فیروز سیر مرگبارترین دره های جهان را بشناسید - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۷

۴٫۸
/
۵
(
۶

امتیاز

)

آیا خطرناک ترین دره های جهان را می شناسید؟

این جهان با تمام زیبایی های محصور کننده ای که دارد، گاه چیزهای خطرناک و رعب آوری از طبیعت را به ما نشان می دهد که ممکن است با دیدن و لمس هر کدام از آن ها، لذت و هیجان تازه ای را تجربه کنیم. رد شدن از چشم انداز های هیجان انگیز و جذاب، ممکن است برای هر کسی تازگی داشته باشد. اما آیا کسی هست که جرات عبور شدن از خطرناک ترین دره های جهان را داشته باشد؟ در واقع خطرناک ترین دره های جهان، یکی از همان زیبایی های جهان پیرامون ما محسوب می شوند که مسیرهای پر پیچ و خم و عمیق آن به قدری وحشتناک است که هر ساله جان تعداد بی شماری از افراد دنیا را می گیرند. اگر اهل خطر کردن و ریسک کردن هستید، اگر عبور از خطرناک ترین دره های جهان به شما هیجان و حس متفاوتی می دهد، پس با سفرمی همراه باشید تا شما را با نمونه هایی از این دره های خطرناک جهان آشنا سازیم .

خطرناک ترین دره های جهان

دره کال جنی در طبس | Kal-e Jeni Canyon in Tabas

خطرناک‌ترین دره های جهان، با وجود تمامی خطر و وحشتی که در دل آن ها نهفته است اما باز هم در زمره ی عجایب و جاذبه های گردشگری دنیا قرار دارند. دره کال جنی هم با داشتن تمامی این ویژگی ها، کسی به تنهایی جرات قدم گذاشتن به آن را ندارد. این دره که به دره ی اسرار آمیز معروف است در دل طبس قرار گرفته است و با تمام وحشت و خطری که دارد، باز هم با زیبایی های محصور کننده اش گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. دره کال جنی یا دره جن ها،  با داشتن دیوار های بلند و شیب داری که دست کم به دوران ساسانیان باز می گردد، خطرها و ریسک های بسیار زیادی را با خود به همراه دارد.

دره کال جنی در طبس

در واقع کال جنی، طی سده های متمادی بر اثر سیلاب های فراوان به وجود آمده است. در این دره حفره ها و تونل هایی وجود دارند که قدمت آن ها به دوران باستانی ساسانیان باز می گردد و کماکان دسترسی به آن ها بسیار سخت و خطرناک است. این دره با تمام زیبایی هایی که دارد، وحشت و خطر منحصر به فردی را نیز با خود دارد. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که حتی اگر خود را بسیار شجاع می دانید و به جن اعتقادی ندارید، بازم هم به تنهایی در این دره قدم نگذارید. چندین راه برای گذشتن و عبور از دره کال جنی وجود دارند که تمامی آن ها ریسک ها و خطرهای زیادی را با خود دارند. به طور معمول گردشگرانی که در این راه قدم می گذارند تمامی خطرات آن را به جان می خرند.

دره کال جنی در طبس

ال کامینیتو دل ری در اسپانیا | Caminito del Rey in Spain

دره ال کامینیتو دل ری که در کشور اسپانیا قرار گرفته است که با داشتن گذرگاه های باریک و وحشتناک، یکی دیگر از معروف ترین دره های خطرناک جهان به شمار می آید. مسیر های متروک و دیوارهای بلندی که تمامی این دره را احاطه کرده اند یکی از صعب‌العبور‌ترین و خطرناک ترین راه های جهان را به وجود آورده است. هشدار های زیادی درباره خطرناک بودن این دره داده شده است. تا جایی که در سال ۲۰۰۰ به بعد رفتن به این دره را ممنوع کردند. اما گردشگران و ماجراجویان زیادی، این هشدار ها را جدی نگرفتند. به همین علت تعداد بسیار زیادی در راه رفتن به دره ال کامینیتو دل ری جان خود را از دست دادند.

ال کامینیتو دل ری در اسپانیا

ال کامینیتو دل ری در اسپانیا

دره مرگ آمریکا | Death Valley America

اگر بخواهیم دره مرگ آمریکا را توصیف کنیم بی چون و چرا باید لقب اجاق گاز سوزان را به آن نسبت دهیم. این جا همان جایی است که به محض قدم گذاشتن به آن، نفس ها در سینه حبس می شود و می توان صدای تند تند زدن ضربان قلب خود را شنید. کمتر کسی جرات پا گذاشتن به دره همیشه سوزان مرگ که در کشور آمریکا واقع شده است را دارد. در این دره، بالاترین درجه دمای سانتی گراد ثبت شده است. دمایی که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و کاوش گران را به کام مرگ می کشاند. دره مرگ، با طبیعت بسیار زیبایی که دارد باز هم در صدر جدول خطرناک ترین دره های جهان قرار گرفته است. زیرا انسان ها هر چقدر هم شجاع و مقاوم باشند باز هم در برابر گرمای سوزان و محیط بدون آب آن نمی توانند کمتر از ۱۴ ساعت زنده بمانند.

دره مرگ آمریکا

دره مرگ روسیه | Death Valley Russia

دره مرگ روسیه که در شرق این کشور واقع شده است در نزدیکی با دره آب فشان ها قرار گرفته است. این دره با تمام جاذبه های گردشگری اش، یکی از خطرناک ترین دره های جهان محسوب می شود که قدم نهادن در آن ممکن است بدون بازگشت باشد. چرا که سرتاسر این دره را گازهای سمی فراگرفته و این می تواند یکی از جدی ترین تهدیدات برای هر موجود زنده ای به ویژه انسان ها که همواره به دنبال جست و جو و کاوش هستند باشد. کسانی که به این منطقه قدم می گذارند با احساس بیماری و تب و همچنین سر گیجه کم کم سلامتی و جان خود را از دست می دهند.

دره مرگ روسیه

دره مرگ را یکی از قتل گاه های جهان معرفی کرده اند. این دره به سبب ریسک و خطر بالایی که دارد یکی از مناطق ممنوعه جهان به حساب می آید. اگر خواستید یکی از خطرناک ترین دره های جهان را انتخاب کنید هیچ گاه گزینه انتخابیتان دره مرگ روسیه نباشد.

دره مرگ روسیه

شما می توانید در سفرمی اطلاعات گردشگری خود را تکمیل نموده و سفری آسوده و خاطره انگیز را تجربه کنید .

همچنین برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت سفرمی می توانید مراجعه کنید .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 338 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.