فیروز سیر شهر پمپی با آدم های سنگی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷

۳٫۵
/
۵
(
۱۳

امتیاز

)

شهر پمپی ویرانه ای سنگی

بدون شک شهر پمپی دیدنی ترین جاذبه ی ایتالیا می باشد. شهری در روم باستان که فوران آتشفشان کوه وزوو در سال ۹۷ پیش از میلاد زندگی مردمان این شهر را به طور کامل متوقف نمود. کوه وزوو یا وزوویوس از کوه های معروف و نماد ایتالیا می باشد و این کوه آتشفشانی پس از حادثه پمپی دیگر فعال نشده است اما کماکان به عنوان کوه آتش فشان اخطار شناخته می شود. گازهای کشنده و مواد مذاب آتشفشان وزوو به قدری سریع در سرتاسر شهر پمپی پخش شدند که فرصت هیچگونه حرکت و عکس العملی را به مردم این شهر ندادند.

شهر پمپی ویرانه ای سنگی

همراه مجله گردشگری سفرمی باشید اطلاعات بیشتری در رابطه با شهر پمپی به دست آورید.

پمپی پیش از ویرانی

این شهر سوخته پیش از ویرانی به مدت ۶۰۰ سال در زمان امپراتوری روم به عنوان بندری باشکوه و مجلل بوده که ییلاق ثروتمندان و افراد متمول آن دوره نیز بوده است. این شهر در زمان روم باستان محلی برای عبور و مرور دریانوردان یونانی و فنیقی بوده است که همچون گذرگاهی کالاهای شد که دریانوردان آن را وارد این شهر کرده و سپس به رم و ایتالیا فرستاده می شد. این شهر مملو از ساختمان ها و ویلاهای زیبا، سیستم فاضلاب و آبی پیچیده، آمفی تئاتر، بندرگاه و یک مجموعه ی ورزشی بوده است که پس از این حادثه نیز به خوبی باقی مانده اند. این شهر یکبار در سال ۶۲ میلادی با زمین لرزه ای سنگین ویران شد اما با تلاش مردم دوباره از نو بازساری شد تا سال ۷۹ میلادی که به طور کلی به کام مرگ فرو رفت.

پمپی پیش از ویرانی

پمپی پیش از ویرانی

کوه وزوو در ناپل ایتالیا

همانطور که گفته شد کوه وزوو کوه آتشفشانی فعال در ایتالیا است که در شرق ناپل قرار گرفته است. این کوه، تنها کوه آتشفشانی فعال در اروپای قاره ای است. آخرین فوران کوه آتشفشانی وزوو در سال ۱۹۴۴رخ داد از آن پس می توان گفت این کوه آتشفشانی خاموش شده است. کوه وزوو با تخریب شهرهایی مانند پمپی، هرکولانوم، نوکرانیوم و استابیا به شهرت رسیده است. این کوه آتشفشانی در طول هزاران سال پیش، چندین بار پیاپی فوران کرده است و با این فوران های انفجاری و مواد مذاب شهرها و مردمان بسیاری را به کام مرگ کشیده است. از این رو به عنوان خطرناک ترین کوه آتشفشانی شناخته می شود. جالب است بدانید که این کوه آتشفشانی تنها در ۳ روز شهر زیبا و تاریخی پمپی را زیر تلی از خاکستر و گدازه مدفون کرد.

کوه وزوو در ناپل ایتالیا

کوه وزوو در ناپل ایتالیا

پیدا شدن شهر پمپی از میان خاکستر

در سال ۱۷۴۸ میلادی کشاورزی در حال کندن زمین بود به طور اتفاقی به چندین مجسمه دست یافت. با جستجوی بیشتر، کاوشگران به مجسمه های بیشتر و در نهایت به شهر سوخته پمپی دست یافتند که پس از آن انواع مختلفی از مجسمه ها، تابلوها، سکه، قلم، ظروف و … در این شهر پیدا شد. با نابودی این شهر تمام اجساد مردمانش به سنگ و مجسمه تبدیل شد. مردم این شهر حتی فرصت فرار کردن را پیدا نکردند و در چندین دقیقه به کام مرگ فرو رفتند.

پیدا شدن شهر پمپی از میان خاکستر

بسیاری از خانه و ویلاهای این شهر و آثار باستانی آن به طور کامل و دست نخورده توسط کاوشگران و باستان شناسان از دل خاک بیرون آورده شد. شهر پمپی با ثبت در میراث جهانی یونسکو به عنوان تنها شهر باستانی که بدون هیچگونه دست خوردگی سالم مانده است توانسته بیش از ۲۵۰ سال مقصدی جذاب برای گردشگران و یکی از اصلی ترین جاذبه های ایتالیا باشد. جالب است بدانید که در ابتدا تصور می شد مردم به خاطر گازهای سمی این آتشفشان جان باختند اما در نهایت و در پی تحقیقات بیشتر و استناد به دست نوشته ها مشخص شد که آنها به دلیل حرارت بالا کشته شدند.

پیدا شدن شهر پمپی از میان خاکستر

پیدا شدن شهر پمپی از میان خاکستر

پیدا شدن شهر پمپی از میان خاکستر

همراه مجله گردشگری سفرمی باشید تا اطلاعاتی کامل در رابطه با شهر یا کشور موردنظر خود به همراه جاذبه های گردشگری آن به دست آورید. همچنین شما می توانید برای بازدید از این شهر سوخته بلیط هواپیما تهران به ناپل و رزرو هتل پمپی را خریداری نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 216 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.