فیروز سیر سفر به دنیای خیالی با واقعیت مجازی! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷

سفر با واقعیت مجازی

پیشرفت تکنولوژی و فناوری همیشه در زندگی ما انسان ها تاثیرات بسزایی گذاشته است. هرچند نمیتوان از تاثیرات منفی تکنولوژی در زندگی ما انسان ها چشم پوشی کرد. جالب است بدانید که عرصه گردشگری نیز از پیشرفت تکنولوژی بی نصیب نمانده است! قطعا تجربه سفر در لحظه و به هر مقصدی برای هر گردشگری جذاب و هیجان انگیز است. سفر با واقعیت مجازی تجربه ای شگفت انگیز و جالب است که شما می توانید تنها با نشستن بر روی مبل خود، صندلی در محل کار و یا هرجایی از دنیا به قطب جنوب سفر کنید!

سفر با واقعیت مجازی

همراه مجله گردشگری سفرمی باشید تا با واقعیت مجازی سفر کنیم و با این تکنولوژی منحصر به فرد بیشتر آشنا شویم!

واقعیت مجازی چیست؟

واقعیت مجازی یا Virtual Reality شبیه سازی از یک مکانی می باشد که به طور معمول تنها به صورت تصویری ثابت و یا ویدئویی معمولی می باشد اما در واقع نمایی ۳۶۰ درجه و ویدئو زنده از محیط را برای شما به وجود می آورید. سفر با واقعیت مجازی چنان واقعی است که احساس می کنید در فضا غوطه ور شده اید . فرقی نمی کند قطب جنوب را انتخاب کنید و یا سواحل هاوایی شما می توانید سفر با واقعیت مجازی را تجربه کنید و لذت ببرید.

واقعیت مجازی چند سالی است که وارد عرصه گردشگری شده و برنامه های متنوعی را برای تجربه واقعیت مجازی وارد بازار کرده است و امکان سفر به مکان های دور و نزدیک و حتی خیالی را برای گردشگران فراهم کرده است.

سفر با واقعیت مجازی Google Street View

سفر با واقعیت مجازی Google Street View

 شرکت گوگل چندسال پیش قابلیت نمای خیابان و یا Google Street View  را معرفی کرد که در آن کاربران گوگل می توانستند یک نقطه از شهر را انتخاب کرده و به گشت و گذار در خیابان ها و شهرهای مختلف به صورت مجازی بپردازند. در سال گذشته گوگل تصمیم به ارتقا سیستم های قدیمی خود کرد تا کاربران گوشی هوشمند با استفاده از سیستم بتوانند با وگوشی همراه خود وارد دنیاهای مجازی شوند.

سفر با واقعیت مجازی Google Street View

سفر با واقعیت مجازی Custom Tour

با کاستوم تور شما می توانید سفری جذاب به هر نقطه از دنیا داشته باشید که تنها برای شما طراحی شده است. این نوع از سفر با واقعیت مجازی کاستوم تور شامل ترانسفرهای فرودگاه و هتل شخصی، کشتی، انواع اجراها و هر آنچه موردعلاقه گردشگران است می باشد. گردشگران می توانند این تور اختصاصی واقعیت مجازی را در هر ساعت و هرکجایی که میخواهند تجربه کنند.

سفر با واقعیت مجازی Video Tour

این تور ویدئویی متحرک و کامل از یک مکان است و از طریق یک دوربین، کل فضا فیلمبرداری می شود. این دوربین به طور مستمر از یک مکان به مکان دیگری منتقل می شود.

سفر با واقعیت مجازی Video Tour

واقعیت مجازی در چه جاهایی کاربرد دارد ؟

دنیای غیرواقعی و مجازی : دنیای مجازی دنیایی سه بعدی است که توسط کاربر خلق شده و پیچیدگی گسترده ای دارد. در این دنیای غیرواقعی کاربران می توانند باهمدیگر تعامل کرده و وارد دنیای های غیرواقعی یکدیگر شوند. این تورها به قدری واقعی هستند که برخی از راهنمایان تور برای سفر با واقعیت مجازی اقدام به دریافت پول واقعی می کنند.

سفر با واقعیت مجازی

دسترسی محدود : در سرتاسر دنیا مکان هایی وجود دارد که افراد به خاطر محدودیت فضا نمی توانند به آنجا مراجعه کنند. برای مثال موزه هایی وجود دارد که به دلیل کم بودن فضا و محافظت از آثار هنری، مراجعه حضوری ندارند و تنها از طریق واقعیت مجازی می توان به این موزه ها در هر کجای کشور سفر کرد و این قابلیت برای افرادی که فرصت سفر به پاریس و بازدید از موزه لوور را به عنوان مثال ندارند بسیار کاربردی و جذاب می باشد. برخی ساختمان ها و کاخ ها نیز هستند که استفاده ی شخصی دارند و نمی توان به صورت حضوری از آنها بازدید کرد . در این مواقع هم سفر با واقعیت مجازی به کمک علاقمندان می آید.

 

هدست واقعیت مجازی

هدست واقعیت مجازی با چندین برند مختلف و برای لذت بردن هرچه بیشتر علاقمندان سفر با واقعیت مجازی طراحی شده است و با پخش ویدئوی ۳۶۰ درجه و با کیفیت تجربه ای جالب را برای شما به ارمغان می آورد. هدست واقعیت مجازی محصولی بزرگ با دو عدسی متفاوت می باشد.  این هدست ها بسته به قیمت آنها دارای کیفیت های متنوعی می باشند. هدست های گران قیمت با کیفیتی بی نظیر که دارای صفحه نمایش اختصاصی با وضوح تصویر بالا می باشد و شما را به سفرهایی خاص می برد و همینطور می توانید گوشی خود را به این هدست ها وصل نموده و از بازی های متنوع در آن لذت ببرید. در این میان هدست هایی با قیمت معقول تری هم وجود دارند که البته کیفیت هدست های گران قیمت را ندارند اما باز هم در ثبت تجربه ای بی نظیر و جذاب بی تاثیر نیستند.  این هدست ها در قالب یک عینک سه بعدی با تکنولوژی جدید و فوق العاده مرز میان رویا و واقعیت را برداشته و شما می توانید به راحتی دنیای مجازی و یا غیرواقعی را لمس کنید.

هدست واقعیت مجازی

کلام آخر

با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل مناسب و البته اخذ ویزا، می توانید تجربه سفری لذت بخش به هر نقطه از دنیا را رقم بزنید. اما به نظر می رسد که فناوری های روز دنیا، امکان تجربه گردشگری در هر نقطه ای از جهان از روی صندلی محل کار شما را نیز فراهم ساخته اند. این چیزی است که دنیای قرن ۲۱ام به بشر هدیه داده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 329 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.