فیروز سیر فنلاند کشور هزار دریاچه - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

۳٫۵
/
۵
(
۲

امتیاز

)

کشور فنلاند با دریاچه های بسیار

کشور فنلاند یکی از کشورهای زیبای اروپایی است که به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران شناخته می شود. این کشور به سرزمین هزار دریاچه شهرت دارد و ۱۰ درصد از مساحت آن را آب ها تشکیل می دهد. همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید و با موقعیت جغرافیایی، ویژگی ها، مردمان و سوغات فنلاند آشنا شوید.

کشور فنلاند با دریاچه های بسیار

وضعیت جغرافیایی فنلاند

فنلاند با ۳۳۸۴۳۲ کیلومتر مربع مساحت خشکی از کشورهای شمالی اروپا است که از شرق با کشور روسیه، از غرب با کشور سوئد و از سوی شمال با نروژ همسایه است. “هلسینکی” پایتخت فنلاند است و از لحاظ موقعیت در جنوبی ترین نقطه این کشور واقع شده است. اکثر جهانگردان پس از سفر به فنلاند، از “هلسینکی” هم بازدید خواهند کرد. قطعا مشاهده پایتخت فنلاند به عنوان یکی از برترین شهرهای جهان از لحاظ کیفیت بالای زندگی، خالی از لطف نخواهد بود.

وضعیت جغرافیایی فنلاند

وجود ۲۰۰۰۰ جزیره زیبا یکی دیگر از ویژگی های هیجان انگیز و منحصر به فرد فنلاند است که آن را با سایر کشور ها متمایز می کند. این جزیره ها بیش از صدهزار متر مربع از خاک کشور فنلاند را به خود اختصاص داده اند.

اگر چه ایران یک کشور چهار فصل است و می توان در نقاط مختلف آن تابستان های داغ و سوزان و یا زمستان های سرد و سوزناک را  حس کرد؛ اما اگر به فنلاند سفر کنید، حتما از شرایط آب و هوایی آن شگفت زده خواهید شد. نکته جالب این است که وضعیت تابستان و زمستان در فنلاند کمی با ایران متفاوت است. زمستان های فنلاند عموما سرد، تاریک و بلند است و تابستان های آن داغ، سوزان و کوتاه.

وضعیت جغرافیایی فنلاند

اگر قصد سفر به “لاپلند” در شمال کشور فنلاند را دارید، باید بدانید که این شهر در دو ماه از سال کاملا شب است و در آسمان آن هیچ خبری از خورشید نخواهد بود! دو ماه دیگر از سال هم کاملا روز است و غروب آفتاب در آن دیده نمی شود. این شهر ویژگی های متفاوتی دارد که شاید روال و کیفیت زندگی را تا حدودی تحت تاثیر قرار دهد.اگر چه کشور فنلاند جمعیت زیادی ندارد  و جمعیت آن از ۶ میلیون نفر تجاوز نمی کند، اما همان طور که گفته شد کیفیت زندگی بسیار بالاست و شهروندان از رفاه کلی خوبی برخوردار هستند.

وضعیت جغرافیایی فنلاند

سرزمین هزار دریاچه

دریاچه های زیاد فنلاند، آن را در جهان با لقب “سرزمین هزاردریاچه” معروف کرده است. قطعا طبیعت بکر و دریاچه های متعدد و زیبا موجب رونق گردشگری در این کشور شده اند.

رودهای فنلاند

یکی از مشهورترین دریاچه های فنلاند، “سایمای” نام دارد که در جنوب شرقی این کشور واقع شده است. “سایمای” با ۴۳۷۷ کیلومتر مربع مساحت، به عنوان بزرگترین دریاچه این منطقه شناخته می شود. جالب است بدانید قدمت این دریاچه به دوره پایان عصر یخبندان برمیگردد. سایمای از ذوب شدن یخچال های طبیعی در آن دوره به وجود آمده است.

دریاچه های فنلاند

“کمی یوکی” نیز بلندترین رود در کشور فنلاند است که به عنوان یکی دیگر از مناطق آبی جذاب برای گردشگران به حساب می آید. این رود ۴۸۳ کیلومتر درازا دارد و در اطراف خود جاذبه های طبیعی و بکر زیادی را جای داده است.

فنلاند و مردمانش

فنلاندی ها را در یک کلمه می توان وطن پرست توصیف کرد. آنها دوست دارند تا تمام ویژگی های مثبت جنگی، ورزشی، تجاری و… کشورشان برای جهانیان آشکار باشد و در همه جای جهان به عنوان کشوری معتبر شناخته شوند.

مردم فنلاند

از لحاظ مذهبی فنلاندی ها را می توان یکدست دانست. بالغ بر ۸۴ درصد از مردمان فنلاند از کلیسای لوتری تبعیت می کنند و مابقی هم پیرو کلیسای ارتدوکس یونانی هستند.

برابری جنسیتی از دیگر ویژگی های موجود در فنلاند است. وجود زنان در راس فعالیت های سیاسی، اقتصادی و… تصدیق کننده همین موضوع است.

دین مردم فنلاند

غذاهای فنلاندی

برنج، پاستا، گوشت، مرغ، ماهی و سیب زمینی از خوراکی های رایج فنلاندی ها است. آنها عموما دو وعده در روز از غذاهای گرم استفاده میکنند و شیر به عنوان نوشیدنی رایج بزرگسالان در کنار غذا به حساب می آید. یادتان باشد که اگر به فنلاند سفر کردید، در رفتن به رستوران هایش محتاطانه رفتار کنید! هزینه رستوران در این کشور بسیار بالاست؛ البته انعام دادن چندان در فنلاند رایج نیست که این مورد را می توان به عنوان یک ویژگی مثبت ذکر کرد.

غذاهای فنلاندی غذاهای فنلاندی

سوغات فنلاند

قطعا بعد از سفر، وقت تهیه سوغاتی خواهد بود. اگر برای سوغات به دنبال خوراکی هستید، “شیرینی سلمیاکی” بهترین گزینه خواهد بود. این شیرینی از محبوب ترین شیرینی های فنلاند است که مردمانش از خوردن آن سیر نمی شوند.

یادتان باشد که هنر شیشه گری و ساخت ظروف آبگینه فنلاند بسیار مشهور است. اگر قصد خرید ظروف آبگینه را دارید، می توانید به “برند ایتالا” که از معروف ترین و قدیمی ترین برندهای این هنر است، اطمینان کنید.

“ساز کانتله” یکی دیگر از سوغاتی های منحصر به فردی است که برای نواختن و تزئین منزل از آن استفاده می شود. صدای این ساز قدیمی کماکان در موسیقی فولکلور فنلاند به گوش می رسد.

سوغات فنلاند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 195 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.