اسلو

مسیحیت دینی است که افراد مذهبی اسلو و نروژ به آن روی آورده اند اما جالب است بدانید که تنها ۲ درصد از مردم نروژ در کلیساها و مراسم مذهبی شرکت می کنند. در واقع دین برای مردم اسلو اهمیتی ندارد. زبان و گویش مردم اسلو و نروژ نیز به دو صورت است یکی زبان رسمی این کشور که نروژی می باشد و دومی سامی که وجود این دو زبان منجر به پیچیدگی گویش در این کشور شده است.

ورزش در میان مردم اسلو جایگاه ویژه ای دارد و اکثر مردم اسلو ورزشکار هستند. این مردم بافرهنگ به صداقت و سادگی اهمیت بسیاری می دهند و مخالف با تجمل و تظاهر هستند. در سفر به اسلو با مردمانی روبرو می شوید که اگر چه خیلی زود صمیمی نمی شوند اما صداقت و وفادار بودن برای آنها حرف اول را می زند.

دین، فرهنگ و زبان مردم اسلو

خورد و خوراک در اسلو

اسلو شهری با جاذبه های طبیعی بی نظیر می باشد که غذاهای فوق العاده ای با طعم هایی متفاوت را در آن می توانید امتحان کنید. با توجه به اینکه کشور نروژ در کنار دریا می باشد و اسکاندیناوی است غذاهای دریایی این کشور را در سفر به اسلو فراموش نکنید! رستوران های اسلو ماهی، میگو، صدف و سایر مواد خوراکی دریایی را به صورت روزانه و تازه صید می کنند. از همین رو این غذاها طعم فوق العاده ای دارند. افرادی که علاقمند به گوشت قرمز هستند نیز می توانند گوشت گوزن را که به فراوانی در رستوران های شهر اسلو پیدا می شوند امتحان کنند. هزینه خورد و خوراک در این شهر گران، بالا می باشد و لازم است برای صرفه جویی هزینه ها در سفر به اسلو خودتان آشپزی کنید. از غذاهای لذیذ اسلو همچون کوفته نروژی، فلیپ فیسک، پینکجوت، راکفیسک، سمالاهاو و فیسکولبر غافل نمانید!

خورد و خوراک در اسلو

حمل و نقل در اسلو

اسلو شهری با سیستم عالی حمل و نقلی می باشد که در سفر به اسلو می توانید از تراموا و اتوبوس های این شهر برای حمل و نقل خود استفاده نمایید. اگر به فکر صرفه جویی بیشتر در هزینه های خود هستید می توانید وسایل حمل و نقل عمومی را از قبل رزرو کنید و تا ۵۰ درصد ارزان تر خریداری کنید. بنابراین در صورتی که مسیر سفر خود را می دانید بهتر است از قبل اتوبوس و یا قطار خود را رزرو نمایید. یکی دیگر از راه هایی که باعث صرفه جویی می شود استفاده از کارت تویستی است. با استفاده از کارت توریستی که به منظور بازدید رایگان از جاذبه های گردشگری اسلو می باشد می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی نیز به صورت رایگان استفاده نمایید.

حمل و نقل در اسلو

اقامت در اسلو

در سفر به اسلو مشکلی از بابت اقامت در این شهر زیبا نخواهید داشت. شما می توانید در هتل ها، مسافرخانه ها و هاستل ها اقامت کنید و جالب است بدانید که هزینه اقامت در هتل های اسلو با توجه به اینکه اغلب آنها دارای استاندارد های اروپایی نیستند کم می باشد. اگر اقامتی لوکس در هتل های باکیفیت اسلو مد نظرتان است می توانید هتل هایی همچون کونتی ننتال اسلو و رادیسون بلو را انتخاب نمایید. در صورتی که تصمیم به صرفه جویی در هزینه های سفر به اسلو دارید می توانید هتل های ارزان قیمت این شهر و یا هاستل ها را برای اقامت خود انتخاب نمایید. جالب است بدانید که اقامت در چادر و در طبیعت زیبای اسلو رایگان و آزاد می باشد. می توانید با به همراه داشتن چادر مسافرتی در طبیعتی بکر و سبز اقامت داشته باشید و از آب و هوای بی نظیر این شهر نهایت لذت را ببرید.

اقامت در اسلو

همراه مجله گردشگری سفرمی باشید تا اطلاعات خود را در رابطه با شهر یا کشورهای مختلف تکمیل نموده و سفری لذت بخش و خاطره انگیز را تجربه نمایید. همچنین میتوانید با مراجعه به سایت سفرمی برای خرید بلیط هواپیما تهران به اسلو از نوع سیستمی و چارتری و رزرو هتل اسلو اقدام نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 388 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.