فیروز سیر قایق سواری هیجان انگیز در تالاب شادگان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

تالاب شادگان در ایران

به استان خوزستان بروید و در میان راه، سری هم به تالاب شادگان بزنید. تالاب شادگان در جنوب غربی شهر شادگان قرار گرفته و شاید کمتر کسی از تفریح لذت بخش در آن باخبر باشد. درباره شادگان باید این طور بگوییم که به هیچ وجه این منطقه توریستی زیبا را از دست ندهید و در برنامه سفر خود، یک روز کامل را به این مکان اختصاص دهید. برای رفتن به این منطقه زیبا، به جنوب جلگه خوزستان، حد فاصل شهرهای آبادان، ماهشهر و شادگان بروید تا تالاب زیبای شادگان را تماشا کنید.

تالاب شادگان در ایران

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا تالاب شادگان در خوزستان را بیشتر بشناسید .

تالاب شادگان

با این که شهرهای جنوبی کشور کمتر مورد توجه و رسیدگی واقع می شوند اما همچنان گردشگران داخلی، علاقه زیادی به تماشای این مناطق زیبا دارند. یکی از شهرهای جنوبی که بسیار محبوب است، شهر شادگان است که به واسطه تالاب زیبایش، منطقه توریستی زیبایی در این منطقه ایجاد شده است. دو روستا در این شهر قرار دارند که به تالاب شادگان راه دارند.

تالاب شادگان

مردم شادگان

مهمان نوازی جنوبی های عزیز کشورمان بر کسی پوشیده نیست. مردم شادگان هم با مهربانی از شما پذیرایی می کنند. اگر به روستای شادگان که منطقه توریستی شادگان است، بروید متاسفانه اولین چیزی را که می بینید، بی امکاناتی مردم شادگان است. مردمی که در خاک و آلودگی در زیر نور داغ خورشید، همچنان در حال فعالیت اند تا شاید بتوانند گوشه ای از هزینه های زیاد زندگی را بپردازند. دستفروش های شادگانی، در کنار منطقه کرایه قایق بساط خود را پهن کرده اند تا گردشگران در صورت نیاز، از آن ها خرید کنند.

مردم شادگان

دیدنی های شادگان

این تالاب، تالاب بزرگی است که تماشای آن، چه از دور و چه در میان آب ها، لذت بخش است. صدای پرندگان مهاجر و تماشای پروازشان، از دیگر زیبایی های این تالاب است. قایق سواری در میان آب های شادگان، می تواند تجربه بی نظیری از یک ایرانگردی جذاب باشد. قایق سواری در تالاب شادگان حدودا نیم ساعت طول می کشد. در مسیر چوب نی های بزرگی را می بینید که سر از آب بیرون زده اند و درختانی که برگ هایشان روی آب شناور مانده اند. معمولا به انتهای مسیر که میرسید، صاحب قایق، قایق خود را خاموش می کند و چندین دقیقه اجازه می دهد در میان آب های ساکن بمانید و نیزار زیبا و چشم انداز خانه های روستایی را تماشا کنید.

دیدنی های شادگان

هزینه قایق سواری در شادگان

کرایه هر قایق با دیگری متفاوت است. اگر می خواهید کرایه کمتری بدهید باید جستجو کنید و از صاحبان قایق تخفیف بگیرید. معمولا اگر تعداد نفرات بالا باشد، کرایه قایق شامل تخفیف خواهد شد. این کرایه ها معمولا از نفری ۱۵ هزارتومان شروع می شود.

قایق سواری در شادگان

اقامتگاهی در شادگان

در روستاهای شادگان، معمولا چادرهایی برای مهمانان تهیه شده تا در گرمای طاقت فرسای ظهر، مهمانان به صورت رایگان از آن ها استفاده کنند. اگر قصد خوابیدن در این شهر را دارید، باید به روستای رگبه بروید تا در پایگاه گردشگری تالاب شادگان، مکانی برای اقامت شبانه پیدا کنید.

دیدنی های شادگان

بهترین زمان برای بازدید از تالاب شادگان

شادگان از شهرهای جنوبی کشور است. بدیهی است که فصل تابستان بدترین فصل سفر به این منطقه است. بهترین زمان سفر برای بازدید تالاب شادگان، اوایل فصل بهار و اواخر فصل زمستان است.

شما می توانید نسبت به رزرو هتل ارزان قیمت و خرید بلیط هواپیما در سفرمی به صورت آنلاین اقدام نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 364 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.