فیروز سیر عصر یخبندان را در سیبری تجربه کنید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۲
/
۵
(
۶

امتیاز

)

جاذبه های گردشگری سیبری ،عصر یخبندان

نام سیبری را در مثال های روزمره زیاد شنیده اید. وقتی می خواهیم به مکانی که بسیار سرد است اشاره کنیم بیشتر اوقات نام سیبری را می آوریم اما باید به شما بگویم تصورتان را نسبت به تمام یخبندان هایی که تاکنون دیده اید عوض کنید چرا که سیبری بسیار متفاوت تر از آنچه که می اندیشید، است. دمای سیبری در برخی نقاط به -۷۰ درجه سانتی گراد هم می رسد. دمایی که استخوان سوز است و کمتر کسی می تواند در آن دوام بیاورد اما باید بدانید که در این مناطق، زندگی همچنان جریان دارد و جاذبه های گردشگری سیبری ، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

جاذبه های گردشگری سیبری

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با سیبری و جاذبه های گردشگری پنهان آن آشنا شوید.

سرمای طاقت فرسای سیبری

در سال های گذشته عکاسی به نام “آموس چاپل” که اهل نیوزلند بود، برای عکاسی از سیبری راهی روسیه شد تا زندگی مردمی را که در این سرمای طاقت فرسا زندگی می کنند، به تصویر بکشد. توصیف او اینچنین بود: عجیب است مردم روستاهای سیبری، به راحتی در این سرما جابجا می شوند بدون اینکه بدنشان تاول و کبودی داشته باشد اما این سرما به حدی زیاد است که حتی بزاق دهان منجمد می شود. با این وجود احتمالا باید جاذبه های پنهانی داشته باشد که همچنان گردشگران زیادی جذب سفر به سیبری می شوند.

سرمای طاقت فرسای سیبری

سیبری کجاست و چرا باید به آن جا سفر کرد؟

سیبری بخش گسترده ای در روسیه است. بیش از ۶۰ درصد خاک روسیه را سیبری تشکیل می دهد و تقریبا یک دوازدهم سطح کره زمین را دربرمیگرد. این ناحیه شمالی، به اقیانوس منجمد شمالی متصل است. با این که سیبری مکانی بسیار سرد و استخوان سوز است اما گردشگران زیادی سیبری را به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری خود انتخاب کرده اند. دلیل آن هم جاذبه های گردشگری سیبری است که از دید بسیاری از افراد مخفی مانده است. با سفرمی همراه باشید تا به جاذبه های گردشگری سیبری سفر کنیم.

سیبری کجاست و چرا باید به آن جا سفر کرد؟

دریاچه بایکال روسیه در جنوب سیبری | Baikal Lake

همان طور که گفته شد، سیبری منطقه گسترده ای است و شرایط آب و هوایی در بخش های مختلف آن، متفاوت است. برخی نقاط سیبری زمستان های سرد و تابستان های داغی دارد. در این میان، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری سیبری ، دریاچه زیبای بایکال است. دریاچه ای که آبزیان مخصوص به خود را دارد و در هیچ جای دیگری یافت نمی شوند. دریاچه بایکال در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

دریاچه بایکال روسیه

این دریاچه عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه آب شیرین جهان است و در زمستان ها، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. دوچرخه سواری روی دریاچه یخ زده، اسب سواری و اسکی روی یخ، از تفریحاتی است که بر روی دریاچه بایکال می توان انجام داد.

دریاچه بایکال روسیه

جنگل های تایگا | Taiga forest

جنوب سیبری مکانی است که کشاورزی در بخش هایی از آن رونق دارد. در این منطقه گندم زارهای طلایی رنگ و کشتزارهای بزرگ، از دیدنی های سیبری محسوب می شوند. جنگل های تایگا، پوشیده شده از سرو و کاج و دیگر مخروطیان مقاوم هستند.

جنگل های تایگا

باغ وحش نووُ سیبرسک | Novosibirsk Zoo

این باغ وحش یکی از جاذبه های توریستی سیبری محسوب می شود و در حال حاضر  ۱۱۰۰۰ جانور را نگهداری می کند. به طور کلی ۷۳۸ گونه از جانوران در این باغ وحش زندگی می کنند که هدف از نگهداری برخی از آن ها، حفظ گونه ها از خطر انقراض است. حدود یک و نیم میلیون نفر سالانه، از این باغ وحش بازدید می کنند.

