فیروز سیر میلان شهری مملوء از جاذبه های گردشگری - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

با جاذبه های گردشگری میلان آشنا شوید!

اگر قصد سفر به ایتالیا را داشته باشید، به احتمال خیلی زیاد یکی از  گزینه های اصلی شما برای گشت و گذار، میلان خواهد بود. این شهر که به عنوان پنجمین شهر بزرگ اروپا و دومین شهر بزرگ ایتالیا شناخته می شود، مهد و پایتخت مد جهان است که به دلیل طراحی لباس و اقتصاد موفق به شهرت رسیده است. قطعا بازدید از میلان  به مذاق هر سلیقه ای خوش می آید؛ زیرا این شهر تلفیقی از مدرنیته و تاریخ است که مشاهده گذشته غنی آن خالی از لطف نخواهد بود. با وبلاگ سفرمی همراه باشید تا در مورد جاذبه های گردشگری میلان بیشتر صحبت کنیم.

با جاذبه های گردشگری میلان آشنا شوید!

میلان شهر زیبایی ها

به نظر هیجان انگیز می رسد که در شهری که هنرمندانی چون: میکل آنژ، داوینچی، انریکو، جورجیو آرمانی و… زندگی می کردند،  قدم برداریم. دنیای مد به منظور ارائه لباس های فصلی خود، دو بار در سال در فستیوال های شهر میلان شرکت می کند.  بی درنگ شهر میلان از پررونق ترین شهرهای جهان است که بخش عظیمی از سرمایه آن از طریق تبلیغات تامین می شود. در واقع میلان مجموعه ای بی نظیر از هنر، تاریخ، فرهنگ، تجارت و تبلیغات است و به همین جهت سالانه توریست های مختلفی از سرتاسر جهان برای آشنایی بیشتر با فرهنگ، هنر و زیبایی های میلان ، به این شهر فیروز سیر کنند.

میلان شهر زیبایی ها

کلیسای جامع میلان | Milan Cathedral

جالب است بدانید که ساخت این کلیسای بزرگ، معروف و قدیمی میلان از سال ۱۳۵۸ میلادی آغاز شد و تکمیل آن نزدیک به ۵۰۰ سال طول کشید. این کلیسا که به عنوان بزرگترین کلیسای معماری گوتیک جهان شناخته می شود،  متشکل از ۱۳۵ مناره و ۳۲۰۰ مجسمه زیبا و خارق العاده است. حتی سقوف منقش این کلیسا هم بسیار دیدنی است.  یادتان باشد حتما یک روز از سفر خود را به بازدید از میدان کلیسای جامع میلان اختصاص دهید. به غیر از کلیسای جامع که به عنوان قلب تاریخی میلان است، می توانید از موزه هنرهای معاصر، مجسمه ویتوریو امانوئل و کاخ سلطنتی که همگی در اطراف این میدان هستند هم بازدید داشته باشید.

کلیسای جامع میلان | Milan Cathedral

محله ناویلی | Naviglio

ناویلی به عنوان کانالی ارتباطی مابین میلان، دریاچه ماجیوره، شهر  پاویا وکومو است که قدمت آن به قرن ۱۲ میلادی باز می گردد. اگر به میلان سفر کردید، حتما سری به محله ناویلی از جاذبه های گردشگری میلان بزنید. مطمئن باشید کافه ها، رستوران ها و موزه های هنری که در اطراف آن وجود دارد، میتواند ساعت ها وقتتان را بگیرد!

محله ناویلی | Naviglio

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه | Santa Maria delle Grazie

دیدن کلیسای آجری سانتا ماریا که به سبک گوتیک ساخته شده است و به اوایل دوره رنسانس تعلق دارد، خالی از لطف نخواهد بود. حتما تا به حال نام شاهکار داوینچی با عنوان “شام آخر” به گوشتان خورده است. اگر مشتاق هستید تا آخرین شاهکار این هنرمند را از نزدیک ببینید باید به این کلیسا که به سال ۱۴۶۵ میلادی تعلق دارد، سر بزنید. فقط یادتان باشد از دو هفته قبل به فکر تهیه بلیط باشید!

