فیروز سیر موزه جنایات قرون وسطی در روتنبرگ آلمان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

موزه جنایات قرون وسطی

روتنبرگ شهری قرون وسطی و قدیمی در آلمان می باشد. از این شهر تاریخی و افسانه ای به خوبی محافظت شده و همین امر این شهر را به یکی از جذاب ترین شهرهای آلمان برای گردشگران تبدیل کرده است. یکی از عجیب ترین و ترسناک ترین جاذبه های گردشگری روتنبرگ، موزه جنایات قرون وسطی است که قدم زدن در این موزه وهم انگیز جرئت زیادی می خواهد !

موزه جنایات قرون وسطی

همراه سایت گردشگری سفرمی باشید تا با موزه جنایات قرون وسطی در روتنبرگ آلمان بیشتر آشنا شوید.

گذر تاریخ در موزه جنایات قرون وسطی

زندگی در دوران قرون وسطی از وحشتناک ترین اتفاق های ممکن بود! در این دوره افراد با جرم های مختلف، به بدترین شکل با روش های غیرانسانی با ابزارهایی که حتی دیدنشان باعث وهم میشد، شکنجه می شدند. ابزار هایی که برای شکنجه مردم استفاده می شد بسیار بی رحمانه و دردآور بود و اغلب اوقات باعث مرگ می شد. از مشهور ترین ابزاری که در این دوره استفاده می شده و هم اکنون در موزه جنایات قرون وسطی قابل نمایش است می توان به گاو برنجی، گلابی غمگین، لوله تمساح، راک، پرچه و صندلی اسپانیایی، له کننده، گهواره یهودا و سلاخی و … اشاره کرد. با سفرمی همراه باشید تا با برخی از این ابزار شکنجه که در موزه موجود هستند آشنا شوید.

موزه جنایات قرون وسطی

موزه جنایات قرون وسطی

موزه جنایات قرون وسطی

پرچه اسپانیایی

پرچه اسپانیایی یکی از ابزارهای خشونت و شکنجه در موزه جنایات قرون وسطی است. این وسیله ی ساده منجر به جدا کردن پوست از بدن قربانی می شده و حتی کار به تیکه تیکه شدن استخوان های فرد نیز می رسیده است! در این روش قربانی را به طور کامل عریان می کردند و پس از بستن به تخته با چنگکی تیز شروع به شکنجه می کردند. بیشتر مواقع قربانی از میزان بالای درد قبل از تمام شدن شکنجه می مرد.

پرچه اسپانیایی

گلابی غمگین

گلابی غمگین وسیله ای ترسناک در موزه جنایات قرون وسطی است که حتی با دیدن آن نیز می توان به درد زیاد آن پی برد. این وسیله شکلی شبیه به گلابی دارد که داخل دهان و یا مقعد فرد قربانی قرار می گیرد و با توجه به میزان جرم پره های گلابی باز شده و باعث خونریزی و پاره شدن مقعد یا دهان قربانی شده که در نهایت منجر به مرگ می شود.

 گلابی غمگین

گهواره یهودا

در موزه جنایات قرون وسطی ابزاری به نام گهواره یهودا وجود دارد که جزو ترسناک ترین و وحشتناک ترین ابزار های شکنجه در آن دوران می باشد. گهواره یهودا به شکل صندلی ای به صورت هرمی می باشد که قربانی پس از عریان شدن با پاهایی بسته بر روی آن می نشسته است. این شکنجه به قدری ادامه پیدا می کرد تا قربانی جان خود را از دست بدهد . این مدت زمان حتی چند روز هم طول کشیده است!

گهواره یهودا

گهواره یهودا

گاو برنجی در موزه جنایات قرون وسطی

تصور پخته شدن قربانی ها به تدریج بسیار وحشتناک است! گاو برنجی وسیله ای است که در موزه جنایات قرون وسطی می توانید مشاهده کنید. قربانی را به قصد مرگ وی داخل گاو برنجی می گذاشتند و سپس زیر آن را روشن می کردند. ظرف برنجی به مرور زمان گرم شده و باعث پخته شدن قربانی می شده تا در نهایت باعث مرگ وی شود!

صندلی اسپانیایی

در دوران قرون وسطی صندلی های متفاوتی برای شکنجه کردن وجود داشت اما همه ی آنها در زمینه هایی باهم مشترک بودند. بر روی تمام سطوح این صندلی ها میخ های بسیاری قرار گرفته است . چیزی حدود ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ میخ که تعداد آن ها بر صندلی متغیر است. در این نوع از شکنجه، قربانی را مجبور می کردند تا بر روی این صندلی بنشیند و تنها به همین اکتفا نمی کردند! با بستن وزنه های سنگین به پاها و بازوهای قربانی میزان وارد شده ی درد را بالاتر می برند. فرو رفتن این تعداد میخ به مرور باعث مرگ قربانی می شد.

صندلی اسپانیایی

شکنجه تابوت در قفسی آهنی

در بازدید از موزه جنایات قرون وسطی در ورودی آن با قفسی آهنی مواجه می شوید که از سطح زمین ارتفاع دارد. در این روش، شکنجه گر فرد قربانی را پس از عریان کردن داخل این قفس زندانی می کرد تا خوراک پرندگان  و کرکس ها شوند و ذره ذره پس از تحمل درد بسیار، جان خود را از دست بدهند.

شکنجه تابوت در قفسی آهنی

ابزارهای ترسناک و وهم انگیز دیگری نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است که حتی تماشای آنها باعث ترس انسان می شود . اما بازدید از موزه جنایات قرون وسطی باعث می شود تا با میزان درد و رنج هایی که افراد آن دوره تحمل می کردند آشنا شوید.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نموده و سفری خاطره انگیز و آسوده را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.