فیروز سیر مالاکا مالزی را بیشتر بشناسید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

مالاکا مالزی

مالاکا شهری زیبا، مملوء از بناهای تاریخی و معماری های خیره کننده است که در سفر به مالزی نباید بازدید از آن را از دست بدهید! مالاکا مالزی در فاصله ی دو ساعتی از جنوب کوالالامپور واقع شده و با قدمتی چند صد ساله، زمانی مرکز تجاری کشور بوده است. مالاکا مالزی شهری بی نظیر است که به واسطه برخورداری از تاریخ و فرهنگ، معماری، غذاهای لذیذ و طبیعت چشمگیر، هر ساله مورد استقبال گردشگران بیشماری قرار می گیرد. مالاکا از آنجایی که زادگاه میراث تاریخی و فرهنگی ملت است و آثار باستانی بسیاری را در خود حفظ نموده، در سال ۲۰۰۸ لقب باشکوه شهر میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داده است. در این شهر تاریخی علاوه بر جاذبه های گردشگری، اقامتگاه های خوش منظره کامپونگ و چشم انداز فرهنگ غنی در مالاکا مالزی به چشم می خورند.

مالاکا مالزی

همراه سفرمی سامانه رزرواسیون خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با شهر مالاکا مالزی بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری مالاکا

مالاکا از جمله شهرهای توریستی مالزی است؛ پس دور از ذهن نیست سرتاسر آن با جاذبه ها و نقاط دیدنی بی نظیر محصور شده باشند. جاذبه هایی که در طول سفر شما را شیفته ی خود می کنند. فرقی نمی کند علاقمند به گشت و گذار در میان آثار تاریخی و باستانی باشید یا که بخواهید در جاذبه های طبیعی شهر قدم بزنید؛ مالاکا مقصدی ایده آل و متفاوت برای شما خواهد بود تا تعطیلاتی به یاد ماندنی را تجربه نمایید. همراه ما باشید تا با برخی از زیباترین جاذبه های گردشگری مالاکا مالزی آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری مالاکا

پورتادو سانتیاگو | Porta De Santiago

پورتادو سانتیاگو یا قلعه ی فاموسا در مالاکا مالزی واقع شده و از زیباترین نقاط دیدنی این شهر به شمار می رود. این دروازه ی زیبا یکی از چهار ورودی اصلی قلعه آفاموسا است که در سال ۱۵۱۱ توسط آلفونسو دی آلبوکرک، دریاسالار پرتغالی، ساخته شده است. سایر مناطق این قلعه در طول حمله هندی ها در سال ۱۶۴۱ به شدت آسیب دید، اما دروازه نمادین پورتادو سانتیاگو تا به امروز باقی مانده است.

پورتادو سانتیاگو | Porta De Santiago

استادتویز | Stadthuys

استادتویز در مالاکا مالزی واقع شده و با دیوارهایی به رنگ قرمز ماهی های آزاد در منطقه خودنمایی می کند. استادتویز در سال ۱۶۴۵ ساخته شد و زمانی محل اقامت رسمی فرمانداران هلندی و افسرانشان بوده است. در حال حاضر این بنای زیبا به موزه تاریخ و قوم نگاری تبدیل شده است. در کنار استادتویز یک کلیسای مسیحی با رنگ مشابه این بنا ساخته شده که قدمت آن به قرن هجدهم باز می گردد. این ساختمان قدیمی ترین ساختمان هلندی باقیمانده در جنوب شرق آسیاست!

استادتویز | Stadthuys

استادتویز | Stadthuys

موزه میراث بابا نیونیا | Baba & Nyonya Heritage Museum

موزه میراث بابا نیونیا از دیگر جاذبه های گردشگری مالاکا مالزی است که زمانی سرزمین آبا و اجدادی سه نسل از خانواده بابا نیونیا بوده است. در این موزه ی مجلل و زیبا شما می توانید با زندگی خانواده ثروتمند و متمول استریتز چاینیز از نزدیک آشنا شوید. این موزه با مبلمانی آنتیک و شیک با چوب رز ساخته شده که دارای حیاطی سرپوشیده نیز می باشد. مردم پراناکان، که به استریتز چاینیز معروف هستند، نوادگان اولین مهاجران چینی به مالاکا به شمار می روند.

