فیروز سیر سوادکوه، نقاشی خداوند ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۴
/
۵
(
۱۴

امتیاز

)

سوادکوه و جاذبه های گردشگری باشکوه آن

اگر از دوستداران ایرانگردی بخواهید مقصدی را به شما معرفی کنند که در زیبایی حیرت انگیز باشد، شک نکنید که سوادکوه را معرفی می کنند. شهرستان سواد کوه یکی از بخش های توریستی استان مازندران است و امکان ندارد آخر هر هفته، طبیعت سرسبز آن، خالی از جمعیت باشد. اگر قصد سفر به سوادکوه را دارید، پیش از سفر با جاذبه های طبیعی سوادکوه آشنا شوید و زیبایی این نقاشی خداوندی را با جان و دل حس کنید.

سوادکوه

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با جاذبه های گردشگری سوادکوه آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری سوادکوه

سد لفور

هر آنچه درباره سدهای ایران دیده اید و شنیده اید کنار بگذارید. زیبایی سد لفور در کلام نمی گنجد. حتما باید دید تا باور کرد. سد لفور در منطقه شیرگاه،در یکی از بخش های شهرستان سوادکوه، قرار دارد و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر است. از پیچ و تاب های جاده که می گذرید در میان کوه های سبز و انبوه درختان، سدی را می بینید که در روزهای آفتابی، از دورنگاه، شبیه گنج درخشانی است که مدام برق می زند. جالب تر این است که در عصر و صبح همان روز، اغلب این سد، مه آلود است. در مکانی که دوست دارید، چادر بزنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

سد لفور

هنگامی که برای اولین بار سد لفور را می بینید، شاید باور نکنید که این طبیعت زیبا، بخشی از ایران است. مخصوصا زمانی که گله اسب های تنومندی با موهای قهوه ای و طلایی از کنار شما رد می شوند. در دشت های اطراف سد لفور، گاوهایی وحشی و غول پیکری را می بینید که در حال خوردن علوفه هستند. برخی از بومیان سوادکوه، با قایق های کوچکی در میانه سد، ماهی می گیرند. ماهی هایی که اکثرا از نوع زردپر، ماهی سفید و سرخ باله است.  چون این مکان کمی گل آلود است، حتما کفش های مناسب بپوشید.

سد لفور

آبشار گزو

اگر همان پیچ و تاب های جنگل را ادامه دهید و به دل کوه بروید، آبشار زیبایی را می بینید که از فاصله ۷۰ متری به زمین میکوبد. آبشار گزو در فاصله ۱۵ کیلومتری شیرگاه و در کنار آمامزاده معروف “سه بزرگوار گزو” قرار گرفته است. اگر علاقه زیادی به کوهنوردی و صخره نوردی دارید، به آبشار گزو بروید و صخره ها و کوه های آن را بپیمایید.

آبشار گزو

منطقه جنگلی اوریم

در دهستان راستوپی، در روستای اوریم، منطقه جنگلی اوریم قرار دارد. تفاوت این منطقه با دیگر مناطق سوادکوه، هوای خنک و معتدل آن است. این طبیعت زیبا، هوای شرجی ندارد و بهترین مقصد برای سفرهای تابستانی است. خانه های جنگلی اوریم بر روی تپه های سرسبز در ارتفاعات ساخته شده اند و برخی از اهالی این روستا از صنعت گردشگری در این منطقه، درآمد خوبی کسب می کنند.

منطقه جنگلی اوریم

یکی از آثار تاریخی باشکوه در سوادکوه که در منطقه اوریم واقع است، پل تاریخی راه آهن اوریم است. این پل که در سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایرانی به ثبت رسیده است، مربوط به دوره پهلوی اول یعنی رضا خان است. پلی که ارتفاع زیادی دارد و همچنان استوار به جای مانده است.

پل ورسک

دریاچه شورمست

به ناحیه جنوب غربی شهرستان سوادکوه که بروید، دریاچه شورمست را می بینید. این دریاچه در فاصله ۵ کیلومتری از شهرک صنعتی شورمست پل سفید قرار دارد و بی شک یکی دیگر از جذاب ترین دیدنی های سواد کوه است. برعکس سد لفور که همه چیز در آن آرام است، در اینجا هیجان حرف اول را می زند چرا که امکانات تفریحی مناسبی برای گردشگران در کمپ های اطراف دریاچه در نظر گرفته شده است. شما می توانید بر روی دریاچه شورمست قایق سواری کنید، اسکی روی آب انجام دهید و در نهایت از اقامتگاه های ساده آن بهرمند شوید.

غار زنگیان سوادکوه

از قائم شهر حدود ۴۳ کیلومتر به سمت پل سفید، طی کنید و قبل از پلیس راه، به جاده ای که در سمت راست تان قرار دارد، وارد شوید.  تابلوهای راهنما را دنبال کنید تا به غار زنگیان سوادکوه برسید. از آن جایی که مسیر کمی دشوار است، برای یافتن آن، از محلیان این منطقه سوال کنید.

غار زنگیان از غارهای طبیعی منطقه سوادکوه است که حدود ۷۲۰ متر آن شناسایی شده است. تاریکی داخل غار کمی ترسناک است اما ارزش تماشای این غار را دارد.

غار زنگیان سوادکوه

غار کیجاک چال

غار معروف دیگری که در منطقه سوادکوه قرار دارد، غار کیجاک چال است که تقریبا در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر پل سفید واقع شده است. این غار، دیواری به طول ۶۰ متر دارد و جنس آن آهکی است. برای تماشای غار کیجاک چال باید به ارتفاع ۲۳ متر بالاتر از سطح زمین بروید و این شاهکار طبیعی را ببینید. با توجه به شرایط سختی که در ورود به این غار وجود دارد، رفتن به آن جا فقط با تجهیزات کامل امکان پذیر است.

غار کیجاک چال

ارفع کوه

به روستای ارفعده سوادکوه که بروید، می توانید قله زیبا و مرتفعی را نظاره کنید که در منطقه ای خوش آب و هوا قرار گرفته و طبیعتی زیبا پدید آورده است. شاید زیباترین بخش تماشای ارفع کوه، مربوط به دامنه های آن باشد که کشاورزان و دامداران مشغول به کارند. اگر قصد ماندن در این منطقه زیبا را دارید، حتما برای یک شب خانه اجاره کنید و از خوابیدن در چادرهای مسافرتی بپرهیزید. ارفع کوه گرگ های خطرناکی دارد و حتی خرس، پلنگ، گراز هم به فراوانی در این منطقه دیده شده اند.

ارفع کوه

جنگل هلی دار سوادکوه

جنگل های سوادکوه به خاطر آب و هوای مناسبی که دارند، همانند تابلوهای نقاشی، متحیرکننده اند. این جنگل ها، از مناطق بکر گردشگری در ایران محسوب می شوند. صدای پرندگان، چشمه های آب و تکان خوردن درخت ها بخش هایی از زیبایی های جنگل هلی دار سوادکوه است که در میان مه دیده می شوند. زالزالک وحشی، زرشک، گالش انگور، ازگل و سولس از میوه های خوش طعم این جنگل است که می توانید به اندازه دلخواه از تمامی آن ها نوش جان کنید.

جنگل هلی دار

برای تماشای جاذبه های گردشگری سوادکوه، حداقل سه روز زمان بگذارید. از جنگل های سوادکوه تا آبشارها و غارهای آن دیدن کنید. از این لحظات عکسبرداری کنید و به دیگران ایرانگردی را پیشنهاد دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 325 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.