فیروز سیر میدان پیازا باتومی با معماری ایتالیایی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

میدان پیازا باتومی | Piazza Square

یکی از اماکن دیدنی و پررونق  گرجستان، “میدان پیازا باتومی” نام دارد که در آن مراسم و جشن های متفاوتی برپا می شود. خوبی آب و هوا و زیبایی های طبیعی منحصر به فرد باتومی، آن را به مقصدی محبوب در نزد گردشگران تبدیل کرده است. اگر از بومیان باتومی سراغ مکانی زیبا و پرشور را بگیرید، حتما به شما میدان پیازای باتومی را معرفی خواهند کرد.

میدان پیازا باتومی | Piazza Square

تور باتومی را می توان از تورهای کشور گرجستان دانست که رونق آن در ماه های خرداد تا شهریور بسیار زیاد است. همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید وبا ویژگی های شهر و میدان پیازا باتومی آشنا شوید!

باتومی کجاست؟

گرجستان یکی از مقاصد محبوب و خوش آب و هوای ایرانیان است. موقعیت استراتژیک گرجستان به دلیل نزدیکی به روسیه و ترکیه موجب شده است تا این کشور به یکی از مناطق گردشگری پررونق تبدیل شود. خوبی آب و هوای گرجستان را می توان از علل اصلی استقبال ایرانیان در فصل گرم سال از آن دانست.

شهر باتومی

باتومی یکی از شهرهای بندری گرجستان است که به عنوان مرطوب ترین شهر این کشور شناخته می شود. این شهر بندری که از زیباترین و توریست پذیرترین شهرهای قفقاز است، با مدیریت و برنامه های دقیق دولت گرجستان به  سطح مناسبی از توریست پذیری رسیده است. به طوری که هم اینک به عنوان یکی از مقاصد پررونق و پرطرفدار گرجستان تبدیل شده است که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

شهر باتومی

افرادی که قصد سفر به باتومی را دارند، می توانند از دو طریق هوایی و زمینی  به این شهر توریستی سفر کنند. لازم است بدانید که فرودگاه بین المللی باتومی از استانداردهای روز دنیا برخوردار است و از سوی سازمان هوانوردی آمریکا تائید شده است.

پس از ورود به شهر باتومی از دیدن مناظر طبیعی و زیبایی های ناب این شهر شگفت زده خواهید شد. ما در این مقاله به شرح یکی از جاذبه های گردشگری این شهر که “میدان پیازا” نام دارد، خواهیم پرداخت.

محبوبیت میدان پیازا

به جرات میتوانیم بگوییم که “میدان پیازا باتومی” زیباترین میدان شهر است که در طراحی و ساخت آن از سبک و سیاق معماری ایتالیایی استفاده شده است و در آن چیز زیادی از ساختارهای گرجی به چشم نمی خورد. این میدان که به شهرهای اروپایی شباهت بسیار زیادی دارد، از شلوغ ترین نقاط شهر است که از سوی گردشگران و بومیان با استقبال بسیار خوبی مواجه است.

محبوبیت میدان پیازا

موقعیت میدان پیازا

این میدان که ۵۷۰۰ مترمربع مساحت دارد، مجموعه ای بی نظیر و کامل است که در سال ۲۰۰۹ میلادی افتتاح شد. پس از مراجعه به این میدان  در اطراف آن رستوران ها، هتل، کلوپ و مکان های تفریحی متعددی را مشاهده خواهید کرد. اگر به میدان پیازا علاقمند هستید، میتوانید هتلی را که در گوشه ای از این میدان قرار گرفته است، برای اقامت خود انتخاب کنید. این هتل که در کلیسای یونانی “سنت نیکولاس” قرار گرفته است در قرن نوزدهم ساخته شد.

هتل در میدان پیازا باتومی

عطر محسورکننده قهوه که در سرتاسر این میدان پیچیده است، فضا را برای همه خوشایندتر کرده است. یادتان باشد که خوردن یک فنجان قهوه و یا یک نوشیدنی تازه در نزدیکی های غروب در میدان پیازای باتومی بسیار دلپذیر و دلچسب خواهد بود. کافه باری که هر شب برنامه موسیقی زنده در میدان دارد، باعث شور و شادی همه افرادی می شود که به قصد تفریح و یا بازدید در این میدان پای گذاشته اند.

رستوران در میدان پیازا باتومی

تهیه غذا و نوشیدنی در این میدان بسیار راحت است. شما میتوانید خودتان را در “کافه لابرییوژ” میدان، یک قهوه میهمان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

اگر به دنبال مکانی برای تهیه سوغاتی هستید، “میدان پیازا” یک محل مناسب برای گشت و گذار در میان مغازه ها  و تهیه سوغات خواهد بود. در این محل مغازه های خرده فروشی زیادی میبینید که برای تهیه سوغاتی مناسب هستند.

معماری میدان پیازا

معماری این میدان بسیار منحصر به فرد است. به طوری که بسیاری از توریست ها و گردشگران بر این باورند که “میدان پیازا باتومی” را میتوان کاملا متفاوت با سایر بخش های شهر دانست. آنها معتقدند که این میدان شیک و زیبا هیچ تناسبی با کوچه ها و خیابان های باریک شهر ندارد. در ساخت میدان پیازا از سبک شیشه و موزاییک استفاده شده  است  که نورپردازی منحصر به فرد آن، جلوه این میدان را در غروب و شب بیشتر کرده است. البته ناگفته نماند هنر رنگ آمیزی شیشه ها و مغازه های کوچک میدان هم به زیبایی آن افزوده است.

معماری میدان پیازا

دسترسی به میدان پیازای باتومی

در هر بخشی از شهر که اقامت داشته باشید، می توانید برای بازدید از میدان زیبای شهر، خود را به خط اتوبوس ۱۰ یا ۱۵ شهر برسانید.  هر دو خط اتوبوس در “میدان پیازا” ایستگاه دارند و شما را به مقصدتان می رسانند.

دسترسی به میدان پیازای باتومی

مراسم های میدان پیازای باتومی

“میدان پیازا” را میتوان میدان اصلی برای برگزاری کنسرت های موزیسین های مطرح جهانی دانست. این میدان یکی از مناطق محبوب باتومی برای نوازندگان و خوانندگان موفق دنیا است که تا کنون کنسرت های مختلفی را در آن برپا کرده اند. شما میتوانید از بازدیدکنندگان این کنسرت ها باشید و لحاظاتی شاد و مفرح را تجربه کنید.

مطمئن باشید پس از سفر به باتومی و بازدید از “میدان پیازا”، یکی از بهترین و دلچسب ترین خاطره های مسافرت خود را رقم خواهید زد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 364 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.