فیروز سیر سفر به پرلیس مالزی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

سفر به مراتع سبز در پرلیس مالزی

بدون اغراق پرلیس را می توان از زیباترین دروازه های شمالی مالزی دانست؛ با آنکه کوچک است اما سرتاسر آن مزارع برنج وسیع، تپه های مرتفع، خانه های جالب کامپونگ و چشم اندازی خیره کننده تشکیل داده است. در هر کجای پرلیس که باشید با طبیعتی بی نظیر و تماشایی محصور خواهید شد! پرلیس مالزی غارهای مخوف و جالبی را در قلب خود پنهان کرده که بی شک ماجراجویی در آنها آدرنالین خون شما را افزایش خواهد داد. در کنار زیبایی های بی حد و حصر پرلیس مالزی، در این شهر میوه ها و گونه های گیاهی متنوعی روییده می شود. از میوه های گرمسیری و استوایی گرفته تا محصولات محلی !

همراه سفرمی سامانه رزرواسیون خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با پرلیس مالزی و جاذبه های آن بیشتر آشنا شوید.

سفر به مراتع سبز در پرلیس مالزی

جاذبه های گردشگری پرلیس مالزی

پرلیس مالزی ایالتی کوچک و جذاب است؛ اما جاذبه های بی نظیری را در خود جای داده که ناگفته های بسیاری برای گردشگران دارند! پرلیس شهر مارها و سوسمارهاست! شما می توانید ساعتهای طولانی در جنگل ها ماجراجویی کنید و از آب و هوای بی نظیر شهر و طبیعت خیره کننده آن نهایت لذت را ببرید. اگر علاقمند به موزه ها و غارهای تاریخی هم باشید، پرلیس مالزی مقصدی ایده آل و متفاوت برای شما خواهد بود! همراه ما باشید تا با برخی از جاذبه های گردشگری پرلیس مالزی آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری پرلیس مالزی

پارک ایالتی پرلیس | Perlis State Park

پارک ایالتی پرلیس از زیباترین پارک های مالزی است که با مساحت ۵ هزار هکتاری از دو تفریحگاه جنگلی ماتا آیر و وانگ مو تشکیل شده است. پارک ایالتی پرلیس زیستگاه طولانی ترین و بزرگ ترین تپه های آهکی کشور با قدمت ۵۰۰ ساله می باشد! در این پارک جنگل فصلی “سفید و نیمه برگریز مرانتی جروتو” با درختانی زیبا و سر به فلک کشیده واقع شده است که برخی از گونه های نادر و بومی گیاهان مانند زنجبیل، سرخس و صدف در آن یافت می شود.

پارک ایالتی پرلیس مالزی

پارک ایالتی پرلیس مالزی

پادانگ بسار | Padang Besar

پادانگ بسار نه جنگل است و نه غار و نه حتی آثاری باستانی! پادانگ بسار شهر مرزی جالبی است که از بهترین مقصدهای خرید در کشور محسوب می شود! در پادانگ بسار می توانید انواع متنوعی از محصولات را خریداری کنید. از پوشاک گرفته تا اجناس معاف از گمرک ! در سفر به پادانگ بسار از دو مرکز خرید اصلی این شهر، پادانگ بسار آرکید و مجتمع اماس کراجانگ دیدن نمایید.

پادانگ بسار | Padang Besar

ریمبا هربا | Rimba Herba Perlis

کافیست علاقمند به باغ و گل و گیاه باشید تا شیفته ی ریمبا هربا پرلیس مالزی شوید! ریمبا هربا با مساحت ۱۲ هکتاری از پوشش گیاهی سبز، زیستگاه بیش از ۱۰۰۰ گونه گیاهی مختلف می باشد. گیاه های نادری و متفاوتی که تنها در این منطقه می توانید آن ها را ببینید. ریمبا هربا از معدود مناطقی است که می توانید در آن گیاه “سهلای ستاهون” که در سال فقط یکبار برگ می دهد را ببینید. تورهای راهنمای پرلیس مالزی در اختیار شما خواهند بود تا شما را به این باغ زیبا ببرند.

