فیروز سیر مرداب سحرآمیز هسل با رنگ قرمز! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷

مرداب هسل زیبایی خیره کننده

شمال ایران مملوء است از جاذبه های گردشگری و طبیعی بی نظیری که بدون شک برای هر گردشگری در نگاه اول خیره کننده خواهد بود. طبیعتی که هر لحظه می توانید در آن ماجراجویی تازه تری را شروع کنید و طبیعت زیباتری کشف کنید. حتما دفعات بسیاری برای دیدن دریای خزر راهی جاده زیبای چالوس شده اید تا به مازندران برسید کافیست این دفعه توقفی در جاده چالوس و جنگل های سرسبز داشته باشید تا با مرداب هسل به رنگ قرمز مواجه شوید! این مرداب عجیب از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران می باشد که سفرمی در این مقاله شما را با آن آشنا می سازد.

مرداب هسل

مرداب هسل کجاست؟

مازندان همیشه برای ما زیباست. شهری شمالی که پر است از نقاشی های زیبای خداوند! از راه هایی که ما را به مرداب هسل می رساند جاده چالوس می باشد. مرداب هسل نیز در دل جنگل های مشعل یا فین با درختان سر به فلک کشیده واقع شده که با زیبایی بی نظیرش به تازگی مقصد بسیاری از تورها شده است. این مرداب از رویایی ترین جاذبه هاییست که هر زمانی که به آن سفر کنید رنگ مرداب متفاوت خواهد بود!

هسل به معنای آب راکد می باشد که تغییر رنگ آن در فصل بهار و تابستان، جلبکهای سبز رنگ آن می باشد. که اگر در این فصل ها به هسل بروید مرداب به رنگ سبز زمردی خواهد بود.. اما زیبایی اصلی مرداب هسل خودش را در فصل پاییز و زمستان نشان می دهد! جلبکها به رنگ قرمز آجری و نارنجی تغییر می کنند از همین رو مرداب به رنگ قرمز در می آید که در کنار درختان سبز و سنگ ها، منظره ای خیره کننده و شگفت انگیز به ما هدیه می کند.

مرداب هسل کجاست

آب و هوای مرداب هسل

جنگل مشعل یا فین از مناطقی است که تغییر آب و هوای آن شما را گیج خواهد کرد ! ممکن است در یک لحظه آفتاب باشد و در لحظه ی دیگر آب و هوا به طور کامل عوض شود و زیر باران بمانید! اگر می خواهید به این مرداب خیره کننده سفر کنید چکمه، بارانی و لباس مناسب به همراه خود داشته باشید تا غافلگیر نشوید.

مرداب هسل

در سفر به مرداب هسل چه چیزهایی همراه داشته باشیم؟

دوربین عکاسی! بی شک دلتان نمی خواهد دست خالی و بدون هیچ عکسی از مرداب هسل برگردید. عکس های بی نظیری می توانید با طبیعت چشم نواز و جذاب این مرداب و جنگل فین بگیرید. شما یک پیاده روی طولانی برای رسیدن به مرداب هسل خواهید داشت. بنابراین کوله ای مناسب همراه خود داشته باشید و وسایل لازم خود همچون وعده غذایی، یک دست لباس گرم، بارانی، عینک در آن قرار دهید. کفش مناسب پیاده روی به پا کنید تا در طول مسیر اذیت نشوید.

بهترین زمان برای سفر به مرداب هسل

بهترین زمان بی شک پاییز خواهد بود. زمانی که مرداب هسل به رنگ قرمز آجری و نارنجی در می آید تا در کنار شاخ و برگ انبوه درختان، چشم اندازی بی نظیر را برای شما به ارمغان آورد. سکوت بی نظیر این مرداب وهم عجیبی به فضا می بخشد و تنها شما صدای پرندگان را می شنوید و گاهی صدای وزق و قورباغه ! تصور کنید باران بیاید بی شک ترکیب بوی خاک باران خورده با این فضای خیره کننده شما را مدهوش خود می کند…

مرداب هسل

همراه مجله اینترنتی سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با شهرها و کشورهای مختلف، مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها و غیره تکمیل نموده تا با آگاهی کامل سفری لذت بخش و خاطره انگیز را تجربه نمایید. برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز می توانید به سایت رزرواسیون سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 337 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.