فیروز سیر قلعه رومیان آنتالیا، همچون فانوسی دریایی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷

قلعه ی رومیان آنتالیا

همان طور که می دانید کشور ترکیه از اصلی ترین مقاصد گردشگری برای مردم کشورمان می باشد و شهر آنتالیا که شهری ساحلی و بسیار زیبا است، یکی از آشناترین شهرهای کشور ترکیه به شمار می آید. برخی افراد تصور می کنند که آنتالیا تنها برای تفریحات ساحلی مناسب است و خالی از هر نوع جاذبه ی طبیعی و تاریخی می باشد. لیکن این تصور کاملا اشتباه است و شهر آنتالیا از اماکن دیدنی بسیاری برخوردار است که از میان آن ها می توان به قلعه ی رومیان آنتالیا اشاره کرد.

قلعه ی رومیان آنتالیا

قلعه ی رومیان آنتالیا از جمله بناهای تاریخی است که از قدمتی دیرینه برخوردار می باشد و هرساله مورد توجه گردشگران بیشماری از سراسر دنیا قرار می گیرد. درادامه به معرفی تاریخچه ی قلعه ی رومیان آنتالیا خواهیم پرداخت و شما را با ویژگی های بارز این قلعه ی زیبا آشنا خواهیم نمود.

تاریخچه ی قلعه ی رومیان آنتالیا

قلعه ی رومیان آنتالیا از جمله بناهای تاریخی است که قدمت آن به قرن دوم هجری باز می گردد و شواهد نشان می دهد که در زمان امپراطوری بیزانس ساخته شده است. در آن زمان بندر آلانیا در شهرآنتالیا، از مهم ترین بنادر کشور بوده و تردد زیاد و شلوغی حاکم بر آن زبانزد عام و خاص بوده است. قلعه ی رومیان آنتالیا به عنوان برج دیدبانی و نظارت بر این بندر ساخته شده است و برخی معتقدند که همچون فانوسی دریایی، چراغ هدایت کشتی ها نیز به شمار می آمده است. این قلعه به طورکامل مشرف بر بندر آلانیا ساخته شده است و همین مساله کاربرد قدیمی آن به عنوان یک برج مراقبت را تصدیق می نماید. با سفرمی همراه باشید تا با جاذبه های این قلعه ی زیبا در عصر حاضر آشنا شده و در صورت سفر به آنتالیا، با آگاهی هر چه تمام تر به بازدید از آن بپردازید.

تاریخچه ی قلعه ی رومیان آنتالیا

جاذبه های گردشگری قلعه ی رومیان آنتالیا

همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، قلعه ی رومیان آنتالیا درست در مقابل بندر آلانیا و در پارکی زیبا و سرسبز واقع شده است. امروزه گردشگران بسیاری برای بازدید از این قلعه راهی این پارک شده و ساعت های طولانی را به گشت و گذار در اطراف آن اختصاص می دهند. ارتفاع قلعه ی رومیان آنتالیا در حدود ۱۴ متر است و افراد با بالا رفتن از آن می توانند، از چشم اندازی خیره کننده برخوردار گردند و ساعت های طولانی را به تماشای تصاویر به یادماندنی از دریای مدیترانه و غروب زیبای آفتاب اختصاص دهند. لیکن جاذبه های گردشگری قلعه ی رومیان آنتالیا محدود به این چشم انداز نمی گردد و پارک اطراف آن، گل کاری های رنگارنگ و صندلی های مدرن و زیبای موجود در این پارک نیز، از دیگر مواردی هستند که توجه گردشگران را به خود جلب می کنند و بخشی از ساعات روز را میزبان گردشگران از اقصی نقاط جهان هستند. مسیرهای پیاده روی موجود در این پارک کاملا مناسب پیاده روی و قدم زدن در برخی ساعات روز می باشند و افراد با گذراندن ساعاتی آرام و به یاد ماندنی در این پارک می توانند، خاطراتی خوش و تکرار نشدنی را برای خود و اعضای خانواده شان رقم زنند.

جاذبه های گردشگری قلعه ی رومیان آنتالیا

کافه ها و رستوران های اطراف قلعه ی رومیان

از دیگر جاذبه های گردشگری قلعه ی رومیان آنتالیا و محوطه ی اطراف آن، وجود کافه ها و رستوران های متعددی است که هر یک مشخصات خاص خود را دارند و توجه عده ی خاصی را به خود جلب می کنند. این کافه ها و رستوران ها هر یک منوی خاص خود را دارند و هر یک غذاها و نوشیدنی های منحصر به فردی را عرضه می کنند. افراد پس از بازدید از قلعه ی رومیان آنتالیا و پیاده روی و گردش در محوطه ی اطراف آن می توانند به یکی از کافه ها و رستوران های موجود در اطراف پارک رفته و پایان گردش خود را با یک نوشیدنی و یا وعده ی غذایی به اتمام برسانند.

کافه ها و رستوران های اطراف قلعه ی رومیان

کافه ها و رستوران های اطراف قلعه ی رومیان

عکاسی در محوطه ی قلعه ی رومیان آنتالیا

گرد هم آمدن چشم انداز زیبای بندر، پارکی سرسبز و قلعه ی رومیان باعث شده است تا توجه گردشگران بسیاری به این مجموعه جلب گردد و بسیاری افراد از این لوکیشن برای عکاسی استفاده نمایند. چه بسا هنرمندانی که ساعات طولانی را به عکاسی در این محوطه اختصاص می دهند و یا جوانان و گردشگرانی که از این چشم اندازها برای ثبت تصاویر یادگاری و به یادماندنی استفاده می نمایند.

عکاسی در محوطه ی قلعه ی رومیان آنتالیا

تمام آن چه در قسمت بالا به آن اشاره کردیم نشان می دهد، که قلعه ی رومیان آنتالیا و محوطه ی اطراف آن از اصلی ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر ساحلی می باشند و سالانه مورد توجه گردشگران بیشماری از سراسردنیا قرار می گیرند. بنابراین اگر شما نیز راهی کشور ترکیه شده و میهمان شهر آنتالیا گشتید، از این قلعه ی تاریخی و زیبا دیدن نمایید و از گشت و گذار در محوطه ی اطراف آن لذت ببرید.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا چارتری و سیستمی و رزرو هتل آنتالیا به سایت سفرمی مراجعه نموده و سفری خاطره انگیز و لذت بخش را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 313 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.