فیروز سیر شیطان کوه، الماس دیدنی لاهیجان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

شیطان کوه لاهیجان

از جاذبه های گردشگری رشت و زیبایی های آن پیش از این صحبت کردیم اما این بار می خواهیم درباره کوهی باشکوه صحبت کنیم که نام عجیبی بر روی آن نهاده شده است. شیطان کوه، یکی از معروف ترین مناطق دیدنی شهر لاهیجان است و اگر از مردمان این شهر بخواهید دیدنی جذابی را به شما معرفی کنند، بی شک اولین گزینه آن ها شیطان کوه خواهد بود. شیطان کوه لاهیجان را با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی چارتری و رزرو هتل بشناسید.

شیطان کوه لاهیجان

چرا نام شیطان کوه برای این کوه باشکوه انتخاب شده است؟

به شرق لاهیجان که بنگرید، کوهی را می بینید که با پوشش گیاهی سرسبزی، جلوه گری می کند. این کوه زیبا که ۶۰ متر ارتفاع دارد، به یکی از مکان های تفریحی-گردشگری لاهیجان تبدیل شده است. شیطان کوه در روزگاران گذشته، به شاه نشین کوه شهرت داشت اما این که چرا نام آن به شیطان کوه تغییر کرد، هنوز هم جای سوال است. نام شیطان را بیشتر در معابد چینی و ژاپنی می شنویم اما در ایران، این نام کمی نامعمول است. عده ای معتقدند که شیطان کوه، شکل تغییر یافته شاه نشین کوه است. هنوز هم نمی توان نظر قطعی درباره نام آن داد اما این نام به حدی در بین لاهیجانی ها جا افتاده است که حتی بسیاری از کسبه های محل هم این نام را به عنوان نام تجاری خود انتخاب کرده اند.

چرا نام شیطان کوه برای این کوه باشکوه انتخاب شده است؟

دیدنی های شیطان کوه

شیطان کوه لاهیجان در گذشته محلی برای جمع آوری آب برای آبیاری مزارع این منطقه بوده است و امروزه محلی تفریحی برای گذراندن یک تعطیلات هیجان انگیز است. از تله کابین سواری گرفته تا تماشای آبشاری زیبا در دل کوه. مطمئن باشید زمانی که با دیدنی های شیطان کوه آشنا شوید، شما هم طرفدار پر و پا قرص این مجموعه تفریحی خواهید شد و در سفر به لاهیجان، اولین مقصد گردشگری تان خواهد بود.

دیدنی های شیطان کوه

آبشار و استخر شیطان کوه

در میان منظره زیبای شیطان کوه، آبشاری جلوه گری می کند که بی شک لایق عکسبرداری های متنوع است. برای تماشای این آبشار زیبا که آب آن به وسیله پمپاژ آب از استخر شیطان کوه تامین می شود،  باید ۷۵۰ پله را طی کرد و به بام سبز لاهیجان رسید. در نهایت با آبشار ۲۴ متری شیطان کوه روبرو خواهید شد و چشم انداز زیبای شهر لاهیجان را خواهید دید.

استخر شیطان کوه، ۱۷ هکتار وسعت دارد و در پای شیطان کوه ساخته شده است. این استخر بزرگ به دستور شاه عباس احداث شد. طول استخر حدود دو کیلومتر است. جزیره مصنوعی زیبایی در میان این استخر زیبا قرار دارد که خود از دیدنی های شیطان کوه است.

آبشار و استخر شیطان کوه

صرف یک وعده غذایی در رستوران های شیطان کوه

در اطراف شیطان کوه لاهیجان ، رستوران های زیادی وجود دارند که با غذایی با کیفیت، از مهمانان خود پذیرایی می کنند. در جزیره مصنوعی شیطان کوه هم، رستورانی با کیفیت، در دنج ترین بخش آن وجود دارد که چشم انداز آن، یکی از دلایل شلوغی بیش از حد آن است. یک وعده غذایی کامل و بی نظیر را در این رستوران میل کنید.

صرف یک وعده غذایی در رستوران های شیطان کوه

قایق سواری در استخر شیطان کوه

یکی دیگر از تفریحاتی که در مجموعه تفریحی شیطان کوه انتظارتان را می کشد، قایق سواری در میان آب های استخر است. صدای پارو زدن قایق و پرندگان مهاجر را بشنوید و مسحور تماشای جزیره زیبای شیطان کوه شوید.

قایق سواری در استخر شیطان کوه

تله کابین سواری در شیطان کوه

روز تفریحی خود را با سوار شدن در تله کابین های شیطان کوه، تکمیل کنید. تله کابین های این منطقه با آخرین متدهای روز اروپایی طراحی شده اند و ظرفیت آن ها ۶ نفره است. سوار بر تله کابین شوید و بر فراز شیطان کوه، پرواز کنید. چشم انداز زیبای لاهیجان را تماشا کنید و تصاویر زیبای آن را با دوربین و یا گوشی های همراه خود ثبت کنید.

تله کابین سواری در شیطان کوه

خرید در شیطان کوه

در ایستگاه اول تله کابین پیاده شوید و به سمت غرفه های خرید این مرکز تفریحی بروید. انواع صنایع دستی را در این نمایشگاه می بینید. از طرفی می توانید به کافی شاپ های شیطان کوه بروید و نوشیدنی های خوشمزه ای را میل کنید.

خرید در شیطان کوه

با این که هنوز علت نام گذاری شیطان کوه لاهیجان به طور دقیق مشخص نشده اما این مکان تفریحی چنان در صنعت گردشگری شهر لاهیجان تاثیر گذاشته که تقریبا همه مسافران این منطقه را به سوی خود می کشاند. سعی کنید برای خوشگذرانی و تفریح در شیطان کوه، حداقل یک روز کامل زمان بگذارید. صبح زود به آن جا بروید و در ابتدا با یک پیاده روی جانانه، از هوای دل انگیز شیطان کوه استفاده کنید. سپس به کله پزی های شیطان کوه بروید و کله پاچه خوش طعمی را نوش جان کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 389 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.