فیروز سیر عجیب و غریب ترین شهرهای دنیا را بشناسید - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷

۳٫۵
/
۵
(
۲

امتیاز

)

با عجیب ترین شهرهای دنیا آشنا شوید!

جهان پیرامون ما سرشار از شگفتی های عجیب و غریب است که با هر بار دیدن گوشه ای از آن، چشم اندازی وسیع و در عین حال شگرف بر ما نمایان می شود. از طرفی سفر کردن غذای روح را فراهم می کند. با سفر کردن و دست یافتن به شگفتی ها و حیرت های جهان اطراف، گویی روح آدمی جان تازه ای به خود می گیرد. حال می خواهیم در این بخش از مقاله، شما را با چند نمونه از عجیب ترین شهرهای دنیا آشنا سازیم که هر کدام بنا به دلایلی، شهرت و معروفیت را از آن خود کرده اند. با سفرمی همراه باشید.

عجیب غریب ترین شهرهای دنیا

شهر لانگیربین

حقایق باور نکردنی بسیاری در رابطه با شهر لانگییربین گفته شده است. تا جایی که بسیاری از مردم دنیا و کسانی که به این شهر سفر کرده اند، آن را به عنوان یکی از عجیب و غریب ترین شهر های دنیا می شناسند. شهر لانگییربین یکی از شهرهای کوچکی است که در شمالی ترین قسمت های نروژ واقع شده است. در این شهر یک قانون عجیب و غریب وضع شده که بر اساس آن هیچ کس در این شهر حق مردن ندارد. البته می توانند بمیرند و مرگ و میر در آن وجود دارد. اما نمی توانند در قبرستان این شهر دفن شوند. شاید این یکی از همان حقایق باورنکردنی باشد که در این شهر اتفاق افتاده و آن را به یکی از عجیب ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است علت وضع این قانون می تواند به این دلیل باشد که شهر لانگییربین نروژ، دارای شرایط آب و هوایی بسیار سرد قطبی است که این مسئله موجب شده تا جسد مرده ها در آن تجزیه نشود و موجبات حمله انواع مختلفی از حیوانات وحشی به درون شهر را فراهم آورد.

شهر لانگیربین

مردم این سرزمین به طور جدی رعایت قانون مردگان را رعایت کرده اند. تا جایی که نزدیک به ۷۰ سال است که لانگییربین بدون استفاده و تردد باقی مانده است. مردمان نروژی این شهر را به سرزمینی که مردن در آن غیرممکن است می شناسند.

شهر لانگیربین

شهر نوریلسک

شهر نوریلسک با جمعیتی بالغ بر ۱۷۰ هزار یکی از شهرهای صنعتی کشور روسیه است که به عنوان کسل کننده ترین شهرهای جهان معرفی شده است. این شهر به گونه ای متفاوت تر، در زمره عجیب ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است. کسالت و مریضی از در و دیوار این شهر می بارد. شاید یکی از دلایل بروز این همه کسالت و امراض گوناگون، وجود شرایط آب و هوایی بسیار سرد و خشک باشد. سرمای هوا در این شهر به حدی زیاد است که گاهی اوقات به ۳۰ درجه زیر صفر هم می رسد. شواهد نشان داده که در طول یک سال جاری به مدت ۷ هفته، خورشید در آسمان این شهر دیده نمی شود.

شهر نوریلسک

بیش از نیمی از اهالی این شهر به امراض مختلفی مانند بیماری های پوستی، سرطان و مشکلات خونی دچار هستند. آمار افسردگی در این شهر به حد فوق العاده بالایی رسیده است. اگر سرشار از انرژی هستید و همیشه در جست جوی هیجان و شگفتی هستید ، اگر می خواهید سراغ عجیب و غریب ترین شهرهای دنیا بروید،پیشنهاد من به شما این است که قید این شهر کسل کننده را برای سفر کردن بزنید.

شهر نوریلسک

شهر الیستا روسیه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر الیستا روسیه به چه دلیل نام عجیب ترین شهرهای دنیا را به خود گرفته است. آیا می دانید الیستا روسیه، به شهر شطرنج معروف است؟ زیرا همه جای این شهر را مهره های شطرنج احاطه کرده است. جالب است بدانید که یکی از تفریحات اصلی مردم شهر الیستا، بازی شطرنج است که تمامی اهالی شهر در آن تبحر دارند.

شهر الیستا

چیزی که در نگاه اول توجه هر مسافر و یا حتی رهگذری را به خود جلب می کند بازی شطرنج است که بر روی یک شطرنج بزرگ در میدان اصلی این شهر بر روی کف زمین نقاشی شده است. یکی دیگر از دلایلی که این شهر را در زمره عجیب و غریب ترین شهرهای دنیا قرار داده این است که شهر الیستای روسیه تنها شهر بازمانده بودایی است.

شهر الیستا

شهر سوپیلین

آیا می دانید شهر سوپیلین استونی به چه چیز شباهت دارد؟ اگر در جواب این سؤال به یک سوپ خوشمزه می اندیشید باید به این پاسخ شما مهر تائید بزنیم. کسانی که به شهر سوپیلین سفر کرده اند به طور معمول آن را تحت عنوان سوپ استونی می شناسند. آیا می دانید دلیل این وجه شباهت چیست؟ جالب است بدانید که تمامی محله ها و خیابان های شهر سوپیلین با نام هایی همچون سیب زمینی، نخود فرنگی، لوبیا و طالبی نام گذاری شده است و تمامی این ها مواد تشکیل دهنده یک سوپ خوشمزه استونی است.

شهر سوپیلین

وجه شباهت این شهر با یک سوپ خوشمزه استونی، باعث شده تا تمام مردم دنیا، آن را با عنوان یکی از عجیب ترین شهرهای دنیا بشناسند. جدای از نام محله ها و خیابان ها یکی از سواحل معروف این شهر با نام سوپیلین نام گذاری شده است. این ساحل به عنوان یکی از زیباترین سواحل دنیا شناخته شده که هر ساله وسط آن پر از آب می شود و شکل یک کاسه سوپ خوشمزه استونی را به خود می گیرد.

شهر سوپیلین

شهر روز ول

شهر روز ول که در نیومکزیکو واقع شده است یکی از عجیب ترین شهرهای جهان و در واقع جالب ترین آن ها است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید. آیا می دانید که سقوط یک سفینه فضایی در این شهر، موجب تغییر سرنوشت و همچنین سبب شهرت و معروفیت این شهر گشته است؟

شهر رزول

شهر روز ول

جالب است بدانید که اهالی این شهر، تمامی فروشگاه ها و مراکز خرید خود را به شکل سفیه فضایی درآورده اند. این اعتقادات تا جایی پیش رفته است که مک دونالد نیز فروشگاه خود را در قالب یک عدد بشقاب پرنده طراحی نموده است. سفر به این شهر سفینه ای می تواند شما را با یکی از عجیب ترین شهرهای دنیا آشنا سازد و خاطره ای به یاد ماندگی و ماندگار را برایتان به ارمغان آورد.

شهر روز ول

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نموده و سفری امن و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 371 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.