فیروز سیر عجیب ترین کلیساهای جهان با معماری خارق العاده! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۷

عجیب ترین کلیساهای جهان

بازدید از کلیساها، از جمله فعالیت هایی است که توجه اکثر گردشگران را به خود جلب می کند و کلیساهای مشهور جهان همواره، از پرطرفدارترین و محبوب ترین اماکن دیدنی شهرها و کشورهای مختلف جهان به شمار می آیند. کلیساها نه تنها اماکنی مذهبی هستند و بار معنوی و عرفانی خاصی را به دوش می کشند، بلکه اکثر آن ها از معماری خارق العاده ای نیز بهره می برند و تماشای آن ها و قرار گرفتن در فضای درونیشان، بسیار جذاب و دلنشین می باشد. در این میان برخی از کلیساها با توجه به محل قرار گیری، نوع معماری و چیدمان درونی که دارند، در لیست عجیب ترین کلیساهای جهان قرار گرفته اند و سالانه افراد زیادی برای بازدید از این کلیساها راهی شهرها و کشورهای مختلف جهان می شوند.

عجیب ترین کلیساهای جهان

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با عجیب ترین کلیساهای جهان و تمامی جنبه های ممتاز آن ها آشنا شوید.

کلیسای سمان الخراز – مصر

این کلیسا که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور مصر شناخته می شود، در لیست عجیب ترین کلیساهای جهان جای گرفته است.این کلیسا در منطقه ای فقیر نشین و به دور از هیاهوی شهری واقع شده است و در طول سال بارها و بارها، توسط گردشگران مختلف از سراسر دنیا بازدید می شود. این کلیسا در درون غاری قرار گرفته است و ورودی سنگی آن نیز درست به اندازه ی درون آن زیبا و اعجاب انگیز است.

کلیسای سمان الخراز

کلیسای سمان الخراز از بخش های مختلفی در درون غار تشکیل شده است که بزرگ ترین آن ها به آمفی تئاتری ۱۰ هزار نفره اختصاص یافته است. بازدید از این کلیسای اسرار آمیز بسیار لذت بخش است و به تمامی کسانی که به مصر سفر کرده اند توصیه می شود.

کلیسای سمان الخراز

کلیسای لو پوی آن ولی – فرانسه

این کلیسا که یکی از قدیمی ترین کلیساهای کشور فرانسه است، در بالای صخره ای آتفشانی با ارتفاع ۸۲ متر احداث شده است و قدمت آن به قرن ۱۰ هجری باز می گردد. این کلیسا زمانی توسط رومیان مورد استفاده قرار می گرفته است و رومیان در آن به پرستش عطارد می پرداخته اند. برای بازدید از این کلیسا که یکی از عجیب ترین کلیساهای جهان است لازم است تا افراد از پله های سنگی اطراف صخره که تعدادشان به ۲۶۸ پله می رسد، بالا روند و از این کلیسای زیبا و تاریخی دیدن نمایند.

کلیسای لو پوی آن ولی

کلیسای لو پوی آن ولی

 

کلیسای آکادمی نیروی هوایی – آمریکا

این کلیسا که از مهم ترین جاذبه های گردشگری کلرادو است، یکی از عجیب ترین کلیساها جهان به شمار می آید و ساخت آن در سال ۱۹۶۳ پایان یافته است. این کلیسا از ۱۰۰ قطعه ی ۴ضلعی به ارتفاع ۲۳ متر تشکیل شده است که هر یک از این قطعات، دارای وزنی معادل ۵ تن می باشند و در ساخت آن ها از پنل های آلومینیومی مخصوص ساخت هواپیماها استفاده شده است. این بنا یکی از عجیب ترین بناهای جهان است و همواره مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا قرار می گیرد.

کلیسای آکادمی نیروی هوایی

کلیسای آکادمی نیروی هوایی

کلیسای تمپلیایوکیو – فنلاند

این کلیسا نیز از عجیب ترین کلیساهای جهان می باشد که در کشور فنلاند واقع شده و در درون سنگ های بسیار سخت و فشرده حکاکی شده است و به همین دلیل آن را، کلیسای سنگی هلسینکی نیز می نامند. این کلیسا دارای دیواره های آکوستیک می باشد و امروزه از آن برای برگزاری انواع کنسرت ها استفاده می شود. جالب است بدانید که این کلیسا یکی از پر بازدیدترین کلیساهای جهان است و سالانه بیش از نیم میلیون نفر از آن دیدن می نمایند. اگر شما نیز به کشور فنلاند سفر کرده اید، حتما به بازدید از این کلیسا رفته و لحظاتی خاطره انگیز را تجربه نمایید.

کلیسای تمپلیایوکیو

کلیسای تمپلیایوکیو

کلیسای صلیب سرخ – آمریکا

شاید اینطور تصور کنید که تمام کلیساهای عجیب و مشهور دنیا، دارای بناهایی باشکوه با معماری خارق العاده می باشند، لیکن کلیسای صلیب سرخ آمریکا مثال نقضی بر این تصور است. این کلیسا به شکل صلیبی ساده می باشد که در درون صخره ی سرخی احداث شده است و در ارتفاع ۷۲ متری از سطح زمین واقع شده است. این کلیسای ساده و زیبا که در لیست عجیب ترین کلیساهای جهان قرار گرفته است، از فضایی منحصر به فرد برخوردار است و همواره مورد توجه گردشگران بسیاری در سراسر دنیا قرار می گیرد.

کلیسای صلیب سرخ

کلیسای صلیب سرخ

کلیسای سنت جرج – اتیوپی

این کلیسا که یکی از معروف ترین کلیساهای کشور اتیوپی است، در درون صخره هایی در دل زمین احداث شده و دارای راهروهایی به دیگر کلیساهای سنگی اطراف خود می باشد. قدمت کلیسای سنت جرج به قرت ۱۲ و ۱۳ باز می گردد و ویژگی های منحصر به فرد این بنا باعث شده است تا در لیست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت گردد. بازدید از این کلیسا که یکی از عجیب ترین کلیساهای جهان است، به تمامی گردشگران توصیه می شود.

کلیسای سنت جرج

کلیسای سنت جرج

با وبلاگ سفرمی همراه باشید و با شناخت مقاصد گردشگری مختلف دنیا، اطلاعات گردشگری خود را کامل تر نموده و بر کیفیت سفرهای خود بیفزایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 354 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.