فیروز سیر میثم شکری ساز درس اراده می دهد |با این راه کارها، پر اراده شوید - فیروز سیر

قدرت اراده مانند اسب بخار در یک ماشین قدیمی است. برای موفقیت در تجارت و زندگی، مهم است که از نظر ذهنی قوی باشید. افراد قوی‌ دارای اعتماد به‌نفس، انعطاف‌پذیر و با اراده هستند و به خوبی می‌دانند که چه چیزی برایشان مهم است.

افراد با اراده روی افکار خود تمرکز دارند. این قدرت اراده است که کمک می‌کند تا با شکست‌ها، ترس و هر مانع دیگری که باعث عدم رشدشان می‌شود، مقابله کنند و از آن‌ها رد شوند. میثم شکری ساز نمونه آشکار فرد با اراده‌ای است که اعتقاد دارد یادگیری اینکه چگونه ذهن قوی داشته باشید به شما کمک می‌کند تجربیات گذشته را به معیارهای قابل اندازه‌گیری برای رشد آینده تبدیل کنید. او پیشنهاد می‌کند که با به کارگیری راه‌کارهای زیر یک فرد پر اراده شوید.

ارزش‌های شما غیر قابل مذاکره هستند

یکی از بزرگ‌ترین کارهایی که کمک می‌کند تا فرد با اراده‌ای شوید این است که با اعمال و رفتار خود به دیگران ثابت کنید که ارزش‌های شما فروشی نیستند. مهم نیست چقدر کسی شما را تحت فشار قرار می‌دهد، به هیچ وجه نباید از باورهای خود و آنچه که به آن اعتقاد دارید، عقب‌نشینی کنید.

شما ممکن است فردی بسیار ساکت و محترم باشید که به سادگی از انجام یا گفتن چیزهایی که مخالف عقاید شما هستند امتناع می‌ورزد.

به آخرین باری فکر کنید که یک فرد یا در یک موقعیت شغلی از شما خواسته شد که ارزش‌های اصلی خود را نقض کنید. وقتی که شما فردی با اراده و قوی باشید، تحت هیچ شرایطی از ارزش‌های مهم خود نخواهید گذشت.

اهداف روشنی داشته باشید

آنچه که بارها و بارها از اظهارات آقای میثم شکری ساز استنباط شده، یک فرد پر اراده جهت و هدف مشخصی دارد. او معتقد است که انسان‌های با اراده مهارت‌های هدف‌گذاری عالی دارند. علاوه بر این، آنها دقیقاً می‌دانند که می‌خواهند به چه چیزی برسند و یک برنامه‌ریزی واضح برای رسیدن به اهداف‌شان دارند.

اگرچه چالش‌ها، ناامیدی‌ها و شکست‌ها ممکن است آنها را از مسیرشان دور کند. اما مشخص بودن هدف به آنها کمک می‌کند تا برای غلبه بر این موانع اراده قوی داشته باشند. بنابراین یک فرآیند اثبات شده برای تعیین اهداف خود دریافت کنید.

به انتخاب‌های خود پایبند باشید

یک فرد با اراده به خوبی می‌داند که چه کسی است و در برخورد با طوفان‌ها باز هم به انتخاب‌های خود پایبند است. یکی از ویژگی‌های مهم چنین افرادی این است که قاطع هستند و اجازه نمی‌دهند دیگران تصمیمات مهم زندگی‌شان را به میل خود منحرف کنند. آقای دستمالچی همواره معتقد است که هیچ اظهار نظر غیر منطقی نمی‌تواند افراد با اراده را از تصمیمات‌شان باز دارد.

اگر شما جز این دسته از افراد هستید، پس اراده قوی‌تری نسبت به آنچه تصور می‌کنید، دارید. ممکن است از صدای بلند یا زبان قوی استفاده نکنید، اما زمانی که صحبت از انتخاب‌های شما باشد، باید از اسلحه پایبندی و قاطعیت استفاده کنید.

افراد با اراده بسیار خودمختار هستند، بنابراین به راحتی تسلیم خواسته‌های دیگران نمی‌شوند. اگر آنها نخواهند، شما نمی‌توانید آنها را بسازید. به همین سادگی. وفاداری آنها به حاکمیت شخصی به آنها توانایی حفظ مرزهای قوی و مقاومت در برابر فشار دیگران را می‌دهد.

