فیروز سیر همه چیز درباره پاهانگ مالزی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

همه چیز درباره پاهانگ مالزی

پاهانگ بهشتی بی نظیر، مملوء از گنجینه های طبیعی است که سرتاسر آن با جنگل های بارانی سرسبز، محصور شده است. پاهانگ مالزی یک محیط زیست ایده آل برای انواع مختلفی از گیاهان و حیوانات وحشی است که نظیر آن ها را در هیچ کجایی نخواهید دید! در پاهانگ مالزی مسیر کوهستانی زیبایی قرار گرفته که پر است از تفریحگاه های مرتفع با چشم اندازهای تماشایی!

پاهانگ مالزی

همراه سفرمی سامانه رزرواسیون خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با پاهانگ مالزی بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری پاهانگ مالزی

پاهانگ مالزی شهری بی نظیر با سواحلی طولانی است که با شن های گرم و سفید، لذت آبتنی در آب هایی آرام و زلال را برای شما رقم می زند. این شهر همچون معدنی از جاذبه های طبیعی است که بی شک برای علاقمندان به طبیعت، همچون بهشت می ماند! پاهانگ مالزی دارای بزرگترین پارک ملی کشور و دریاچه های آب شیرین است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. با ما همراه باشید تا با برخی از زیباترین جاذبه های گردشگری پاهانگ آشنا شوید:

جاذبه های گردشگری پاهانگ مالزی

تامان نگارا | Taman Negara

تامان نگارا پارک ملی مالزی و پاهانگ است که همچون جنگلی بزرگ، مساحتی به اندازه ی هفت برابر سنگاپور دارد! این پارک ملی پاهانگ مالزی در بیش از سه ایالت گسترده شده که بیش از ۱۳۰ سال قدمت دارد.. این پارک زیستگاه انواع بسیاری از گیاهان و جانوران نادر همچون ببر مالزیایی، میمون خرچنگ خوار، کرگدن سوماترایی و … است و دارای چشم اندازهای طبیعی شگفت انگیزی  نیز می باشد. گونونگ تاهان، بلندترین کوه در شبه جزیره مالزی است که طولانی ترین مسیر پیاده روی سایبان دار دنیا در آن واقع شده است.

تامان نگارا | Taman Negara

تامان نگارا | Taman Negara

تامان نگارا | Taman Negara

جزیره تیومان | Tioman Island

پولائو تیومان از بهترین مقاصد ساحلی دنیا است که در پاهانگ مالزی واقع شده است. این جزیره ی بی نظیر غرق در زیبایی افسانه ای و طبیعی است. آب های جزیره تیومان برای غواصان مانند بهشتی بی حد و اندازه است که در آن انواع مختلفی از گونه های آبزی و مرجان های پر جنب و جوش در آن یافت می شود. جالب است بدانید که از لحاظ فرهنگ عامه، شکل اژدهاگونه ی جزیره تیومان را به داستان یک شاهزاده اژدها نسبت داده اند که زیبایی آبها آنقدر او را شیفته خود کرد که تصمیم گرفت برای همیشه آنجا بماند و به مرور زمان آن به جزیره تبدیل شده است.

جزیره تیومان | Tioman Island

جزیره تیومان | Tioman Island

ارتفاعات گنتینگ | Genting Highland

ارتفاعات گنتینگ، متشکل از سه شهرک اصلی است که بزرگترین اقامتگاه تپه ای مالزی را در خود جای داده است. این منطقه دارای آب و هوای معتدل و فرح بخشی است که سرتاسر آن دارای چشم اندازی تماشایی و مسحور کننده می باشد. دره های موج دار، مزارع چای وسیع، باغ هایی مملوء از گل، مزارع سبزیجات و مزارع توت فرنگی در جای جای ارتفاعات گنتینگ به چشم می خورند.

ارتفاعات گنتینگ | Genting Highland

ارتفاعات گنتینگ | Genting Highland

ارتفاعات گنتینگ | Genting Highland

مرکز ملی حفاظت از فیل ها

مرکز ملی محافظت از فیل ها یک مرکز منحصر به فرد در کشور به شمار می رود و پناهگاهی است که برای نجات و بازپروری این حیوانات دوست داشتنی اختصاص داده شده است.

