فیروز سیر قلعه مارماریس با قدمتی تاریخی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۵
/
۵
(
۲

امتیاز

)

قلعه مارماریس

“قلعه مارماریس” از دیدنی ترین های شهر مارماریس است که همه روزه گردشگران زیادی  به آن مراجعه می کنند. اگر به مارماریس، شهر زیبایی های طبیعی و تاریخی ترکیه سفر کردید، حتما به قلعه مارماریس هم بروید. شهر بندری مارماریس که در جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته است، مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ، هنر و طبیعت این کشور به حساب می آید. شما می توانید در میان آثار تاریخی این شهر، ابنیه زیبا و قدیمی را مشاهده کنید که شبیه به آن در کمتر جایی از جهان به چشم می خورد. برای مثال، قلعه مارماریس به عنوان یکی از کهن ترین جاذبه های شهر شناخته می شود که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد.

قلعه مارماریس

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید تا با قلعه مارماریس و تاریخچه آن بیشتر آشنا شوید.

مارماریس، شهر زیبایی ها

با یک تحقیق ساده در فضای وب و یا پرس و جو از جهانگردان و توریست های حرفه ای، خواهید دانست که مارماریس به “بهشت گردشگران” شهرت دارد که البته این لقب بسیار برازنده است. مجاورت با دریای مدیترانه و محاصره شدن به وسیله کوه های سبز و سر به فلک کشیده، زیبایی عمیقی به شهر بخشیده است. جاذبه های تاریخی که در دل مارماریس جا خوش کرده اند، آن را در نزد توریست ها به مقصدی بی نظیر برای گشت و گذاری چند روزه تبدیل کرده است. اگر قصد سفر به مارماریس را دارید، فصل تابستان بهترین زمان خواهد بود. در این فصل زیبایی ها به اوج خود می رسند و شما می توانید ضمن لذت بردن از زیبایی های طبیعی، از تفریحات موجود هم استفاده کنید.

مارماریس، شهر زیبایی ها

سفر به تاریخ مارماریس

قطعا تفریح و قدم زدن در فضای خوش آب و هوای شهر، حسابی دل انگیز خواهد بود، اما یادتان باشد سفر به گذشته و تاریخ یک شهر هم از واجبات سفر خواهد بود که به تجربه سفری شما، عمق می بخشد. با بازدید از آثار تاریخی و زیبایی های قدیمی یک شهر می توانید در مورد گذشته و اصالت آن شهر بیشتر بدانید و اطلاعات خود را در زمینه تاریخ، هنر و فرهنگ شهرها، ارتقا بخشید.

سفر به تاریخ مارماریس

بی شک بازدید کردن از قلعه مارماریس برای علاقمندان به تاریخ، یک اتفاق خوشایند خواهد بود. با مراجعه به این بنای تاریخی می توانید از بنا و همچنین موزه موجود در آن دیدن کنید. اگر بخواهید با نگاهی جزئی نگر از قلعه مارماریس دیدن کنید، به زمانی دو تا سه ساعته نیاز خواهید داشت.

تاریخچه مارماریس

تاریخچه قلعه مارماریس

دیوارهای این قلعه، ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به منظور محافظت از شهر ساخته شد و بعدها گسترش یافت. ساخت این قلعه اولین بار توسط ایونی ها انجام شد و در زمان “اسکندر کبیر” مرمت هایی بر روی آن انجام شد. مجددا در سال ۱۵۲۲ میلادی توسط “شاه سلطان سلیمان عثمانی” بازسازی شد. تعمیرات و توسعه هایی که بر روی دیوارهای قدیمی این بنا انجام شد، چهره ای تازه و گسترده به آن بخشید. سلطان سلیمان درست در زمانی که در حال تدارک حکومت بر رودس بود، تصمیم گرفت تا با توسعه این قلعه در مارماریس شرایط مطلوبی را مهیا سازد. با دستور شاه سلطان سلیمان، از این قلعه به عنوان پایگاه نظامی استفاده می شد. هم زمان با مرمت و توسعه  این قلعه، به دستور مادر سلطان سلیمان که “عایشه حفضه سلطان” نام داشت، کاروانسرای کوچکی هم بنا شد.

موزه قلعه مارماریس

پس از جنگ جهانی اول، قلعه مارماریس دستخوش اتفاقات ناخوشایندی شد. با حمله توپ های ناوگان فرانسه، آسیب های جدی به این قلعه وارد شد که بعد ها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

۱۸ خانه، چشمه و آب انبار موجود در محوطه این قلعه، موجب شد تا از این بنای ارزشمند تا دهه ۱۹۷۰ میلادی به عنوان یک اقامتگاه برای بومیان استفاده شود.

موزه قلعه مارماریس

اگر چه قلعه مارماریس پس از آسیب های جدی که پس از جنگ جهانی اول به آن وارد شد، مجدد مورد بازسازی قرار گرفت و از آن به عنوان محلی برای اقامت استفاده می شد؛ اما در سال های ۱۹۸۰ الی ۱۹۹۰ میلادی اقدامات جدی تری بر روی آن انجام شد و در سال ۱۹۸۳ میلادی به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی به ثبت رسید. پس از مرمت و بازسازی، وزارت فرهنگ این بنای تاریخی را به موزه تبدیل کرد.

موزه قلعه مارماریس

موزه قلعه مارماریس

در داخل قلعه مارماریس چه خبر است؟

اگر اکنون به این قلعه بروید، با هفت منطقه داخلی مواجه خواهید شد. سالن های باستان شناسی، سالن مردم نگاری، گالری های متنوع هنری و انبار از بخش های دیدنی موجود در قلعه مارماریس است که بازدید از آن برای تاریخ دوستان بسیار لذت بخش خواهد بود.

در داخل قلعه مارماریس چه خبر است؟

چشم انداز قلعه مارماریس

قلعه مارماریس چشم انداز فوق العاده ای از شهر به شما می دهد. دیدن زیبایی های شهر از بالای قلعه لذتی دارد که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد. از بالای قلعه می توانید خرابه های به جا مانده از “فیسکس” که از شهرهای بندری ارزشمند در “منطقه باستانی کاریابورد” بوده است را مشاهده کنید.

چشم انداز قلعه مارماریس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 339 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.