فیروز سیر موزه های جالب و دیدنی آنتالیا - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

درباره موزه های آنتالیا

بدون شک، با سفرکردن به هر مکانی، با انواع جاذبه های گردشگری و دیدنی آن مواجه خواهیم شد. آنتالیا یکی از شهرهای لوکس و فوق العاده جذاب ترکیه است که آن قدر جاذبه های متنوع و بسیار زیبا را پیش روی مهمانان خود قرار می دهد که گشت و گذار و  انتخاب آن ها را برای مسافران سخت خواهد کرد. شرایط آب و هوایی مطبوع و دلپذیر، بافت شهری لوکس و مدرن، جاذبه های گردشگری و موزه های آنتالیا باعث شده تا آنتالیا به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگران اروپایی و آسیایی انتخاب شود و گردشگران می توانند اقامتی خوش و ماندگار با هزینه های بسیار مناسب و معقول را در این شهر زیبا تجربه کنند.

درباره موزه های آنتالیا

اما در کنار تمامی این تفاسیر برخی از مکان های دیدنی در آنتالیا وجود دارند که با گذشت چندین هزار سال باز هم از چشم گردشگران و توریست های زیادی ناشناخته هستند. مانند موزه های ناب و منحصر به فردی که بسیاری از مردم دنیا از وجود آن ها بی اطلاع می باشند. موزه هایی که علاوه بر نشان دادن فرهنگ و آداب و رسوم این کشور، می توانند به عنوان اماکن بسیار زیبای تفریحی به تمام دنیا معرفی شوند. ما در این مقاله می کوشیم شما را با نمونه هایی از موزه های ناب و فوق العاده جذاب آنتالیا آشنا سازیم. پس با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل همراه باشید تا به اتفاق هم به موزه های آنتالیا سر بزنیم.

موزه باستان شناسی آنتالیا | Antalya Museum

آنتالیا که به عنوان یکی از گنجینه های تاریخی دنیا شناخته شده است با دارا بودن موزه باستان شناسی آنتالیا، گوشه ای از پیشینه های این شهر زیبا و رویایی را در معرض نمایش گردشگران و مشتاقان تاریخ و فرهنگ گذشتگان قرار می دهد. موزه باستان شناسی آنتالیا کلکسیونی با ارزش از آثار تاریخی دوران های مختلف است که با بیش از یک قرن قدمت، به عنوان یکی از بزرگ ترین موزه های تاریخی کشور ترکیه معرفی می شود. این موزه در منطقه کنیالتی در نزدیکی مرکز شهر آنتالیا دایر می باشد که با داشتن مساحتی بیش از ۷۰۰۰ متر مربع و ۱۳ تالار نمایشگاهی بزرگ، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور ترکیه محسوب می شود. بخش های دیدنی و گالری های متنوع و گوناگونی در این موزه دایر هستند که هر کدام هزاران آثار گرانبها و ارزشمند از تاریخ منطقه مدیترانه را در خود جای داده است.

موزه باستان شناسی آنتالیا | Antalya Museum

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در این موزه زیبا و منحصر به فرد، چه آثار ماندگاری نگهداری می شود. باید بگوییم که در بخش های اصلی موزه باستان شناسی آنتالیا می توان آثاری نظیر: سکه های متعدد، اتاق امپراطوری آنتالیا، تابوت ها و نیز آیکون های مسیحیت را مشاهده نمود. به طور عمده آثاری که در این بخش ها نگهداری می شوند متعلق به اماکن قدیمی و باستانی ترکیه می باشند. عمدتاً ساعات بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا، ساعت ۹ صبح تا ۱۹:۳۰ عصر است. در ایام تعطیلی های رسمی، این موزه نیز بر روی عموم مردم بسته خواهد بود.

موزه باستان شناسی آنتالیا | Antalya Museum

موزه باستان شناسی آنتالیا | Antalya Museum

موزه اسباب بازی آنتالیا | Antalya Toy Museum

موزه اسباب بازی آنتالیا یکی از موزه های فوق العاده جذاب و بی نظیر این شهر است که برای تمامی اقشار در سنین مختلف، لذت بخش و منحصر به فرد است. به طور عمده، فعالیت این موزه در سال ۲۰۱۱ آغاز شد که در طول این مدت توانست به یک مکان زیبا و مطمئن در جهت نگهداری بیش از ۳۰۰۰ عروسک دنیا  نظیر: ژاپن، ایالات متحده آلمان، روسیه و بسیاری کشورهای دیگر تبدیل شود. موزه اسباب بازی آنتالیا یکی از قطب های اصلی گردشگری و توریستی این شهر به حساب می آید. چراکه محوطه آن مملو از عروسک های بسیار زیبا و رنگارنگی است که به نوعی با رده سنی هر کسی ارتباط مستقیم داشته و تمامی گردشگران را در سنین مختلف به سوی خود جذب می کند.

موزه اسباب بازی آنتالیا | Antalya Toy Museum

محیط موزه اسباب بازی آنتالیا بسیار جذاب و گیرا می باشد و مجسمه ها و عروسک های رنگارنگی که در آن گردآوری شده اند می توانند خاطرات شیرین دوران کودکی را برای هر بیننده ای تداعی کنند. ساعت بازدید از این موزه ۹ صبح تا ۶ عصر می باشد.