مرکز ملی حفاظت از فیل ها

مرکز ملی حفاظت از فیل ها

پارک ایالتی اندائو-رومپین

پارک ایالتی اندائو – رومپین در امتداد دو ایالت واقع شده و پس از تامان نگارا، دومین پارک ملی بزرگ شبه جزیره مالزی به شمار می رود. این ذخیره گاه طبیعی و بکر، زیستگاه برخی از گیاهان و حیوانات نادر خارجی است، از جمله برخی از گونه های در معرض خطر انقراض همچون کرگدن های سوماترایی، ببر بنگال و …

خرید در پاهانگ مالزی

بدون اغراق خرید در پاهانگ تجربه ای متفاوت و خاص است که نباید آن را از دست بدهید! اگر پس از سفر به پاهانگ مالزی قصد داشتید سوغاتی ای به یادگار خریداری کنید؛ می توانید به مجتمع صنایع دستی، سانگای کارانگ و دهکده چراتینگ از بهترین مراکز خرید برای سوغاتی هستند. صنایع دستی ساخته شده از برگ های خشک شده و رنگ زده شده پاندانوس، پارچه های طراحی شده و کنده کاری روی چوب از جمله سوغاتی های معروف در پاهانگ مالزی هستند. بازدیدکنندگان می توانند نحوه ساخت پارچه های سنتی را در باتیک آر ام واقع در تانا پوتیه و مرکز بافندگی ابریشم پاهانگ تماشا کنند.

خرید در پاهانگ مالزی

اگر هم علاقمندید تا تجربه ی خریدی جذاب از پوشاک، کیف و کفش، پارچه و غیره داشته باشید می توانید به مراکز خرید پاهانگ، همچون کوانتان پاراد، کوانتان پلازا، برجایا مگامال، ایست کوست مال و … بروید تا تجربه خرید متفاوتی داشته باشید.

خرید در پاهانگ مالزی

خورد و خوراک در پاهانگ مالزی

هنگام بازدید از پاهانگ، هرگز خوراکی های لذیذ و خوشمزه این شهر را از دست ندهید. گفته می شود برخی از غذاهای سنتی و بومی پاهانگ که عطر آنها وسوسه انگیز است، برای خانواده سلطنتی در سال های گذشته طبخ و سرو می شده است. در سفر به پاهانگ مالزی از غذاهایی نظیر لاکسا پاهانگ، می کالونگ، اوپور پاهانگ، پودینگ راجا، جنرال محبوب و … غافل نمانید. در این شهر سرسبز می توانید در کوالا لیپیس، تمرلوه، پکان و غیره غذاهایی لذیذ و خوشمزه را با طعمی منحصر به فرد نوش جان کنید. در تمرلوه انواع مختلفی از غذاهای بی نظیر با ماهی آب شیرین به وفور یافت می شوند.

خورد و خوراک در پاهانگ مالزی

اقامت در پاهانگ مالزی

هتل های ستاره دار و نیز اقامتگاه های مقرون به صرفه در کوانتان وجود دارند. طیف وسیعی از اقامتگاه ها، ازاستراحتگاه های لوکس گرفته تا کلبه های ساحلی و هتل های ارزان در پاهانگ مالزی یافت می شوند که می توانید متناسب با بودجه ی خود اقامت در آنها را انتخاب نمایید. جالب است بدانید که اقامتگاه ها و هتل های پنج ستاره ای در تپه گنتینگ، تپه های برجایا، ارتفاعات گنتینگ و تپه فریزر یافت می شوند. پاهانگ یکی از پنج ایالتی است که بیشترین تعداد دهکده های اقامت خانگی در کشور را دارد، که عبارتند از رومپون ماکمور، اقامتگاه خانگی دسا مورنی سانگای ساپو، تامان سدیا و …

اقامت در پاهانگ

همراه مجله اینترنتی سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با شهرها و کشورهای مختلف، مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها، جاذبه های دیدنی و هر آنچه که در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده تا با آگاهی کامل، سفری خاص و متفاوت را تجربه نمایید.

۴٫۵
/
۵
(
۲

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 344 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.