فیروز سیر معبد بهشت پکن، بزرگترین معبد چینی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

با معبد بهشت پکن آشنا شوید!

چین سرزمین شگفتی ها است. سرزمینی با عظمت که فرهنگ های رنگارنگ در بخش های مختلف آن دیده می شود. در میان دیدنی های معروف چین، معبد بهشت پکن محبوبیت بیشتری دارد چرا که علاوه بر معماری ویژه اش، اولین معبد چوبی ساخته شده در پکن است. معبد بهشت پکن در جنوبی ترین بخش پکن ساخته شده است و به معبد آسمانی شهرت دارد. با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل همراه باشید تا با معبد بهشت پکن، یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید.

معبد بهشت در پکن

معبد بهشت پکن و زیبایی هایش را بیشتر بشناسید !

به ناحیه دونگچنگ درمیدان تیانتان که بروید، معبد باشکوهی را می بینید که در نگاه اول چشم هر بیننده ای را مسحور خود می کند. معبدی که در سال ۱۴۲۰ در دوران سلسله مینگ ساخته شد. این معبد مکانی برای عبادت و قربانی دادن در راه خدا بود. مساحت این معبد، ۲۷۰۰۰۰۰  متر مربع است و همین امر باعث شده تا معبد بهشت به یکی از بزرگترین معابد چینی تبدیل شود و امروزه توریست های فراوانی را به سوی خود بکشاند.

معبد بهشت پکن و زیبایی هایش را بیشتر بشناسید!

معابد چینی با معماری چینی ساخته شده اند و معبد بهشت پکن هم از این موضوع استثناء نیست. این معبد که در دل خود، رازها و افسانه های جالبی دارد، گوشه ای از فرهنگ کشور چین را نمایش می دهد. معماری این بنا، معبد بهشت پکن را جزئی از میراث جهانی یونسکو قرار داده است. تمام ساختار این معبد از چوب است و باید اقرار کرد که در نمای استادانه آن هیچ حرفی باقی نمانده است. معبد بهشت پکن یکی از شاهکارهای چوبی جهان است. نکته جالب این است که در ساخت این معبد هیچ میخی به کار نرفته و تمام بنا از چوب ساخته شده است. از زیبایی های این معبد، محوطه سر سبز و بزرگی است که با صد هزار درخت، مزین شده است. ۹ سر اژدها در معبد بهشت پکن، از زیبایی های دیگر آن محسوب می شود که به راستی نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. عدد ۹ برای چینی ها عدد مقدسی است. آن ها اعتقاد دارند که عدد ۹ نشانی از آسمان ها است به همین دلیل در ساختار این معبد، بسیاری از سازه های خود را بر پایه عدد ۹ ساخته اند. مثلا پله ها، نرده ها و قطعات ما بین آن، همگی با عدد ۹ در ۹ نصب شده اند.

گردشگری در پکن

انعکاس صدا در معبد بهشت

معبد بهشت با این که در مواردی بسیار به معبد حقیقت پاتایا شباهت دارد اما ویژگی منحصر به فرد و عجیبی دارد که چشمان شما را گرد می کند. در ۵۰۰ سال پیش که علمی از امواج مطرح نبود، سازندگان معبد، شگفتی آفریدند و دیوار انعکاس را در این معبد ساختند. اگر دو نفر در دو طرف دیواری بایستند، به راحتی می توانند صدای یکدیگر را بشنوند به گونه ای که انگار دیواری در میان آن ها نیست. همیشه بخش انعکاس صدای معبد بهشت، شلوغ ترین بخش این مکان است.

پدیده دیگری که در معبد بهشت وجود دارد، وجود سه سنگ انعکاس است. اگر بر روی سنگ اول بایستید، یکبار صدای شما بازتاب می شود و اگر بر روی سنگ دوم و سوم بایستید، دو و سه بار صدای شما انعکاس می یابد.

سفر به پکن

نمای معبد بهشت پکن

در نمای این معبد، سه دایره متحد المرکز را می بینید که هر کدام بخشی از تالار را تشکیل می دهند. تالار دعای برداشت محصول، تالار گنبد آسمان و محرابی مدور، نام این سه دایره متحد المرکز است. در این تالارها امپراطوران سلسله های مینگ و چینگ، مراسم های عبادی و قربانی کردن را انجام می دادند.

معابد زیبای چین

چرا معبد بهشت از شهر ممنوعه بزرگتر است؟

شهر ممنوعه بخشی از چین است که روزگاری محل زندگی پادشاهان و امپراطوران چینی بوده است. این شهر با تالارها و قصرهای زیبایش، یکی از جاذبه های مهم گردشگری چین محسوب می شود که در صدر محبوبیت جاذبه های آن قرار دارد. به اعتقاد پادشاهان این سرزمین، شهر ممنوعه باید کوچکتر از معبد بهشت باشد چرا که معبد بهشت را اقامتگاه خدا می دانستند. امپراطوران مینگ و کونینگ، خود را “تیان زی” که به معنای «پسر بهشت» است،می نامیدند و اعتقاد داشتند که معبد بهشت باید از هر اقامتگاهی بزرگتر باشد.

عکاسی با چترهای سر طلایی معبد

یکی از جذابیت های این معبد، وجود چترهایی است که با سر طلایی رنگ جلوه گری می کند. این چترها سوژه ای داغ برای عکاسان عزیز خواهد بود. حتما پیش از ورود به معبد، از صاحبان معبد جهت عکسبرداری اجازه بگیرید.

عکاسی با چترهای سر طلایی معبد

بازدید از معبد بهشت

ساعات بازدید از معبد بهشت، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر است. همچنین علاقه مندان می توانند از ساعت ۶ صبح به محوطه باغی این مجموعه بروند و تا ۸ شب، لحظاتی فراموش نشدنی را در این باغ زیبا بگذرانند. البته برای تماشای معبد باید بلیط تهیه کنید. بلیط این معبد، ۱۰ یوان چین است و بازدید از کل مجموعه که شامل امکانات تفریحی مجزایی می شود، ۳۰ یوان هزینه دارد. بهتر است راهنمای حمل و نقل عمومی در پکن را مطالعه کنید تا مسیرها و وسایل نقلیه این شهر بیشتر آشنا شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 365 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.