فیروز سیر شهر لیما کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۹

شهر لیما پایتخت کشور پرو، یکی از شهرهای دیدنی اروپایی محسوب می شود. این شهر که در آمریکای جنوبی قرار گرفته است، به واسطه سواحل بی نظیر و آب و هوای شگفت انگیزی خود، شهرت دارد. اگر اهل سفرهای ماجراجویانه هستید، حتما لیما را در شمار گزینه های گردشگری خود قرار دهید. این شهر، جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد و توریست های بسیاری از اقصی نقاط دنیا، برای تماشای آن، به پرو فیروز سیر کنند. شما نیز اگر علاقه مند به بازدید از این پایتخت دیدنی هستید، با خرید بلیط هواپیما می توانید تجربه سفری عالی را در کارنامه گردشگری خود رقم بزنید.

آشنایی با شهر لیما

لیما شهری در نزدیکی اقیانوس آرام است. جمعیت این شهر، بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده و زبان رسمی مردم آن، اسپانیایی است. برای رفتن به لیما، می توانید از فرودگاه خورخه چاوز که در این شهر است، استفاده کنید. ساعت رسمی لیما حدودا ۹ ساعت و نیم از ساعت رسمی تهران عقب تر است. اگر این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده باشید، جهت رزرو هتل خارجی گزینه های مختلف خواهید داشت. در میان هتل های ۳ ستاره آن، اقامتگاه های راحتی را خواهید یافت که البته از داشتن امکانات تفریحی خاص، بی بهره مانده اند. اما اگر به دنبال یک اقامتگاه لوکس و بی نظیر می گردید، باید گفت که هتل های درجه یک و ۵ ستاره در این شهر، با امکانات ویژه ای همچون اسپا، استخر اختصاصی و ویو ساحل، خدمت رسانی می کنند.

آشنایی با شهر لیما

دیدنی های لیما

اولین چیزی که هر گردشگری دوست دارد، در لیما تجربه کند، تماشای طلوع و غروب آفتاب در سواحل شگفت انگیز آن است. انواع تفریحات آبی هم در این شهر زیبا، ارائه می شود. در ادامه به تعدادی از برترین دیدنی های این شهر زیبای کشور پرو اشاره می کنیم:

گردشگاه مالکون

Malecon منطقه ای بسیار آرام و رویایی است که بیشتر گردشگران، بعد از تماشای مناظر شگفت انگیزش، به خاطر تجربه پرواز با پاراگلایدر و تفریحات این چنینی اش به این منطقه می آیند.

گردشگاه مالکون

میدان دی آرمس

De Armas اولین جایی است که شهر لیما در آن به وجود آمد. در هر ساعتی از روز و نیمه شب که به این میدان بیایید، جمعیت زیادی را مشاهده می کنید که در این منطقه حضور دارند. این منطقه، قلب تپنده لیما است.

موزه ملی باستان شناسی

در این موزه ملی باستان شناسی، زیرخاکی هایی که متعلق به شهر لیما است، قرار دارد. این آثار تاریخی طی حفاری های متعددی که در لیما انجام شده به دست آمده اند و بخشی از گنجینه باستانی این شهر به حساب می آیند. همچنین اطلاعات تاریخی و مردم شناسی در میان آثار باستانی این موزه، به چشم می خورد.

موزه ملی باستان شناسی

کاخ دولت پرو

معماری این ساختمان به سبک باروک ساخته شده است. این ساختمان قلمرو مذهبی اسقف اعظم لیما در قرن پانزدهم بوده است. با این که در قرن نوزدهم کاخ دولت پرو تخریب شد اما با مرمت و بازسازی بنا، مجددا همان کاخ بنا شد.

کاخ دولت پرو

محله بارانکو

دلتان می خواهد موسیقی و هنرهای خیابانی را ببینید؟ از آوازخوانی تا تئاترهای خیابانی، در این محله به نمایش گذاشته می شود. بی شک تماشای این محله با حس و حال هنری که دارد، حالتان را دگرگون می کند. در این محله، موزه ها و نمایشگاه های ویژه ای هم وجود دارد که تماشای آن ها خالی از لطف نیست.

محله بارانکو

جنگل سنگی

یکی از باشکوه ترین دیدنی های طبیعی لیما، جنگل سنگی است. این جنگل به حدی زیباست که نه تنها مردم پرو بلکه گردشگران هم از اقصی نقاط دنیا برای تماشای این طبیعت شگفت انگیز، به این منطقه می آیند. Marchahuasi نام این جنگل است که در ارتفاع ۴۰۰۰ متری قرار گرفته است. در این جنگل، مقبره های تاریخی هم وجود دارد که متاسفانه بیشتر آن ها امروزه تخریب شده اند اما همچنان برخی از آن ها باقی مانده اند.

جنگل سنگی

نکات مهم در سفر به لیما

اگر قصد سفر به لیما را دارید و این مقصد را برای سفر خود انتخاب کرده اید، حواستان باشد که وسایل ارزشمند و مدارکتان را هر جایی نگذارید. متاسفانه آمار سرقت در این شهر بالا است.

از مترو و اتوبوس های درون شهری برای بازدید مکان های دیدنی استفاده کنید. قیمت وسایل نقلیه عمومی نسبت به تاکسی بسیار کمتر است.

برای کمتر شدن هزینه های سفر خود، در ماه های آپریل، سپتامبر و اکتبر به لیما سفر کنید چرا که این ماه ها، گردشگران کمتری دارد و هتل ها و فروشگاه های این شهر، قیمت بسیار پایین تری دارند.

برای سفر به لیما باید پاسپورت پرو را داشته باشید. بدین منظور، باید به سفارت کشور پرو، بروید. متاسفانه این کشور در ایران سفارت ندارد، به همین دلیل باید به سفارت این کشور در قطر، ترکیه یا کویت بروید.

نکات مهم در سفر به لیما

کلام آخر

اگر علاقه مند به ترتیب دادن یک سفر خارجی واقعی و تمام عیار هستید، می توانید با رزرو تور خارجی مورد نظر خود، سفری عالی در یکی از زیباترین کشورهای جهان و دیدنی ترین شهرها را رقم زده و تعطیلاتی عالی را پشت سر بگذارید. شما تجربه سفر به کدام شهرهای دیدنی دنیا را دارید؟ تجربیات خود در این زمینه را با کاربران وبلاگ سفرمی در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 390 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.