فیروز سیر ماجراجویی در دل جزیره تیامون پهانگ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

جزیره تیامون در مالزی

جزیره تیامون پهانگ از زیباترین جزیره های جهان است که در صنعت موزیکال هالیوود این جزیره ی محبوب را به نام Bali Hai  می شناسند. پهانگ، بزرگترین ایالت در شبه جزیره مالزی است و پایگاه جزیره تیامون است، جزیره ای که در دریای چین جنوبی قرار دارد و بسیار دلفریب و جذاب می باشد! این ایالت بی نظیر با خط ساحلی زیبایی محصور شده است که سعادت تماشای غروب خورشید را برای علاقمندانش به ارمغان می آورد. همراه سفرمی سامانه رزرواسیون آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با جزیره تیامون و جاذبه ها و راه های دسترسی به آن را بشناسید.

ساحل جزیره تیامون

جزیره تیامون از جمله توسعه یافته ترین و بزرگترین جزایر آتشفشانی است که پارک دریایی تیامون نیز در آن قرار گرفته است. جالب است بدانید که براساس افسانه های قدیمی، این جزیره ی زیبا استراحتگاه شاهزاده افسانه ای اژدها بوده است. کافیست جزیره را از فراز آسمان تماشا کنید، خواهید دید که جزیره شبیه به اژدهایی خوابیده است.

جزیره تیامون

تفریحات جزیره تیامون

با وارد شدن به جزیره تیامون، احساس صلح، سادگی و آرامش بی حد و اندازه ای تمام وجود گردشگران را در بر می گیرد. آب های اطراف این جزیره برای ورزش های دریایی بسیار عالیست! آبتنی در آب دریا، قایق رانی، کایاک سواری، ویند سرفینگ از جمله تفریحات آبی است که لحظات لذت بخشی را برای گردشگران رقم می زند. آب های گرم این جزیره و شفافیت آن ها، جزیره تیامون را به بهشتی از اکتشافات زیر دریایی تبدیل کرده است. شما در آبهای این جزیره می توانید در میان عجایب خارق العاده ای همچون مرجان های دریایی رنگی، مرجان های استگورنن، نرم تنان نودیبرنچز و اسفنج های دریایی ماجراجویی کرده و زندگی موجودات دریایی را کشف کنید. بی شک تماشای زندگی دریایی موجوداتی همچون ماهی ناپلئون، ماهیان طلایی راه راه، طوفان های دریایی و دیگر ماهیان دریایی لذت بخش خواهد بود! حتی اگر در نزدیکی ساحل و بر روی شن های سفید جزیره تیامون بنشینید ماهیگرانی را خواهید دید که در حال صید این ماهی ها هستند.

تفریحات در جزیره تیامون

تفریحات در جزیره تیامون

ماجراجویی در جزیره تیامون

به شما پیشنهاد می کنیم تجربه قایق رانی در جزیره تیامون از دست ندهید. قایق های کف شیشه ای که زندگی جذابی از موجودات دریایی را برای شما به نمایش در می آورد. غواصی نیز از جمله تفریحاتی است که هم گردشگران عادی و هم غواصان را به سمت خود می کشاند. آب های جزیره تیامون این فرصت را به غواصان می دهند تا در نزدیکی کوسه های عظیم الجثه و بی خطر، ماهی موری اژدها و دیگر گونه های دریایی ماجراجویی کنند.

تفریحات در جزیره تیامون

اگر به ماجراجویی علاقمند هستید؛ کافیست قایقی تهیه کنید و خود را به ساحل میمون (Monkey Beach) و جزایر بکر Tulai و Renggis برسانید، در آب های گرم و تمیز آن شنا کنید و خاطراتی خوش را در ذهن ثبت کنید.

چندین روستا در اطراف خط ساحلی تیامون قرار گرفته که بزرگترین آن ها روستاهای سالنگ (Salang)، تکک (Tekek)، جنتینگ (Genting)، پایا و جورا می باشند که با آب و هوایی بی نظیر و زیبایی های بی بدیع تجربه ی منحصر به فردی را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

جزایر میمون مالزی

روستای سالنگ | Salang

روستای سالنگ در شمال غربی جزیره تیامون واقع شده است. این روستا مقصدی ایده آل و جذاب برای گذران تعطیلات است. آب های شفاف و زلال، مرجان های دریایی رنگانگ و آب و هوای مطبوع همه ی آن چیزی است که روستایی ساحلی باید داشته باشد. یک روز از تعطیلات خود را در روستای سالنگ جزیره تیامون سپری کنید تا در میان جنگل ها و باغ های آن ماجراجویی کرده و یا زیر سایه درختان نخل بر روی ننوی مسافرتی دراز بکشید و از نسیم خنک جزیره نهایت لذت را ببرید. بعد از ظهرها و به هنگام غروب آفتاب قدم زدن در کنار خط ساحلی و بر روی شن های سفید را فراموش نکنید.

