فیروز سیر شهرهای گمشده زیر آب - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

در جهان شهرهای گمشده بسیاری وجود دارد که روزی محل زندگی آدم ها بوده اند اما به دلایل مختلفی، ازجمله زیر آب رفتن، مدفون شدند. بسیاری از این شهرها زمانی به چشم آمدند که خشکسالی ایجاد شد و شهرهای مدفون شده زیر آب، کم کم، پیدا شدند. اولین چیزی که با تماشای شهرهای گمشده به ذهنتان می رسد، احتمالا زندگی انسان هایی است که در این شهرها، خانواده داشتند، کسب و کار داشتند و در کنار هم شاد بودند. با شهرهای گمشده زیر آب آشنا شوید.

ویلا اپکوئن در آرژانتین

در سال ۱۹۸۵، در منطقه اپکوئن که در جنوب غربی آرژانتین قرار دارد، باران سیل آسایی آغاز شد. این باران در کمتر از ۲۰ روز، کل شهر را تا ۱۰ متر زیر آب برد. با گذشت سی سال، کم کم آب این منطقه فروکش کرد و خانه ها و اتومبیل های زنگ زده و رنگی را نمایان کرد. این منطقه که امروزه یکی از توریستی ترین مناطق آرژانتین است، علاوه بر خانه های زیر آب رفته، گورستان و درختان خشک شده ای هم دارد که تماشای آن، جالب توجه است.

ویلا اپکوئن در آرژانتین

شهر شی چنگ در چین

۱۳۰۰ سال پیش، در کوهستان پنج شیر، شهری به نام شی چنگ وجود داشت که در سال ۱۹۵۹، برای ساخت یک دریاچه مصنوعی و سد آب، به صورت عمدی، زیر آب رفت. اگر چه هنوز هم این شهر زیر آب است و عمق آب شهر بین ۲۶ تا ۴۰ متر است اما شی چنگ یک مکان توریستی در چین محسوب می شود. غواصان زیادی در این سد شنا می کنند. نکته جالب توجه این است که این شهر هنوز بعد از این همه مدت، زیر آب سالم و دست نخورده باقی مانده است.

شهر شی چنگ در چین

کلیسای پوتوسی در ونزوئلا

کلیسای پوتوسی نیز همچون شهر شی چنگ به دلیل ساخت یک سد، به زیر آب رفت. در سال ۱۹۸۵، این کلیسا که متعلق به روستای کوچکی در ونزوئلا بود، به طور کامل زیر آب رفت اما در سال ۲۰۰۸، به دلیل خشک سالی، برج آن، کم کم از آب بیرون آمد و امروزه، به طور کامل برج کلیسا نمایان شده است. بسیاری از عکاسان برای تماشای این کلیسای ویرانه، به این منطقه فیروز سیر کنند.

کلیسای پوتوسی در ونزوئلا

کالیازین در روسیه

کالیازین میز جزو شهرهای گمشده زیر آب است که در قرن ۱۲هم میلادی، ساخته شده بود. در سال ۱۹۳۹ ژورف استالین، برای ساخت شهر اوگلیچ دستور داد تا این شهر قرون وسطایی را همراه با دو کلیسای آن، در آب غرق کنند. از آن جایی که یکی از این کلیساها ۷۵ متر ارتفاع داشت و به عنوان بلندترین سازه مسیحی ارتودکس در جهان شناخته می شد، با این که شهر زیر آب رفت اما همچنان این کلیسا از آب بیرون آمده و خودنمایی می کند. بعدها، در کنار این سازه مسیحی، جزیره دست ساز کوچکی ساختند تا این مکان را به یکی از مکان های گردشگری جهان تبدیل کنند.

کالیازین در روسیه

کلیسای مدیانو در اسپانیا

شهرهای غرق شده در اسپانیا زیادند اما شهری که در آن کلیسای مدیانو قرار گرفته، متفاوت تر از سایر شهرهای گمشده زیر آب است. در اواخر قرن ۱۶هم، کلیسای مدیانو ساخته شده است و بعد از این که در زیر آب رفت، همچون شهرهای گمشده دیگر، نوک برج کلیسای معروف آن، از آب بیرون مانده است. در این مکان به دلیل مسائل امنیتی، متاسفانه نمی توان به داخل شهر گمشده رفت اما غواصی در اطراف آن، آزاد است.

کلیسای مدیانو در اسپانیا

پورت رویال در جامائیکا

این شهر که به شهر گناهکاران هم شهرت داشت، در دهه ۱۶۶۰، پناهگاه دزدان و آدم کش ها و روسپیان بوده است. پورت رویال بندری در جنوب جامائیکا بود که مرکز اصلی بازرگانی در دریای کارائیب این منطقه بود. دولت های اروپایی در آن زمان از دزدان دریایی کارائیب، به ناچار نیروی کمکی دریافت کردند، از این رو به این شهر، شهر گناهکاران هم گفته می شود. در سده ۱۷ زمین لرزه بزرگی در این شهر رخ داد که آسیب های زیادی به همراه داشت. بعد از آن هم که این شهر بازسازی شد، در پی طوفان های دریایی، زیر آب رفت و امروزه جزو شهرهای گمشده زیر آب است که درون آب هایی با عمق ۱۲ متر قرار گرفته است.

پورت رویال در جامائیکا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 419 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.