فیروز سیر مانیتور صنعتی چیست و چه تفاوتی با مانیتور معمولی دارد؟ - فیروز سیر

مانیتور صنعتی چیست و چه تفاوتی با مانیتور معمولی دارد؟

باتوجه به این‌که در اکثر کسب و کارها از سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌شود، از نمایشگرهای خاصی در صنایع مختلف استفاده می‌شود. در اغلب صنایع به مانیتورهایی نیاز است که مدت زمان طولانی روشن باشند، به همین دلیل نمی‌توان از مانیتورهای معمولی استفاده کرد. این سوال برای اکثر افراد ایجاد می‌شود که مانیتور صنعتی چیست و چه تفاوتی با مانیتور معمولی دارد. برای پاسخ به این سوال باید با ویژگی‌های مانیتور صنعتی و معمولی به طور کامل آشنا شوید. از مانیتورهای صنعتی در سینماها، متروها، تبلیغات بنر، رستوران‌ها و مشاغل دیگر استفاده می‌شود. در ادامه به تعریف مانیتور صنعتی و بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

برای خرید لوازم مورد نیاز می تونید به فروشگاه اینترنتی مرکز تکنولوژی ایده مراجعه کنید.

 

مانیتور صنعتی چیست

مانیتور صنعتی به نوعی نمایشگر گفته می‌شود که دارای کاربرد خاصی می‌باشد. ویژگی‌های منحصر به فرد و متفاوت این محصولات در مقایسه با کامپیوتر‌های شخصی شامل سازگاری، کارکرد بلند‌مدت، امکانات بیشتر و قابل اطمینان بودن آن‌ها می‌باشد.

 

مانیتور صنعتی برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ توسط شرکت IBM طراحی و ساخته شد. پس از گذشت یک سال، اولین نسخه از این محصول شگفت‌انگیز به بازار عرضه شد. تاثیر این محصول در مشاغل مختلف زیاد بود و کمک شایانی به کسب و کارهای مختلف کرد.

 

معمولاً اغلب مانیتورهای صنعتی در محیط‌های عمومی قرار می‌گیرند و به همین سبب لازم است دائم در برابر گرد و خاک و آب مقاومت کنند. هر اندازه مقدار آی پی مانیتور صنعتی بالا باشد، نیاز به مقاومت بیشتری خواهد داشت. همچنین قیمت مانیتورهای صنعتی نسبت به سایر رایانه‌ها، به علت داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد بیشتر است.

 

معمولاً از این محصولات برای تبلیغات در حوزه‌ها و مشاغل مختلف استفاده می‌شود. برند‌های بسیاری وجود دارند که دست به تولید مانیتور صنعتی زده‌اند و در سرتاسر دنیا دارای مشتریان خود می‌باشند.

 

معمولاً در مشاغل گوناگون به دلیل بالا بودن حجم کاری، مانیتور مورد استفاده دائم روشن است. کیفیت صفحه نمایش مانیتور‌های صنعتی بسیار بالا بوده و همچنین دارای طول عمر زیادی هستند. در تولید مانیتور‌های صنعتی از ترانزیستورهای بسیار قوی استفاده می‌شود، مانیتور‌های صنعتی سوختگی و مقدار تیرگی تصاویر را به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهند. همچنین ناگفته نماند که انعطاف پذیری مانیتورهای صنعتی زیاد می‌باشد و افراد قادر به تنظیم این مانیتور‌ها در دو حالت افقی و عمودی می‌باشند.

مانیتور صنعتی چه تفاوتی با مانیتور معمولی دارد؟

همه افراد با مانیتورهای معمولی که در خانه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شوند، آشنایی دارند. از این نمایشگرها تنها در چند ساعت از روز استفاده می‌شود. در برخی از مشاغل نیاز است نمایشگرها در طول شبانه روز روشن بمانند. یقینا استفاده از نمایشگرهای معمولی نمی‌تواند پاسخگوی این حجم از استفاده باشند و در صورت استفاده طولانی مدت از آن‌ها امکان سوختن برد، گرم شدن بیش از حد و مشکلات دیگر وجود دارد.

 

از جمله تفاوت مانیتورهای صنعتی با مانیتورهای معمولی قدرت آنها در روشن ماندن دائم است. این نمایشگرها با این هدف ساخته می‌شوند که با روشن ماندن در طول شبانه‌روز و به طور دائم هیچ آسیبی نبینند. از دیگر تفاوت‌های این نمایشگرها می‌توان به کنتراست و شدت روشنایی بالای آن‌ها نسبت به مانیتور‌های معمولی اشاره کرد. به منظور این‌که کاربران این نمایشگرها از نظر سلامت تهدید نشوند، کیفیت تصاویر در این محصولات نسبت به نوع معمولی بالا است.

