فیروز سیر شهرهایی که در تاریخ جا مانده اند! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۵
/
۵
(
۸

امتیاز

)

با قدیمی ترین شهرهای اروپایی آشنا شوید!

شهرها و کشورهای اروپایی هر یک، دارای قدمتی متفاوت می باشند و با توجه به موقعیت جغرافیایی و زمان پیدایش خود، از آثار تاریخی ارزشمندی برخوردار هستند. این شهرها و کشورها هر یک، نشانه های منحصر به فردی از دل تاریخ را، در خود جای داده و بدین وسیله نام خود را به گوش جهانیان رسانده اند. در این میان بازدید از شهرهایی که در تاریخ جا مانده اند و همچنان بخشی از تاریخ را زنده نگه داشته اند، بسیار جذاب و دلنشین است و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا، راهی قدیمی ترین شهرهای اروپایی شده و غرق در جاذبه های گردشگری آن ها می گردند.

شهرهای قدیمی اروپایی

با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل همراه باشید تا با قدیمی ترین شهرهای اروپایی آشنا شده و با برخی آثار به جا مانده از قرون وسطی در آن ها، آشنا شوید.

یورک- انگلستان | York

شهر یورک که درست در مرکز کشور انگلستان قرار گرفته است، از اصلی تارین جاذبه های گردشگری کشور انگلستان به شمار می آید و آثار تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده است که از قرون وسطی به یادگار مانده اند. این شهر در زمان حکومت رومیان احداث شده است و دارای بناها و کلیساهای بسیاری از آن زمان ها می باشد. شهر یورک توسط دیواری احاطه شده است که خود به تنهایی اثری تاریخی و ارزشمند است.

شهر یورک

گشت و گذار در این شهر قرون وسطایی به تمامی گردشگران توصیه می شود و قدم زدن در کوچه و پس کوچه های این شهر زیبا، خاطراتی فراموش نشدنی را برای افراد رقم می زند.

شهر یورک

بروژ- بلژیک | Bruges

شهر بروژ نیز از جمله قدیمی ترین شهرهای اروپایی است که در تاریخ جا مانده است و از قدمتی دیرینه برخوردار است. این شهر در سال ۱۱۲۸ احداث شده است و آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. اگر شما نیز جزءِ افرادی هستید که به تاریخ و سبک های مختلف معماری علاقه مندید، حتما به بروژ سفر کرده و ضمن چشیدن طعم ناب شکلات در این شهر، از جاذبه های گردشگری آن همچون برج بلفورت نیز دیدن فرمایید و لحظاتی ناب و به یاد ماندنی را، در این شهر تاریخی تجربه نمایید.

شهر بروژ

شهر بروژ

تالین- استونی | Tallinn

از دیگر شهرهای تاریخی که آثاری ارزشمند را در خود جای داده  است می توان، به شهر تالین در کشور استونی اشاره کرد. این شهر که بر فراز تپه ی تومپی واقع شده، توسط دیواری احاطه شده است. بخش هایی از دیوار، همچنان دست نخورده باقی مانده اند و تماشای این بخش ها، شما را به سفری در زمان برده و دوره ای از تاریخ را به شما یادآوری می کند. وجود مسافرخانه ها، برج ها، خانه های قدیمی، کوچه های تنگ و باریک و همچنین مغازه های قدیمی بسیار در این شهر باعث شده است، تا همچون تکه ای از تاریخ در میانه ی این کشور خودنمایی نماید و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب نماید.

شهر تالین

کولیور – فرانسه | Collioure

کولیور که شهری ساحلی در کشور فرانسه است، از جمله قدیمی ترین شهرهای اروپایی می باشد که در قرن ۱۳ میلادی احداث شده است. این شهر در برخی بخش های خود دارای دیوارکشی هایی می باشد که آن قسمت را از دیگر بخش های شهر جدا نموده اند و بازدید از این بخش ها به تمامی گردشگران توصیه می شود. قایق سواری در دریا، قدم زدن در سواحل کولیور و بازدید از بناها و کلیساهای قرون وسطایی موجود در این شهر بسیار لذت بخش است و اوقاتی خوش و به یادماندنی را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

شهر کولیور

شهر کولیور

 

رگنسبورگ – آلمان | Regensburg

این شهر که یکی از بازماندگان تاریخی است، تاریخی پر فرازو نشیب را سپری نموده است و جالب است بدانید که دو جنگ جهانی که به وقوع پیوستند نتوانستند، این شهر زیبا را تخریب نمایند. این شهر قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد و به دست رومیان احداث شده است. امروزه شهر رگنسبورگ که از شهرهای قرون وسطایی جهان است، به شدت محافظت می شود و به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی قاره ی اروپا، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می نماید.

شهر رگنسبورگ

شهر رگنسبورگ

کارکاسون – فرانسه | Carcassonnie

این شهر که بارها و بارها در فیلم های هالیوودی نیز مورد استفاده قرار گرفته است از قدیمی ترین شهرهای اروپایی است و دارای بخش های حصار کشی شده می باشد و به صورت کاملا محافظت شده، اداره می شود. این شهر، آثار باستانی متعددی را در خود جای داده است که همگی ارزش تاریخی بسیاری دارند و بازدید از آن ها به تمامی گردشگران توصیه می شود.

شهر کارکاسون

جالب است بدانید که قلعه ی موجود در این شهر، در فیلم رابین هود نیز مورد استفاده قرار گرفته است و همین مساله باعث شده است تا شهرت این شهر تاریخی، دوچندان شود. همچنین گفته می شود که قلعه ی نشان داده شده در انیمیشن زیبای خفته نیز با الهام از همین قلعه طراحی شده است.

شهر کارکاسون

با سفرمی همراه باشید و با مطالعه ی مقالات تهیه شده در این سایت، با مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا آشنا شوید و بدین ترتیب سفرهای خود را با آگاهی و کیفیت هر چه بیشتر آغاز نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 370 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.