فیروز سیر شهر گراتس با تاریخچه ای غنی و پربار - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷

۴٫۶
/
۵
(
۱۰

امتیاز

)

آشنایی با شهر گراتس

شهر گراتس که به عنوان دومین شهر بزرگ کشور اتریش شناخته می شود، در قسمت جنوب شرقی کشور اتریش واقع شده و بر روی رودخانه ای به نام رودخانه ی مور شکل گرفته است. مساحت شهر گراتس در حدود  ۱۲۷.۵۶ کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر را در خود جای داده است. شهر گراتس که یکی از زیباترین شهرهای کشور اتریش به شمار می آید، از تاریخچه ای غنی و پرباری نیز بهره می برد و نخستین نشانه های سکونت در آن به عصر مس باز می گردد. وجود کلیساهای تاریخی، قلعه ها و کاخ های با شکوه در شهر گراتس نیز،گواهی بر همین تاریخچه ی غنی و پربار است. شهر گراتس در سال ۱۹۹۹ در لیست میراث جهانی بونسکو به ثبت رسیده است و در سال ۲۰۰۳ لقب پایتخت فرهنگی اروپا و در سال ۲۰۰۸ لقب شهر لذت آشپزی را به خود اختصاص داده است.

آشنایی با شهر گراتس

تحصیل در دانشگاه گراتس

دانشگاه گراتس که به عنوان چهارمین دانشگاه برتر کشور اتریش شناخته می شود، یکی از محبوب ترین دانشگاه های این کشور به شمار می آید. این دانشگاه به دلیل نزدیکی به مرز کشور اسلوونی، میزبان دانشجویان بسیاری از این کشور می باشد. دانشگاه گراتس در سال ۱۵۸۵ تاسیس شده است و دارای رتبه ی علمی بسیار بالایی می باشد. امروزه دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا راهی کشور اتریش شده و به تحصیل در دانشگاه های آن، از جمله دانشگاه شهر گراتس مشغول می شوند.

تحصیل در دانشگاه گراتس

تحصیل در دانشگاه گراتس

اقامت در شهر گراتس

شهر گراتس دارای هتل ها و اقامت گاه های بسیار متنوعی است که هر یک امکانات ویژه ای را به مسافران ارائه می دهند. هتل ها و اقامتگاه های شهر گراتس کاملا مطابق با معماری این شهر طراحی و ساخته شده اند و چیدمان آن ها به گونه ای است که افراد را با سبک زندگی مردم این شهر آشنا می نماید. از میان معروف ترین هتل های شهر گراتس می توان به هتل Ibis Budget، Graz City، roomz Graz Budget Design Hotel و هتل Hotel Weitzer Graz اشاره کرد که اوقاتی خاطره انگیز را برای گردشگران به ارمغان می آورند و اقامت در آن ها به شدت توصیه می شود.

تحصیل در دانشگاه گراتس اقامت در شهر گراتس

تحصیل در دانشگاه گراتس اقامت در شهر گراتس

خورد و خوراک در شهر گراتس

همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، شهر گراتس در سال ۲۰۰۸ لقب شهر لذت آشپزی را کسب نموده است و همین مساله نشان می دهد که از آشپزخانه ای غنی و غذاهای بسیار لذیذ بهره مند است. مردم این شهر به وعده ی نهار اهمیت بسیار می دهند و از غذاهای گوشتی در این وعده ی غذایی استقبال می نمایند. شواهد نشان می دهد که آشپزخانه ی شهر گراتس تا حد زیادی تحت تاثیر کشورهای امپراطوری روم باستان بوده است و تحت تاثیر اروپای شرقی و اروپای مرکزی تکامل یافته است. با مراجعه به کافه ها و رستوران های این شهر می توانید، انواع غذاهای بومی محلی این شهر را میل نمایید و با پرداخت هزینه های معقول و منطقی از خوردن وعده های غذایی کامل لذت ببرید. جالب است بدانید که شیرینی جات و انواع نوشیدنی ها نیز در این شهر بسیار متنوع هستند و چشیدن آن ها به تمامی گردشگران توصیه می شود.

خورد و خوراک در شهر گراتس

خورد و خوراک در شهر گراتس

خورد و خوراک در شهر گراتس

جاذبه های گردشگری شهرگراتس

کاخ اگنبرگ | Eggenberg Palace

کاخ اگنبرگ که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر گراتس است مجموعه ای بسیار زیبا از یک نگارخانه، باغ و بوستانی بسیار زیبا و کاخی سه طبقه می باشد که گشت و گذار در آن ها بسیار لذت بخش است و خاطره ای خوش و به یادماندنی را برای افراد به ارمغان می آورد. این کاخ در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و امروزه مورد حفاظت و نگهداری بسیار شدیدی قرار گرفته است.

کاخ اگنبرگ | Eggenberg Palace

کاخ اگنبرگ | Eggenberg Palace

کلیسای جامع گراتس | Graz Cathedral

این کلیسا که مختص به مسیحیان کاتولیک است، در سال های ۱۴۳۸ تا ۱۴۶۲ ساخته شده است و به عنوان یکی از قدیمی ترین کلیساهای کشور اتریش و شهر گراتس شناخته می شود. سالانه بسیاری از گردشگران از این کلیسا بازدید می نمایند و از معماری آن لذت می برند.

کلیسای جامع گراتس | Graz Cathedral

کلیسای جامع گراتس | Graz Cathedral

کلیسای جامع گراتس | Graz Cathedral

منطقه تاریخی گراتس | Innere Stadt

منطقه ی تاریخی گراتس از نخستین منطقه های شهری است که در این ناحیه شکل گرفته است و امروزه در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به چشم می خورد. گشت و گذار در این بخش از گراتس از گذشته های دور تا به امروز مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و کوچه ها و خیابان های این منطقه، یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر گراتس به شمار می آیند.

منطقه تاریخی گراتس | Innere Stadt

مرکز خرید سنتر وست | Center West

مرکز خرید سنتر وست که به عنوان بهترین مرکز خرید شهر گراتس شناخته می شود نیز، همواره مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد و نه تنها امکان خرید را برای آنان فراهم می کند، بلکه به آن ها اجازه می دهد تا در کافه ها و رستوران های آن نشسته و ضمن گذراندن اوقاتی شاد و مفرح، از تک تک لحظات خود لذت ببرند و خریدی خاطره انگیز را تجربه نمایند.

مرکز خرید سنتر وست | Center West

مرکز خرید سنتر وست | Center West

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 330 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.