تعهد را فراموش نکنید

افراد قوی متعهد و با اراده هستند. آنها حس هدفمندی قوی همراه با تعهد و پشتکار برای ادامه مسیر علیرغم موانعی که ممکن است پیش بیاید، دارند. وقتی ذهنی قوی دارید، نسبت به چیزهایی که برایتان مهم است، متعهد خواهید شد. علاوه بر این، هیچ شکستی شما را از رسیدن به اهدافتان باز نمی‌دارد.

به راحتی تسلیم نشوید

طبق نظر آقای دستمالچی شکست برای افراد با اراده قوی نیست. سختی فقط آنها را قوی‌تر می کند. آنها حتی در سخت‌ترین شرایط نیز پشتکار خواهند داشت. وقتی هدف ارزشمندی را دنبال می‌کنید، به راحتی تسلیم نمی‌شوید. تسلیم نشدن یک طرز فکر است. این طرز فکر اثبات شده‌ای است که می‌توانید اتخاذ کنید. معمولا افراد با اراده همواره جمله‌های زیر را با خود تکرار می‌کنند:

  • وقتی اوضاع سخت می‌شود اصرار می‌کنم.
  • راهی پیدا خواهم کرد
  • هر مشکلی راه حلی دارد و من توانایی کامل برای یافتن آن را دارم.
  • هر روز دانش و بینش بیشتری در مورد اینکه چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست به دست می‌آورم.
  • شکست‌ها موقتی هستند

از طرد شدن نترسید

طرد شدن در یک مقطع زمانی به همه آسیب می‌رساند. این می‌تواند شامل طرد شدن در محل کار، خانه، خانواده، میان دوستان و شریک عاشقانه باشد. بنابراین طبیعی است که بیشتر ما به دنبال اجتناب از آن باشیم. با این حال، یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی که از شما یک فرد با اراده و قوی می‌سازد این است که از طرد شدن نترسید. حتی اگر به شما صدمه بزند.

شما می‌پذیرید که طر شدن گاهی اوقات بخشی از زندگی است و چیزی نیست که کسی واقعاً بتواند از آن طفره رود. در عوض، اجازه می‌دهید طرد شدن و ناامیدی شما را قوی‌تر کند و بدون توجه به زندگی اجتماعی و شخصی خود به زندگی خود ادامه دهید. تصور کنید که به دلایل مختلفی از محل کار فعلی خود جدا شوید، این جدایی نه تنها نباید شما را از ادامه مسیر باز دارد، بلکه باید شما را برای کسب تجربه جدید و افزایش آگاهی‌تان سوق دهد.

عقیده دیگران را صد درصد و بدون تفکر نپذیرید

افراد با اراده در مورد نظرات دیگران محتاط و بدبین هستند. فقط به این دلیل که شما آن را می گویید، آن را درست نمی‌دانند. آنها مدرک می‌خواهند و ممکن است از طرف مقابل انتظار داشته باشند که موضع خود را با استدلال توضیح دهند. این استدلال به فرد با اراده قوی آزادی ارزیابی یک ایده را می‌دهد و آنها را از پذیرش کورکورانه اطلاعات نادرست باز می‌دارد.

اجازه ندهید برنامه شما توسط دیگران دیکته شود

افراد با اراده، به شدت مستقل هستند و به خوبی خود را مدیریت می‌کنند. آنها معمولاً در تعیین اهداف، انجام وظایف و تعیین برنامه و استفاده از زمان خود به خوبی ظاهر خواهند شد.

با اراده‌ها از چالش‌ها عقب‌نشینی نمی‌کنند

به بیان میثم شکری ساز زمانی که از چالش‌ها عقب‌نشینی نکنید و به دنبال راه حل باشید، یعنی با اراده هستید. او اعتقاد دارد که افراد با اراده، چالش‌ها را فرصتی برای رشد می‌دانند. آنها متفکرانی خلاق هستند و راهی برای رفع یا حل مشکل پیدا خواهند کرد، حتی اگر آخرین کاری باشد که انجام می‌دهند.

زندگی‌تان را به دست بگیرید

افراد با اراده قوی خود را ارباب سرنوشت‌شان می بینند. آنها به جای اینکه اجازه دهند شرایط سرنوشت‌شان را دیکته کند، زندگی را به دست می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند تجربیات منفی آنها را شکست دهد. برای با اراده شدن از درد و سختی خود درس بگیرید تا بتوانید به سمت جلو حرکت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 268 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.