فیروز سیر موزه تمدن های آسیایی در کشور سنگاپور - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۷

آیا موزه تمدن های آسیایی را دیده اید؟

موزه تمدن های آسیایی در سال ۲۰۰۳ توسط دولت سنگاپور تأسیس شد. مساحت این موزه حدوداً ۱۶۰۰۰ متر مربع است. این موزه امروزه دارای یک گالری می باشد. سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر برای بازدید از این موزه به سنگاپور فیروز سیر کنند. این موزه مجموعه ای از تمدن های آسیایی از گذشته تا به حال را به نمایش می گذارد و ویژگی های بارز آن گچ بری ها و قرنیس های زیبای آن هستند. همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با موزه تمدن های آسیایی در کشور زیبای سنگاپور آشنا شوید.

موزه تمدن های آسیایی

در موزه تمدن های آسیایی کلکسیونی وسیع از گنجینه های آسیایی وجود دارد که بیانگر تاریخ، مذهب و فرهنگ کشورهای شبه جزیره ی آسیا، چین، آسیای جنوبی و آسیای غربی است. در سال ۲۰۰۳ این موزه در ساختمانی امپراطوری توسط معماری بریتانیایی به نام جان فردریک آدولفوس تأسیس شده است. موزه تمدن های آسیایی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری سنگاپور شناخته می شود که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را جهت بازدید از تاریخ و فرهنگ کشورهای آسیایی به سمت خود جذب می کند. اگر شما نیز دوست دارید با تمدن و فرهنگ کشورهای آسیایی آشنا شوید توصیه می شود از این موزه بازدید کنید.

موزه تمدن های آسیایی

آشنایی با موزه تمدن های آسیایی

یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا سنگاپور است. در سال های اخیر سنگاپور به عنوان امن ترین کشور دنیا شناخته شده است. در این کشور حدوداً ۷۲ بنای با شکوه وجود دارند که به عنوان اثر ملی به ثبت رسیده اند. مجموعه ای بسیار عظیم و با ارزش از تاریخ و تمدن سنگاپور و دیگر تمدن های آسیایی در یک مکان جمع شده است که به آن موزه تمدن های آسیایی می گویند. اگر از آثار تاریخی و هنری این موزه دیدن نکنید ممکن است مشاهده بزرگترین اثر این موزه که قدمت آن به ۱۸۶۷ باز می گردد را از دست دهید. مهندس معمار این بنا می گوید باشکوه ترین اثر تاریخی این موزه عظیم ساختمان امپراطوری آن است.

آشنایی با موزه تمدن های آسیایی

بنای امپراطوری سنگاپور

ساختمان سابق امپراطوری در کشور سنگاپور در سال ۱۸۶۷ ساخته شده است و بعدها این ساختمان به موزه تمدن های آسیایی تبدیل شده است. خانم شولتز اظهار می کند که پیشنهاد ساخت این بنا در سال ۱۸۸۵ مطرح شد اما از آنجا که بودجه برای ساخت آن کم بود و اکثر بودجه به مصارف نظامی اختصاص می یافت، ساخت این بنا چند سال به تعویق افتاد و در سال ۱۸۶۴ آغاز شد. در ابتدا این ساختمان به عنوان یک خانه طراحی شد اما در سال ۱۸۶۷ در اختیار دولت سنگاپور قرار گرفت و دبیرخانه دولت و خزانه به آن افزوده شد به همین دلیل بعدها این بنا، ساختمان دولت نامیده شد. در سال ۱۹۰۷ یک پیاده رو به این بنا افزوده شد و به یاد ملکه انگلیس که در سال ۱۹۰۱ از دنیا رفته بود، ساختمان امپراطوری نامیده شد.

بنای امپراتوری

پس از استقلال یافتن کشور مستعمراتی سنگاپور بازهم این بنا به دولت سنگاپور اختصاص داشت. یکی از اتاق های مهم در این ساختمان به دستور بخش حفاظت از سایت ها و آثار تاریخی سنگاپور به اتاق قانون گذاری اختصاص یافت. سبک معماری ساخت این بنا نئوکلاسیک می باشد. با گذشت زمان تغییراتی قابل توجه در این بنا صورت گرفت که می توان از این میان به ساخت پنجره های بزرگ فرانسوی برای خنک کردن هوای داخل ساختمان اشاره کرد. این ساختمان توسط زندانیان که اکثراً هندی بودند ساخته شد، زیرا در آن زمان کارگر در سنگاپور کم بود. می توان گفت این ساختمان بیانگر تاریخ سنگاپور از زمان استعمار تا استقلال یافتن این کشور است.

موزه تمدن های آسیایی

آثار تاریخی داخل موزه

شما می توانید با بازدید از موزه تمدن های آسیایی مجموعه ارزشمند گل خانه بیت المال فشنگ دان را مشاهده کنید. همچنین در این موزه باشکوه می توانید آثار تاریخی، مذهبی و فرهنگی کشورهای آسیای شرقی، جنوبی و حتی آسیای غربی را مشاهده کنید. آثار تاریخی که در این موزه قرار دارند نحوه شکل گیری تمدن های اسلامی را از آغاز تا کنون و تأثیر پذیری فراوان این کشور از کشورهای اسلامی را به نمایش می گذارند. همچنین در این موزه اشیای تاریخی، رخت مراحل قدیمی و ظروف چینی قرار دارند. در این موزه باشکوه فروشگاهی وجود دارد که گردشگران می توانند سوغاتی های بومی سنگاپور را از آن خریداری کنند. همچنین مشهورترین نمایشگاه این موزه عظیم، نمایشگاه کشتی شکسته تانگ می باشد.

آثار تاریخی داخل موزه تمدن های آسیایی

همانطور که می دانید سنگاپور ابتدا کشور استعماری بوده است اما با گذشت زمان و سپری کردن روزهای سخت توانسته است استقلال خود را به دست آورد و امروزه به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورها در دنیا شناخته می شود. اگر قصد دارید با تاریخ و تمدن این کشور و کشورهای آسیایی مثل آسیای شرقی، جنوبی و غربی و همچنین چین آشنا شوید بازدید از این موزه به شما پیشنهاد می شود، همچنین توصیه می شود بازدید از ساختمان امپراطوری این موزه را از دست ندهید.

موزه تمدن های آسیایی

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به سنگاپور از نوع سیستمی و چارتری و همینطور برای رزرو هتل سنگاپور به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نموده و سفری امن و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 351 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.