فیروز سیر متل قو شهر زیبای مازندران - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۷

متل قو سلمان شهر

بدون شک در سالهای اخیر نام متل قو با ویلاهایی بی نظیر اما گران را زیاده شنیده اید که در ایام تعطیلات به خصوص نوروز مورد توجه مسافران بسیاری قرار می گیرد.  متل قو یا با نام دیگر سلمان شهر، یکی از شهرهای استان زیبای مازندران می باشد که طبیعتی سبز و بی نظیر دارد و از معدود شهرهای شمالی است که هم به دریا و ساحل و هم کوه های سبز و ارتفاعات ییلاقی دسترسی دارد. متل قو با آب هوایی بی نظیر و جاذبه های گردشگری بسیار، شهر فوق العاده ای برای گذراندن تعطیلاتی لوکس می باشد.

متل قو

همراه مجله گردشگری سفرمی باشید تا با شهر متل قو، تاریخچه و جاذبه های گردشگری آن بیشتر آشنا شوید.

 

تاریخچه متل قو

سلمان شهر یکی از زیباترین شهر های استان مازندران می باشد که اکثر مسافران آن را با نام متل قو می شناسند. این شهر پیش از انقلاب اسلامی نام ساقی کلایه را بر روی خود داشت. مرحوم جمشید جوانشیر در جوانی تصمیم به آبادسازی جنگلی مخروبه و تبدیل آن به باغ مرکبات می کند. اما پس از چندی متوجه می شود که این جنگل بستر کافی برای کشاورزی ندارد از همین رو تصمیم میگیرد تا محلی را برای اقامت ایجاد نماید. مرحوم جوانشیر نام ساقی کلایه که کلایه به معنی محله و ساقی نام دختر او بود را برای این شهر تازه تاسیس انتخاب نمود. پس از انقلاب اسلامی متل قو یا ساقی کلایه به محله ای متروکه تبدیل شد که مجددا در سال های اخیر پروژه قو الماس در شهر جریان گرفت و جان تازه ای در سلمان شهر دمیده شد.

جاذبه های گردشگری متل قو

متل قو در چند سال اخیر حسابی رونق گرفته و پذیرای مسافران بسیاری است که می خواهند تعطیلاتی لوکس و به یادماندنی را تجربه نمایند. این شهر با نزدیکی و مجاورت به دریا چشم اندازی زیبا از دریای خزر را به مسافران خود می دهد، همچنین با وجود جنگلی زیبا درست در خلاف جهت دریا و دامنه هایی سبز رنگ، زیبایی ای منطقه را دوچندان کرده است. سرمایه گذاران نیز با استفاده از این امتیاز به فکر گسترش هتل ها و مراکز تفریحی در این شهر افتاده اند. در سفر به متل قو جاذبه های گردشگری بسیاری پیش روی مسافران قرار می گیرد که لازم است از آنها غافل نمانند! غار دانیال، ساحل تماشایی خزر، مراکز خرید قو و .. همگی از جاذبه هایی هستند که نباید از دست داد !

جاذبه های گردشگری متل قو

غار دانیال

غار آبی دانیال یکی از زیباترین و بزرگ ترین غار های ایرانی می باشد که در سلمان شهر قرار گرفته است. پیمایش این غار جذاب قطعا لحظاتی مملوء از هیجان و شگفتی را برای هر فردی به ارمغان می آورد. در این غار هیچگونه وسیله ای وجود ندارد که بتوانید با آن تردد کنید و مانند غار های دیگر قایقی وجود ندارد! برای تجربه و کاوش در غار دانیال باید تا کمر در آب فرو بروید. این غار با حوضچه های آب سردی که دارد به استقبال شما می آید و با خفاش های خوابیده، قندیل ها و زیبایی های بی حد و مرزش شما را شگفت زده خواهد کرد.

غار دانیال

غار دانیال

ساحل تماشایی خزر

ساحل متل قو سلمان شهر یکی از زیباترین و پاکیزه ترین ساحل های دریای خزر می باشد که با امکاناتی متنوع گردشگران را به وجد می آورد. شما می توانید از شنا کردن در آب های دریای خزر نهایت لذت را ببرید و یا به بازی های ساحلی و ساخت مجسمه های شنی مشغول شوید. همچنین این ساحل زیبا امکاناتی همچون جت اسکی، قایق سواری، پاراسل یا چتربازی را برای مسافران فراهم آورده تا از سفر خود لذت کافی را ببرند و خاطره ای به یاد ماندنی را تجربه نمایند.

ساحل تماشایی خزر

جنگل سلمان شهر

جنگل سلمان شهر یکی از زیبایی های بی بدیل متل قو می باشد که با پوشش گیاهی بی نظیر می تواند یک روز به یادماندنی را برای شما به ارمغان آورد. درختان این جنگل زیبا میزبان گردشگرانی است که علاقمند به طبیعت سبز هستند.

جنگل سلمان شهر

پروژه قو الماس خاورمیانه

در سفر به متل قو قطعا دو برج دوقلو ۲۵ طبقه ای را دیده اید که ظاهری جذاب و لوکس به شهر داده است. این پروژه با نام قو الماس خاورمیانه اقامتی لوکس را برای مسافران به یادگار می گذارد. از امکانات پروژه قو الماس خاورمیانه می توان به بخش های مجتمع مسکونی قو، مراکز خرید متل قو، مجتمع ورزشی الماس و هتل ۵ ستاره دولوکس الماس اشاره کرد که نقش عمده ای در جذب گردشگران به این شهر زیبا ایفا می کنند.

پروژه قو الماس خاورمیانه

بهترین فصل سفر به متل قو

بهترین زمان سفر به سلمان شهر یا متل قو از اواسط اردیبهشت ماه تا پایان تابستان می باشد که دما در معتدل ترین و مناسب ترین حالت خود قرار دارد و واقعا دلپذیر است. بیشترین زمانی که این شهر میزبان مسافران است در این چند ماه می باشد.

مسیر دسترسی به متل قو

مسافرانی که قصد دارند به متل قو سلمان شهر سفر کنند می توانند از چندین مسیر به متل قو دسترسی پیدا کنند. مسافران می توانند از طریق جاده چالوس به متل قو برسند. از مسیر قزوین، رشت ، لاهیجان و رامسر نیز می توانند به متل قو دسترسی پیدا کنند.

سفر به متل قو سلمان شهر

همراه مجله گردشگری سفرمی باشید و اطلاعات خود را در رابطه با شهر یا کشور موردنظر خود تکمیل نموده تا سفری متفاوت و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 364 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.