ریمبا هربا | Rimba Herba Perlis

غار گوا کلام | Gua Kelam

غار تاریکی ها یا گوا کلام از غارهای متفاوتی است که ابتدا به عنوان معدن و محلی برای استخراج قلع بوده است. اما دولت مالزی با فراهم نمودن بستری مناسب در سال ۲۰۰۸ امکان بازدید گردشگران از این غار بی نظیر را میسر ساخت. این غار به طول حدودی ۴۰۰ متر بوده و به وسیله ی پلی معلق سرتاسر آن روشن شده است. وجود نورافکن های زیبا داخل غار گوا کلام در پرلیس مالزی زیبایی بی حد و اندازه ای به محیط بخشیده است. برای ورود به غار تاریکی ها باید در ابتدا از پلی به طول ۲٫۵ متر گذر کنید. داخل غار نیز مسیرهای چوبی بسیاری تعبیه شده تا به راحتی بتوانید طول آن را بپیمایید.

غار گوا کلام | Gua Kelam

غار گوا کلام | Gua Kelam

مسجد متحرک الحسین | Al Hussain Mosque

مسجد الحسین از زیباترین مساجد پرلیس مالزی است که به صورت شناور بر روی آب ساخته شده است! این مسجد در نزدیکی موج شکن کوالا پرلیس واقع شده و نمازگزاران برای ادای نماز می بایست از پل معلق روی آب گذر کرده تا به صحن مسجد برسند. این مسجد با نورپردازی منحصر ب فردش به هنگام شب چشم اندازی خیره کننده و متفاوت را به شما هدیه می کند.

مسجد متحرک الحسین | Al Hussain Mosque

خرید در پرلیس مالزی

در محدوده ی مرز پرلیس مالزی تا تایلند، مراکز خرید معاف از گمرک و فروشگاه های جالبی وجود دارد که معروف ترین آنها یکشنبه بازار وانگ کلیان می باشد. همانگونه که گفته شد شهر مرزی پادانگ بسار نیز از بهترین مقاصد خرید در پرلیس مالزی است. در بازار پادانگ بسار آرکید می توانید خرید بی نظیری در زمینه پوشاک، صنایع دستی، مواد غذایی و لوازم خانگی انجام دهید. مرکز خرید پاسار تانی و بازارهای شبانه پرلیس مالزی از ایده آل ترین مقاصدی است که می توانید به هنگام شب خریدی دلچسب را انجام دهید!

خرید در پرلیس مالزی

خورد و خوراک در پرلیس مالزی

در پرلیس مالزی تنوع بسیاری از غذاهای دریایی لذیذ را خواهید دید! از آنجایی که پرلیس در نزدیکی ساحل واقع شده، شما می توانید به راحتی به غذاهای دریایی خوشمزه و تازه دسترسی داشته باشید. کافیست به کوالا پرلیس بروید تا شیفته ی غذاهای دریایی آن همچون گربه ماهی گریل شده و لاکسا کوالا پرلیس شوید. برنج مخصوص این شهر یکی از غذاهای موردعلاقه بومیان می باشد که با انواع مخلفات نظیر مرغ، انبه، ماهی شور و … سرو می شود.

خورد و خوراک در پرلیس مالزی

اقامت در پرلیس مالزی

در شهر های کانگار و آرائو پرلیس مالزی بیشترین گزینه های اقامتی دلچسب پیش روی شما خواهد بود. جالب است بدانید که برخی از تفریحگاه های طبیعی موجود در پرلیس دارای امکانات سکونتی می باشند! بی شک چادر زدن در طبیعت بی نظیر پرلیس و یا اقامت در کلبه های چوبی وسط جنگل تجربه ای خارق العاده خواهد بود !

اقامت در پرلیس مالزی

همراه مجله سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با شهرها و کشور، جاذبه های دیدنی، اماکن تاریخی، هتل ها، مراکز خرید، رستوران ها و هر آنچه که در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده تا با آگاهی کامل سفری خاص و متفاوت را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 346 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.