باغ وحش نووُ سیبرسک

باغ وحش نووُ سیبرسک

تئاتر غیر معمول و جادویی Tomsk 2ky

برای تماشای این تئاتر باید روسی بلد باشید یا با دوستی که به این زبان مسلط است، به تماشای تئاتر جادویی Tomsk 2ky بروید. شما باید این تئاتری که بسیار عالی و هیجان انگیز است را حتما در سفر به سیبری ببینید. بسیاری از عروسک ها صحبت می کنند، حرکت می کنند و درواقع در آنجا نوعی جادوگری اتفاق می افتد و این حس را به تماشاگر القا می کند که عروسک ها زنده اند.

سفر به پارک عجایب گالیله | Wonder Park Galileo

پارک عجایب گالیله یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سیبری است که در نووسیبرسک قرار دارد. پارکی که دستگاه های علمی مختلفی دارد و استفاده از آن ها حدود یک ساعت طول می کشد. در این پارک می توانید به اتاق ضد گرانش بروید و در هوا معلق بمانید و از آزمایش آینه ها عبور کنید و در نهایت با خرید از فروشگاه آموزشی که در داخل پارک وجود دارد، گردش خود را به اتمام برسانید.

سفر به پارک عجایب گالیله

سفر به پارک عجایب گالیله

پارک آبی آکوامیر | Akvamir

یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری سیبری، پارک آبی اکوامیر است. امکانات تفریحی این پارک و غذاهای خوب آن، یک روز لذت بخش را برای شما رقم خواهد زد. سونای ویژه این پارک را از دست ندهید.

پارک آبی آکوامیر

خانه ولادمیر لنین | House of Lenin

پس از مرگ ولادمیر لنین که یکی از نظریه پردازان سیاسی روس ها و انقلابی کمونیستی محسوب می شد مردم نووسیبیرسک تصمیم گرفتند خانه وی را به عنوان یادگاری از او نگهدارند. در این خانه اولین ایستگاه رادیویی سیبری احداث شد و کتابخانه بزرگی همراه با سالن آمفی تئاتر جهت نمایش های خلاقانه ایجاد شد. اکنون خانه ولادمیر لنین یکی از جاذبه های گردشگری سیبری محسوب می شود که بیشتر گردشگران برای تماشای تئاترهای ویژه اش، به این مکان می روند.

خانه ولادمیر لنین

مردم سیبری چگونه زندگی می کنند؟

زندگی در سرما برای مردم سیبری عادی شده است. شاید اگر آن ها را به مکان های خنک و معتدل ببرید، چند روزی بیشتر دوام نیاورند. به دلیل سرمای زیادی که در این منطقه وجود دارد، لوله کشی به خانه ها غیر ممکن شده است، از این رو اغلب سرویس های بهداشتی در سیبری، خارج از منزل احداث شده اند. در هر روستا، یک فروشگاه بزرگ وجود دارد که همه مایحتاج مردم آن منطقه را تامین می کند. دامداران سیبری، برای دام های خود، مکان های گرمی فراهم می کنند تا شب هنگام، دام ها به خوبی استراحت کنند.

مردم سیبری

مردم سیبری چه غذاهایی بیشتر می خورند؟

مردم سیبری به غذاهای دریایی علاقه زیادی دارند اما کوفته گوشت سیبری و هولودتز (holodets) که نوعی گوشت نمکی درون ژلاتین است، بسیار طرفدار دارد. زبان گاو، نان روغنی سرخ شده، از دیگر علایق آن ها است.

غذا در سیبری

خلاصه

سیبری بی شک یکی از خاص ترین مناطق روی زمین است و جاذبه های گردشگری سیبری با این که انگشت شمارند اما هیجان انگیزند. اگر شما هم دوست دارید به منطقه ای متفاوت تر از سایر مقاصد گردشگری سفر کنید، در انتخاب سیبری تردید نکنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 409 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.