 

تنوع درگاه‌های اتصال از دیگر تفاوت‌های این نمایشگرها است. در نوع صنعتی این مانیتورها درگاه‌های اتصال بیشتری وجود دارد تا به راحتی به دستگاه‌های دیگری متصل شوند. در مانیتورهای معمولی در صورت استفاده از تصویر ثابت، ممکن است تصویر بر‌روی صفحه ماندگار شود، در صورتی که تازه‌سازی تصویر نمایشگر، از ویژگی‌های بارز مانیتورهای صنعتی است. کیفیت پیکسل‌های نمایشگر صنعتی به دلیل این ویژگی مهم ثابت باقی می‌ماند.

 

ویژگی مانیتورهای صنعتی

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که ویژگی مانیتورهای صنعتی چیست؟ همانگونه که‌ در بالا توضیح دادیم، مانیتورهای صنعتی دارای ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فردی هستند که در ادامه با ۱۲ مورد از این ویژگی‌ها آشنا خواهید شد.

 

این مانیتورها دارای کیفیت و استحکام بالایی می‌باشند که در اغلب مواقع از آن‌ها در فضاهای عمومی استفاده می‌شود.

کاربران می‌توانند این محصول را در دیوار یا پایه‌های دیواری نصب نمایند.

این نمایشگر‌‌ها از درگاه‌های ورودی خاصی مثل درگاه شبکه پشتیبانی می‌کنند.

در صورتی که تصویر مانیتور صنعتی قطع یا خراب شود، جهت پایدار بودن تصاویر، به صورت خودکار درگاه‌های جایگزین را فعال می‌کند.

مرکز تکنولوژی ایده فروشگاهی در دستان تو ، با خیالی راحت خرید کنید.

 

این نوع مانیتور‌ها دارای پنل‌ها و نرم افزار‌های مدیریتی تحت شبکه می‌باشند که با استفاده از آن‌ها می‌توان تنظیماتش را انجام داده و آن را مدیریت کرد‌.

نورهای آسیب‌‌زا که از صفحه نمایش رایانه‌های مختلف به وجود می آیند، ممکن است برای چشم افراد مشکلاتی ایجاد کنند. مانیتورهای صنعتی در هنگام استفاده طولانی مدت، نور‌های آسیب‌رسان به چشم را به صورت خودکار کاهش می‌دهند.

این محصولات علاوه بر اینکه دارای نرم افزارهای داخلی می‌باشند و از سیستم‌های هوشمند پشتیبانی می‌نمایند، از پروتکل‌های ارتباطی میان ابزاری جهت پخش تصاویر و صوت نیز پشتیبانی می‌کنند. همچنین برای آسان کردن کار افراد مختلف، از حسگر‌‌های لمسی بر روی صفحه نمایش پشتیبانی می‌نمایند.

برخی از انواع مانیتورهای صنعتی بدون لبه بوده و مناسب برای قرارگیری در کنار نمایشگاه‌های دیگر و دکوراسیون ویژه می‌باشند.

رنگ این مانیتور‌‌ها به صورت دقیق و منظم می باشد، به همین سبب از آن‌ها می توان در علم پزشکی نیز استفاده کرد.

نرم افزارهای کاربردی گوناگون و تخصصی را می توان بر روی این محصولات نصب کرد.

این مانیتور‌‌ها دارای سیستم عامل‌های جدید مثل اندروید می‌باشند.

این نوع نمایشگر‌‌ها دارای حافظه داخلی جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در نمایش محتوا هستند.

منحصر‌به‌فرد‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی نمایشگر‌های صنعتی این است که از آن‌ها می‌توان به صورت مداوم و بدون حتی یک دقیقه خاموشی استفاده کرد. مقدار روشنایی مانیتور‌‌های صنعتی قابل تنظیم بوده و در مواقع لزوم می‌توان نور آن‌ها را بیش از حد زیاد کرد.

جمع‌بندی

با‌توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در اکثر کسب و کارها از سیستم کامپیوتری بهره گرفته می‌شود. با گذر زمان در مشاغل مختلف نیاز به نمایشگرهایی با مقاومت و کیفیت بالا احساس شد و مانیتورهای صنعتی برای یاری این مشاغل روانه بازار شدند. در این مقاله در مورد این‌که مانیتور صنعتی چیست و چه تفاوتی با مانیتور معمولی دارد بحث شد. از مهم‌ترین ویژگی این مانیتورها می‌توان به مقاومت بالا در برابر گرد و غبار، تازه سازی تصاویر، روشن ماندن ۲۴ ساعته و… اشاره کرد.

مانیتور صنعتی چیست و چه تفاوتی با مانیتور معمولی دارد؟ در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به مرکز تکنولوژی ایده مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 297 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.