فیروز سیر موزه های پاتایا شما را شگفت زده خواهند کرد ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷

موزه های پاتایا

تایلند یکی از کشورهای موفق در جذب توریست های خارجی است. کشوری که بعد از پیشرفت در صنعت گردشگری و جهانگردی اش، تحولات زیادی درون آن رخ داد. در تایلند به ویژه در شهر پاتایا، امکانات تفریحی فراوانی وجود دارد که لذت یک سفر عالی و پرهیجان را برای شما به ارمغان می آورد. موزه های پاتایا بخشی از این جاذبه های گردشگری بی نظیری اند که تماشای آن، شما را شگفت زده خواهد کرد، چرا که این موزه ها، موزه هایی ساده و معمولی نیستند. با برترین موزه های پاتایا آشنا شوید.

موزه های پاتایا

موزه آنک کوسالا سالا | Anek Kusala Sala Temple Of Pattaya

وقتی وارد موزه آنک کوسالا سالا می شوید، احساس می کنید وسط فیلم برداری یکی از فیلم های چینی قرار گرفته اید و هر لحظه انتظار گارد سلطنتی را دارید. مجسمه های برنجی این موزه، بیشترین جلوه را در هنگام ورود دارند. مجسمه هایی که همگی تندیسی از خدایان بودایی، کنفوسیوسی و تائویی اند. در طبقه دوم موزه، می توانید تندیس های بزرگی از کاهنان معبد شائولین را ببینید که هر کدام از آن ها در فیگورهای مختلفی از هنرهای رزمی، قرار گرفته اند. موزه در ۱۶ کیلومتری پاتایا قرار گرفته و کمی از شهر دور است اما مطمئن باشید که ارزش بارها دیدن را دارد. برای تماشای موزه آنک کوسالا سالا می توانید با خودرو ۱۵۰۰ باتی سفر کنید و یا با تاکسی های بین خطی پاتایا به این موزه بروید و هزینه راهتان را با ۲۵ بات تایلندی بپردازید.

موزه آنک کوسالا سالا | Anek Kusala Sala Temple Of Pattaya

موزه آنک کوسالا سالا | Anek Kusala Sala Temple Of Pattaya

موزه ی باور داری یا نه | Ripley’s Believe It or Not!

با این که نام این موزه کمی عجیب است اما کاملا با محتوای درونی موزه همخوانی دارد. اگر به مرکز خرید “رویال گاردن پلازا” در پاتایا بروید، در طبقه سوم این مرکز خرید، موزه ای را می بینید که با نام “ریپلی باور داری یا نه” در حال فعالیت است. این موزه بیش از ۳۰۰ نمایشگاه دارد که در داخل ۱۰ گالری طراحی شده است. رابرت لروی ریپلی، کاریکاتوریست، خبرنگار و جهانگرد کاشف، در سال های ۱۸۹۰ تا ۱۹۴۹ به ۲۰۱ کشور سفر کرد و عجایب آن ها را در کتاب باور می کنی یا نه ریپلی، ثبت کرد. این موزه با الهام از این کتاب ساخته شده است. موزه “باور داری یا نه” مجموعه ای از نمایش های تعجب آور و حیرت انگیز را به شما نشان می دهد که در واقع حقیقتی در پشت آن پنهان شده است. در این موزه اشیاء و مردمی را می بینید که ثابت می کند واقعیت گاهی می تواند از تخیل عجیب تر باشد.

موزه ی باور داری یا نه | Ripley's Believe It or Not!

اجسامی که در این موزه می بینید بخشی از زندگی واقعی ریپلی است که تمام عجایبی که در طول سفرش با آن مواجه شده بود به صورت مستند در این موزه گردآوری شده است. چند سال پیش انیمیشنی با عنوان ” باور کنید با نه” از کتاب ریپلی ساخته شد و در شبکه های خانگی پخش شد و توانست ۸۰ میلیون بیننده را پای تلویزیون بنشاند. به ریپلی مارکوپولوی مدرن هم می گویند. داستان های باورنکردنی این جهانگرد، در بسیاری از کشورها چاپ شده است.

موزه ی باور داری یا نه | Ripley's Believe It or Not!

سرگرمی های دیگری هم در موزه باور داری یا نه وجود دارد. نمایشگاه مجسمه سازی، بالن سواری، سینمای ۱۲ بعدی که یکی از بی نظیرترین سینماهای چند بعدی در جهان است، از دیگر تفریحاتی است که می توانید در موزه باور داری یا نه، انجام دهید.

موزه ی باور داری یا نه | Ripley's Believe It or Not!

موزه بطری های شیشه ای | The Bottle Museum

یکی دیگر از موزه های منحصر به فردی که در پاتایا میتوان دید، موزه بطری های شیشه ای است. موزه ای که شما را به دنیای دیگری می برد. دنیای بزرگی که کوچک شده و درون بطری های شیشه ای جای گرفته است. مجسمه ساز مشهور آلمانی به نام پیتر بدلایس، ماکت های مینیاتوری خود را هنرمندانه درون بطری های شیشه ای قرار داده و یکی از بی نظیرترین موزه های پاتایا را بنا کرده است. بیش از ۳۰۰ اثر هنری از این هنرمند درون موزه بطری های شیشه ای پاتایا قرار گرفته است. نکته جالب، ماکت های درون هر بطری است که جاذبه های تاریخی و گردشگری کشورهای مختلف را نشان می دهد. شما با وارد شدن به این موزه پاتایا به کشورهای مختلف جهان در کمترین زمان فیروز سیر کنید و در میان کلیساها، معابد، کاخ ها و برج های معروف قدم می زنید. این موزه همه روزه از ۸:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ عصر باز است.

موزه بطری های شیشه ای | The Bottle Museum

موزه بطری های شیشه ای | The Bottle Museum

اگر به پاتایا سفر کردید، تنها از جاذبه های تاریخی آن دیدن نکنید و سری به برترین موزه های پاتایا بزنید. بی شک خاطره انگیزترین بخش های سفر شما، در یکی از این موزه های هیجان انگیز رقم خواهد خورد.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به پاتایا و رزرو هتل پاتایا به سایت سفرمی مراجعه نموده و ضمن گذراندن سفری آسوده و لذت بخش از موزه های پاتایا نیز دیدن نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 333 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.