موزه میراث بابا نیونیا | Baba & Nyonya Heritage Museum

موزه میراث بابا نیونیا | Baba & Nyonya Heritage Museum

موزه میراث بابا نیونیا | Baba & Nyonya Heritage Museum

موزه فرهنگی مالاکا | Melaka Sultanate Palace

قصر سلطنتی مالاکا یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و زیبای مالاکا مالزی است که در قرن ۱۵ ساخته شده است. در این قصر بی نظیر و چوبی موزه ای با اجناس مربوط به فرهنگ کشور مالزی به نمایش گذاشته شده است. یکی از معروف ترین آثار موجود در موزه فرهنگی مالاکا مربوط به نمایش شهر فرنگ بزرگ است که دادگاه سلطان را به تصویر می کشد.

موزه فرهنگی مالاکا | Melaka Sultanate Palace

موزه فرهنگی مالاکا | Melaka Sultanate Palace

ریور کروز مالاکا | Malacca River Cruise

اگر می خواهید تجربه ای متفاوت را در مالاکا مالزی تجربه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم از رودخانه مالاکا غافل نمانید. با یک کشتی تفریحی به رودخانه مالاکا بروید و از منظره زیبای دو طرف رودخانه نهایت لذت ببرید. در این گشت بر روی رودخانه، تور لیدری وجود دارد که با تفسیر و توضیحات آموزنده، به شما امکان می دهد تا قسمت های تاریخی مالاکا را بشناسید. این قسمت های تاریخی شامل انبارهای قدیمی، فروشگاه های خانگی باستانی، پل های اصیل و کامپونگ مورتن می باشد که بی شک تماشای آنها تجربه ای خاص و متفاوت را برای شما رقم خواهد زد. کامپونگ مورتن تنها دهکده مالایی است که همچنان رسم و رسوم و سنت های تاریخی خود را حفظ نموده است.

ریور کروز مالاکا | Malacca River Cruise

ریور کروز مالاکا | Malacca River Cruise

خرید در مالاکا مالزی

مالزی کشوری است که خرید در آن تجربه ای لذت بخش می باشد! مالاکا نیز از این قائده مستثنی نیست و بهترین مراکز خرید و بازارها را در خود جای داده است. اگر در جستجوی لوازم آنتیک مالزی از جمله مبلمان، سرامیک، ظروف، جواهرات، لوازم خرده ریز، پول های قدیمی، لباس و باتیک و .. هستید در خیابان جانکر و جالان تون چنگ لاک و درست در ردیف فروشگاه های خانگی پراناکان این دست لوازم به چشم می خورند. به علاوه در خیابان جانکر مالاکا می توانید سوغاتی های اصیل مالاکا مالزی از قبیل تی شرت، گلیم، جاکلیدی بیابید. جالب است بدانید که در این خیابان غرفه هایی نیز وجود دارند که می توانید با سلیقه خود سوغاتی درست کنید!

خرید در مالاکا مالزی

در مدان سامودرا واقع در جالان کوای ساید، انواع مختلفی از سفال و صنایع دستی به فروش می رسند. در حالیکه جالا لاکسامانا مملوء از فروشگاه هایی است که تخصص آن ها در فروش کفش، کیف و پوشاک سنتی پراناکان می باشد.

خرید در مالاکا مالزی

خرید در مالاکا مالزی

خورد و خوراک در مالاکا مالزی

فرهنگ و سنت منحصر به فرد مالاکا در خوراکی ها و غذاهای این شهر منعکس شده اند. فروشگاه هایی که تمام غذاهای مخصوص محلی را می فروشند. مالایی ها، نیونیا، چینی ها و پرتغالی ها، هرشب در امتداد خیابان جانکر غذاهای خیابانی و لذیذی را عرضه می کنند. در سایر مکان های مالاکا مالزی نیز می توانید انواع غذاهای مخصوص و محلی نظیر ملاکا رایا، چیکن رایس بالز، کمبولی رایس و آسام پداس مالاکا را نوش جان کنید.

خورد و خوراک در مالاکا مالزی

اقامت در مالاکا مالزی

در نقاط مختلف مالاکا مالزی می توانید اقامتگاه های بی نظیری را برای سفر خود رزرو کنید. از هتل لوکس و پنج ستاره گرفته تا هتل های میان رده و حتی هاستل ها و استراحتگاه های خوش منظره که می توانید متناسب با میزان بودجه خود یکی از آنها را برای اقامت انتخاب نمایید.

اقامت در مالاکا

همراه مجله سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با شهرها و کشورها، مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها، نقاط دیدنی و هرآنچه که در حوزه گردشگری می گذرد تکمیل نموده تا با آگاهی کامل، سفری لذت بخش و آسوده را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 376 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.