روستای سالنگ | Salang

روستای تکک| Tekek

روستای تکک درست در مرکز خطوط ساحلی جزیره تیامون قرار گرفته است و کشیده ترین ساحل این جزیره را به خود اختصاص داده است. این روستای بی نظیر در مسیر ورودی جزیره تیامون از راه دریایی و هوایی واقع شده است. روستای تکک نزدیک ترین روستا به جزیره است که تنها اقامتگاه و هتل ۵ ستاره جزیره تیامون در آن واقع شده است. بی شک آبتنی در آب های گرم و شفاف، بازی گلف، تفریحات آبی از جمله جذابیت های روستای تکک می باشد.

روستای تکک| Tekek

روستای جنتینگ | Genting

روستای جنتینگ در بخش جنوبی روستای تکک قرار گرفته است و با محیطی سرشار از آرامش و مملوء از درختان نخل محسور شده است. این محیط روستایی دارای ساحلی آرام و تمیز با شن و ماسه های طلایی می باشد که نرمی آن ها لذت قدم زدن را برای گردشگران دو چندان می کند.

روستای جنتینگ | Genting

روستای جوآرا | juara

در ساحل شرقی جزیره تیامون روستای جوآرا واقع شده که با ساحل بزرگ و تمیز خود محلی ایده آل برای شنا کردن می باشد. بر روی شن های طلایی ساحل جوآرا دراز بکشید و آفتاب بگیرید یا که میان درختان و حتی در نزدیکی ساحل چادر خود را علم کنید. صبح ها کمی زودتر بیدار شوید تا منظره ی دیدنی طلوع خورشید که از روستای جوآرا بسیار قابل رویت است را به تماشا بنشینید.

روستای جوآرا | juara

روستای جوآرا | juara

روستای موکوت | Mukut

و اما جنوبی ترین روستای جزیره تیامون موکوت می باشد که بسیار بکر است و با طبیعتی ناب و چشمگیر احاطه شده است. موکوت روستای ماهیگیران جزیره است که مملوء از جاذبه های طبیعی می باشد. بدون شک برای گردشگران جذاب خواهد بود که در جنگل های بارانی و میان کوه های این روستا ماجراجویی کنند و از جاذبه های بی نظیری همچون آبشار بزرگ آسا، شاخ اژدها و صخره های دوقلو دیدن کنند.

روستای موکوت | Mukut

راه های دسترسی به جزیره تیامون

سفر زمینی به جزیره تیامون

تانجونگ گموک در پنانگ و همچنین مرسینگ واقع در جزیره جوهور در منطقه ای هستند که در مسیر سفر به جزیره تیامون واقع شده اند. تا تانجونگ گموک از بزرگراه شمال به جنوب تنها ۳ ساعت راه است. گردشگران می توانند پیش از ورود به تانجونگ گموک در سنوانگ اطراق کرده و از بنادر Muadzam Shah و Rompin  بازدید کنند. برای آنکه خود را از مرسینگ به کوالالامپور برسانید باید از کلوان و در امتداد بزرگراه شمال به جنوب خارج شوند. اتوبوس های ۲۴ ساعته از کوالالامپور به مقصد مرسینگ وجود دارند که در دسترس مسافران قرار گرفته اند.

سفر هوایی به جزیره تیامون

سیستم خدمات هوایی (SAS) پروازهای روزانه ای از فرودگاه سلطان عبدالعزیز در سوبانگ به مقصد جزیره تیامون انجام می دهد که ظرفیت این پروازها به ۱۰ نفر می رسد.

سفر دریایی به جزیره تیامون

جزیره تیامون از طریق قایقرانی از اسکله تانجونگ گموک و مرسینگ قابل دسترسی می باشد. با توجه به شرایط جوی دریا تقریبا یک ساعت و نیم زمان می برد.

سفر دریایی به جزیره تیامون

همراه مجله اینترنتی سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی و تفریحی، هتل ها، مراکز خرید، رستوران ها، شهرها و کشورها و هر آنچه که در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده تا با آگاهی کامل، سفری خاص و خاطره انگیز تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.