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه | Santa Maria delle Grazie

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه | Santa Maria delle Grazie

گورستان منیومنتال | Monumental Cemetery

شاید به نظرتان کمی عجیب باشد که یک گورستان می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری میلان شناخته شود. البته که کمی حق دارید! اما گورستان میلان کمی با سایر گورستان ها فرق دارد؛ زیرا نخبگان و هنرمندان بسیاری به سبک نئوکلاسیک در آن خانه دارند. جذابیت این گورستان برای گردشگران تا اندازه ای است که گورستان منیومنتال بعد از کلیسای جامع به عنوان دومین جاذبه پررونق شهر میلان شناخته می شود.

گورستان منیومنتال | Monumental Cemetery

خانه اپرا | Teatro alla Scala

اگر اهل هنر هستید، بی شک بازدید از خانه اپرای میلان یکی از لذت بخش ترین تجربه های مسافرتتان خواهد بود. این بنای تاریخی که به قرن ۱۸ میلادی تعلق دارد، یک مکان منحصر به فرد برای مشاهده یک تئاتر و اپرای ایتالیایی است که همه روزه گردشگران زیادی را به سوی خودش می کشاند.

خانه اپرا | Teatro alla Scala

گالری ویتریو امانوئل دوم | Galleria Vittorio Emanuele II

این گالری کم نظیر که به شکل صلیب ساخته شده است، مغازه های لوکس و رستوران های شیکی را در خود جای داده است. ساختار کم نظیر و سقف شیشه ای این گالری آن را به یکی از مناطق پربازدید و بی نظیر میلان و حتی ایتالیا تبدیل کرده است.

گالری ویتریو امانوئل دوم | Galleria Vittorio Emanuele II

قلعه اسفورزسکو | Sforza Castle

این قلعه در قرن ۱۴ میلادی برای نشان دادن قدرت شهر به عنوان یک دژ ساخته شد. در طول زمان های مختلف خانواده های سلطنتی زیادی در آن زندگی کرده اند. این قلعه که این روزها بیشتر نقش یک موزه را دارد، مجموعه ای از آثار هنری بی نظیری است که در میان این آثار، آخرین شاهکار میکل آنژ هم به چشم می خورد.

قلعه اسفورزسکو | Sforza Castle

موزه پلدی پتزولی | Museo Poldi Pezzoli

این موزه که در واقع یک خانه اشرافی قدیمی است از جاذبه های گردشگری میلان می باشد و نقاشی های هنرمندان زیادی را در خود جای داده است. در این موزه می توانید زره و لباس جنگ، سفال های آتروسک، جواهرات، ظروف چینی و… را نظاره گر باشید. شاید در اولین گام پرده های زیبا و نقش دار این موزه نظرتان را به خود جلب کند. نکته جالب اینکه کف این موزه با استفاده از فرش های زیبای ایرانی پوشانده شده است.

موزه پلدی پتزولی | Museo Poldi Pezzoli

محله بررا | Quartiere di Brera

این منطقه یکی از مناطق جذاب برای گردشگران است که به خاطر خیابان های باریک و زیبایش که به وسیله مغازه های جالب و رستوران های باکیفیت احاطه شده است، به محبوبیت و شهرت رسیده است. در ضمن گالری معروف “پینا کوتکا دی برا” نیز در این منطقه قرار دارد. اگر به محله بررا سری زدید حتما از این گالری هم دیدن کنید.

محله بررا | Quartiere di Brera

با سفرمی همراه باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با شهر یا کشور موردنظر خود تکمیل نموده و سفری خاطره انگیز و لذت بخش را تجربه نمایید . همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به میلان سیستمی و چارتری و رزرو هتل میلان به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 354 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.