موزه اسباب بازی آنتالیا | Antalya Toy Museum

موزه اسباب بازی آنتالیا | Antalya Toy Museum

موزه و خانه آتاتورک | Ataturk House Museum

قبل از هر چیزی باید بگوییم که بنیان گذار موزه و خانه آتاتورک، شخصی قدرتمند و نظامی به نام مصطفی کمال آتاتورک بوده که در سال ۱۹۸۴ میلادی نسبت به افتتاح آن اقدام به عمل آورده است. این شخص یکی از مهم ترین و بارز ترین چهره های تاریخ ترکیه است که تمام مردم این کشور برایش ارزش و احترام ویژه ای قائل هستند. از این رو هرساله گردشگران بی شماری در سراسر نقاط دنیا از موزه و خانه آتاتورک دیدن می کنند.

موزه و خانه آتاتورک | Ataturk House Museum

جالب است بدانید که این موزه در ابتدا یعنی در زمان بعد از فوت آتاتورک، یک مرکز آموزشی دخترانه بود که سال ها بعد یعنی در سال ۱۹۸۶ توسط مردم کشور ترکیه به موزه و خانه رسمی آتاتورک تبدیل شد. ساختمان موزه دو طبقه می باشد که چند اتاق و یک عدد بالکن در طبقه دوم آن، فضای ساختمان را تشکیل داده است.

بازدید از موزه و خانه جالب و دیدنی آتاتورک، می تواند به عنوان یک تجربه شیرین و تکرار نشدنی تلقی شود. ساعات بازدید از آن ۸ صبح تا ۵ عصر می باشد.

موزه و خانه آتاتورک | Ataturk House Museum

موزه و خانه آتاتورک | Ataturk House Museum

موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی | Suna Inan Kirac Kaleici Museum

این موزه یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین موزه های آنتالیا است که فرهنگ و آداب و رسوم کشور خود را به بهترین شکل ممکن بازگو می کند. در واقع می توان گفت کسانی که علاقه مند به آشنایی با فرهنگ و عقاید و نیز سنت های کشور ترکیه هستند حیف است بازدید از موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی را از دست دهند.

موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی | Suna Inan Kirac Kaleici Museum

موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی | Suna Inan Kirac Kaleici Museum

در این موزه زیبا و منحصر به فرد که در دو طبقه فوق العاده شیک و خیره کننده قرار گرفته است تمامی لباس های محلی و آنچه را که مربوط به فرهنگ و آداب و رسوم پیشینیان ترکیه می باشد را گرد آوری کرده اند. با ورود به آن می توان تمامی آداب و رسوم و سنت های جالب گذشتگان نظیر: برگزاری مراسمات عروسی، حنا بندان و … را از نزدیک مشاهده نمود. به جرات می توان گفت موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی یکی از پر بازدید ترین موزه ها و جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می آید. ساعات بازدید از آن ۹ صبح تا ۶ عصر می باشد.

موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی | Suna Inan Kirac Kaleici Museum

موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی | Suna Inan Kirac Kaleici Museum

موزه زیرآبی | Side underwater museum

موزه زیر آبی یکی از موزه های آنتالیا است که بیشتر برای کسانی جذاب و دیدنی است که به غواصی و فعالیت های مربوط به زیر آب علاقه مند هستند. تمامی آثار و جاذبه های این موزه در زیر آب قرار گرفته است که از جمله مهم ترین آن را می توان به مواردی نظیر: هواپیماهای جنگنده، کشتی های جنگنده و نیز مجسمه های بزرگان تاریخ اشاره نمود. بازدید کنندگان این موزه می توانند در کنار بازدید و دیدن بناهای تاریخی آن، به غواصی و شنا کردن در آب های شفاف موزه زیر آبی نیز بپردازند. نکته قابل توجه این است که این موزه در یک مکان کاملاً طبیعی در زیر آب های دریایی مدیترانه واقع شده است. از این رو روز به روز بر شمار بازدید کنندگان آن افزوده می شود.

موزه زیرآبی | Side underwater museum

 

ساعات بازدید از موزه زیر آبی آنتالیا بنا به شرایط و موقعیت های مختلف متفاوت می باشد.

موزه مینی سیتی | MiniCity Antalya

موزه مینی سیتی در سراسر جهان به عنوان یکی از خاص ترین و منحصر به فرد ترین موزه های آنتالیا معرفی شده است. در این موزه زیبا همانطور که از نامش مشخص است ماکت شهرهای متنوع و مختلف را در معرض بازدید کنندگان خود قرار می دهد. در واقع در این مکان، آثار باستانی و قدیمی به چشم نمی خورد. تنها چیزی که توجه عموم بازدید کنندگان را به خود جلب می کند معماری های تمدن های مختلف دنیا است. ساعت بازدید از موزه مینی سینی ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر است.

موزه مینی سیتی | MiniCity Antalya

موزه مینی سیتی | MiniCity Antalya

اگر شما هم در زمره افراد مشتاق و علاقه مند به بازدید از موزه های باستانی هستید و دوست دارید اطلاعات زیادی راجع به تاریخ و فرهنگ گذشتگان کسب نمایید. توصیه ما به شما این است که از موزه های دیدنی و فوق العاده جذاب آنتالیا بازدید نمایید. هر کدام از موزه های این شهر، به نوعی فرهنگ و آداب و رسوم و نیز بافت کهن ترکیه را بازگو می کنند. با ورود به موزه های آنتالیا با مشکل زبان ترکی روبه رو نخواهید شد. چرا که راهنمایان زیادی در آن مکان ها وجود دارند که با تسلط به زبان های مختلف، بازدید کنندگان خود را در تمام امورات راهنمایی خواهند کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 372 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.