فیروز سیر همه چیز درباره شهر پالرمو در ایتالیا - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

سفر به شهر پالرمو در ایتالیا

شهر پالرمو از شهرهای تاریخی و توریستی ایتالیا با قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال می باشد. این شهر با قرارگیری بر روی ساحل شمالی سیسیل مقصدی جذاب و هیجان انگیز برای گردشگرانی می باشد که ایتالیا را برای گشت و گذار انتخاب کرده اند. شهر پالرمو با موقعیت جغرافیایی فوق العاده خود، روز به روز بیشتر پیشرفت می کند و مرکز تجارت محصولات کشاورزی جزیره سیسیل نیز می باشد. شهر پالرمو با سواحل آرام و رویایی، آثار باستانی متعدد انتخابی مناسب برای گذراندن تعطیلات است.

سفر به شهر پالرمو در ایتالیا

همراه سایت گردشگری سفرمی باشید تا شهر پالرمو بیشتر آشنا شوید.

آب و هوای پالرمو

این شهر با قرار گیری بر روی دامنه مونته پلگرینو و ساحل شمالی جزیره سیسیل دارای آب و هوای گرم مدیترانه ای و نیمه گرمسیری در تابستان و آب و هوایی مرطوب و معتدل در زمستان می باشد. در این شهر زمستان معنایی ندارد و به ندرت برف می بارد. از همین رو بهترین زمان سفر به شهر پالرمو از مهر تا آبان ماه می باشد.

آب و هوای پالرمو

دین، فرهنگ و زبان مردم پالرمو

اکثریت مردم پالرمو به زبان ایتالیایی صحبت می کنند اما گویش ها و زبان های دیگری نیز وجود دارند . دین اکثر مردم پالرمو مسیحیت کاتولیک است اما در این میان مذاهب دیگری همچون اسلام، پروتستان و یهود هم دیده می شود. پالرمو به عنوان شهر فرهنگی و تاریخی ایتالیا شناخته می شود و دارای مراکز علمی و فرهنگی بسیاری همچون دانشگاه ها، رصدخانه ها، بنیاد علوم، فرهنگستان شعر و ادب، کتابخانه و موزه های متعدد می باشد. قدمت یکی از دانشگاه های پالرمو به سال ۱۸۰۵ باز می گردد.

دین، فرهنگ و زبان مردم پالرمو

خورد و خوراک در پالرمو

شهر پالرمو مقصدی است که امکان ندارد در آن غذای باب میل خودتان را پیدا نکنید! رستوران های پالرمو با غذاهایی لذیذ و خوش طعم به قدری پرطرفدار هستند که در برخی مواقع صندلی خالی پیدا نخواهید کرد. غذاهای سنتی پالرمو نیز طرفداران مخصوص به خود را دارد. به دلیل قرارگیری پالرمو در ساحل سیسیل می توانید بهترین غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو را با سبزی های تازه و خوش عطر میل کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

خورد و خوراک در پالرمو

 از جمله مهم ترین و خوشمزه ترین غذاهای شهر پالرمو می توان به اسوبوکو، پاستا کاربونارا، پیتزا مارگاریتا، ریزوتو، استیک فیورنتینا و انواع ماهی و میگوها اشاره کرد. هزینه خورد و خوراک در شهر پالرمو متوسط است و شما باید حدودی ۱۰ دلار برای میل کردن غذایی خوب هزینه کنید. در سفر به پالرمو از امتحان کردن ساندویچ های طلایی سرخ شده و شیرینی های بی نظیر این شهر غافل نمانید!

خورد و خوراک در پالرمو

حمل و نقل در شهر پالرمو

سیستم حمل و نقل گسترده ای در سرتاسر شهر پالرمو در جریان است تا مردم محلی و گردشگران خارجی به راحتی بتوانند جابجا شوند. هزینه ی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر پالرمو بسیار کم است و با استفاده از این وسایل می توانید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید. یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل در این شهر استفاده از مترو می باشد. شبکه مترو پالرمو دارای دو خط برای خدمت رسانی بیشتر به مردم محی و گردشگران است که یکی از این خطوط به ایستگاه مرکزی پالرمو و دیگری به فرودگاه می رسد.

حمل و نقل در شهر پالرمو

با وجود بنادر و دریا در شهر پالرمو یکی دیگر از راه های مناسب برای حمل و نقل، راه های آبی می باشد. سیستم حمل و نقل آبی پالرمو یکی از مهم ترین راه های ارتباط این شهر با سایر شهرهای ایتالیا می باشد.

استفاده از تاکسی در طول سفرتان در پالرمو به نسبت مترو و اتوبوس گران تر تمام می شود. اما راحتی بیشتری برای مسافران به ارمغان می آورد.

حمل و نقل در شهر پالرمو

جاذبه های گردشگری پالرمو

پالرمو شهری باستانی مملوء از جاذبه های تاریخی متعدد است که قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد و آثار به جا مانده از آن متعلق به دوره ی حکومت نورمان ها در سده یازدهم و دوازدهم میلادی می باشد. از جمله جاذبه های گردشگری این شهر تاریخی که طرفداران بسیاری نیز دارد می توان به کلیسای جامع پالرمو، کاخ نورمن، کلیسای لامارتورانا، بازارچه های سرباز پالرمو، موزه باستان شناسی پالرمو، دخمه های کاپوچین با معماری بی نظیر و دره معابد و .. اشاره کرد که زیبایی های این شهر را دوچندان کرده اند.

جاذبه های گردشگری پالرمو

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به پالرمو و رزرو هتل پالرمو به رزرواسیون آنلاین سفرمی مراجعه نموده و سفری لذت بخش و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 442 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.