فیروز سیر شهر برفی شامونیکس فرانسه با جاذبه های آن - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷

شاید شما هم در دسته افرادی باشید که با شنیدن نام شامونیکس به یاد ورزش های زمستانه مانند اسکی کردن روی برف، و هاکی روی یخ می افتید. درست حدس زده اید. شامونیکس فرانسه همان شهری است که در دامنه های کوه های همیشه پر برف آلپ واقع شده است و برای گردشگران و مسافران خود، تجربه ای متفاوت و فوق العاده را رقم می زند. شهر شامونیکس و جاذبه های آن، یکی از زیباترین و توریستی ترین شهر های فرانسه است که با پیشرفت های مختلف چشمگیری که طی چندین سال اخیر داشته است بسیار مورد استقبال گردشگران در اقصی نقاط دنیا واقع شده است. این شهر برفی جذاب و متفاوت، گردشگرانی که به دنبال کشف تازه ها و نیز تجربه هیجانات زندگی هستند را در تمام فصول سال به ویژه زمستان به سوی خود جذب می کند.

شهر شامونیکس و جاذبه های آن

در ادامه این مقاله با سفرمی همراه باشید تا شما را با شهر شامونیکس و جاذبه های گردشگری آن آشنا سازیم.

موقعیت مکانی شهر شامونیکس

شهر شامونیکس ، با زیبایی های منحصر به فردش یکی از جذاب ترین شهر های کشور توریستی فرانسه بوده که خود را در آغوش وسیع کوه آلپ جای داده است. شامونیکس همان شهری است که در سال ۱۹۲۴ میلادی به عنوان اولین میزبان مسابقه های المپیک زمستانه به تمام جهانیان معرفی شد. از همین رو می توان در کنار جاذبه های گردشگری اش یکی دیگر از دلایل محبوبیت این شهر در تاریخ گردشگری را همین دانست. این شهر که به عنوان شهر برفی فرانسه شناخته شده است با جذابیت ها خاص و منحصر به فردش به ویژه در فصل زمستان، گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند و با هیجانات خاص خود، خاطره ای پاک نشدنی را در ذهن آنان رقم خواهد زد.

موقعیت مکانی شهر شامونیکس

شهر شامونیکس و جاذبه های آن

کوه مونت بلانک | Mont Blanc

اگر بخواهیم درباره شهر شامونیکس و جاذبه های آن صحبت کنیم باید بی درنگ سراغ کوه مونت بلانک که یکی از مشهورترین جاذبه های این شهر است برویم. کوه مونت بلانک که یکی از بلند ترین کوه های اروپای غربی به حساب می آید با طبیعت دست نخورده و فوق العاده زیبایش چشم اندازی رؤیایی و بی مانند را رونمایی می کند که نظیر آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. هرساله به ویژه در فصل زمستان بازدید کنندگان بی شماری به این منطقه هجوم می آورند.

کوه مونت بلانک | Mont Blanc

کوه مونت بلانک | Mont Blanc

آن ها با سوار شدن تلکابین و گذشتن از فراز کوه مونت بلانک، به یکی از رویایی ترین تجربه های زندگی دست خواهند یافت. چنانچه شما هم به این نوع تفریحات علاقه مند هستید و دوست دارید طبیعت بکر و روح نواز چشمانتان را نوازش کند به شما توصیه می کنیم حتماً از این جاذبه گردشگری شهر شامونیکس دیدن نمایید. امکانات رفاهی ویژه، هتل های مجلل و شیک، رستوران های متعدد با غذاهای اروپایی و بین المللی همه و همه لذت بردن از مناظر بی همتای مونت بلانک را برایتان دوچندان می کند.

کوه مونت بلانک | Mont Blanc

پیست اسکی شامونیکس

پیست اسکی شامونیکس یکی دیگر از جاذبه های خاص و دیدنی این شهر است که به عنوان یکی از مهم ترین و برترین پیست های جهان معرفی شده است. این پیست با وسعت و بزرگی که دارد ۵ پیست اسکی مفرح و هیجان انگیز را در خود جای داده است. جالب است بدانید که گردشگران این پیست با طی کردن مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر، می توانند به یخچال های طبیعی  و نیز بسیاری از قسمت های مختلف کوه های آلپ راه پیدا کنند.

پیست اسکی شامونیکس

در پیست اسکی شامونیکس که یکی از جذاب ترین جاذبه های آن به شمار می آید انواع امکانات و رفاهی و اقامتی برای گردشگران فراهم شده است تا علاوه بر لذت بردن از تفریحات زمستانی هیجان انگیز مانند اسکی، اقامتی دلپذیر و لوکس را در این تفریح گاه به یاد ماندنی داشته باشند. کمپ ها و استراحتگاه های مختلفی که در دل طبیعت این پیست زیبا دایر شده است موجب شده تا مسافران و بازدید کنندگان آن، شبی خاطره انگیز و به یادماندنی را با خیالی راحت و آسوده سپری نمایند. اگر شما هم یکی از مسافران عازم شهر متفاوت شامونیکس هستید حیف است هیجانات مفرج پیست اسکی را از دست دهید.

پیست اسکی شامونیکس

آب و هوای شامونیکس

شامونیکس یکی از شهر های متفاوت فرانسه است که عمدتاً افرادی را به سمت خود می کشد که در عین حال عاشق هیجان و آرامش  و نیز تاریخ و طبیعت باشند. فقط کافی است که مسافران این شهر، زمان مناسبی را برای رفتن به آنجا انتخاب نمایند تا شهر شامونیکس و جاذبه های آن نیز به طور تمام و کمال برای آنان خاطره یک سفر بی مانند را به وجود آورد.

آب و هوای شامونیکس و جاذبه های آن

شهر شامونیکس همانند دیگر شهر های کشور فرانسه، ۴ فصل خود را به معنای واقعی حفظ کرده است. این شهر دارای آب و هوای معتدل و زمستان های نسبتاً سرد است. به جرات می توان گفت آب و هوای شامونیکس متفاوت تر و خاص تر از دیگر شهر های فرانسه است که این خاص بودن را به محض ورود به این شهر می توان لمس کرد.

آب و هوای شامونیکس و جاذبه های آن

با وجود آنکه شهر شامونیکس اندکی گران قیمت تر از دیگر شهرهای فرانسه است اما به جرات می توان گفت این منطقه درست همان جایی است که در رویاهای خود به دنبال آن بوده اید. بنابراین توصیه ما به شما این است اگر فرانسه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نموده اید شهر شامونیکس را در لیست شهرهای توریستی خود قرار دهید. برای رزرو هتل در کشور فرانسه، به سفرمی سر بزنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 359 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.