فیروز سیر همه چیز درباره پراک مالزی! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

پراک مالزی را بشناسید!

پراک شهر نقره ای مالزی است که در ساحل غربی واقع شده و مملوء از جاذبه های طبیعی و گردشگری بی نظیر است! پراک مالزی ریشه هایی از تاریخ چینی، تاریخ مالایی، فرهنگ اسلامی را در خود آمیخته و به سرزمین زیبایی ها شهرت دارد. نام “شهر نقره ای” از منابع معدنی قلع که زمانی به وفور در این سرزمین یافت می شد، گرفته شده است. ایالت پراک در مالزی مقصدی ایده آل و جذاب برای گردشگرانی است که می خواهند در تاریخ و فرهنگ غنی و در میان جاذبه ها و شگفتی های بی نظیر این ایالت ماجراجویی کنند! همراه سفرمی سامانه رزرواسیون آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با ایالت پراک مالزی بیشتر آشنا شوید.

پراک مالزی

جاذبه های گردشگری پراک مالزی

پراک مکان های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. فرقی نمی کند که علاقمند به گشت و گذار در گالری و موزه ها باشید یا که بخواهید در میان طبیعت و مکان های باستانی این ایالت ماجراجویی کنید! پراک مالزی ایالتی است بزرگ که بی شک همه ی سلیقه ها را شیفته ی خود می کند.

جاذبه های گردشگری پراک مالزی

این شهر جاذبه های بسیاری دارد؛ ما در اینجا برخی از بهترین مکان های گردشگری پراک را معرفی می کنیم:

پولائو پانگکور | Pangkor Island

پانگکور جزیره ای کوچک و شگفت انگیز در سواحل غرب پراک مالزی است که دهکده های ماهیگیری در اطرف و امتداد ساحل پراکنده شده است.  این جزیره ی خوش منظره، سواحلی خیره کننده با آب های نیلگون و گرمی دارد که بی شک آبتنی در آنها لذتی وصف نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد! قدم زدن بر روی شن های درخشان و گرم و تماشای جنگل ها و مراتع، سفری خاطره انگیز را برای شما به ارمغان می آورد.

پولائو پانگکور | Pangkor Island

پولائو پانگکور | Pangkor Island

پولائو پانگکور | Pangkor Island

جاذبه های تاریخی جزیره پانگکور همچون قلعه هلندی ها و باتو برسورات هم بسیار دیدنی هستند. قلعه هلندی ها در زمان استعمار هلندی ها و درست در سال ۱۶۷۰ برای محافظت از مردم این منطقه ساخته شد. بیرون از ساحل جزیره پانگکور پراک مالزی، دروازه باشکوهی به نام پانگکور لاوت واقع شده است.

قلعه هلندی ها پانگکور

قلعه هلندی ها پانگکور

منطقه جنگلی رویال بلوم | Royal Belum National Park

کافیست عاشق گشت و گذار در جنگل های بارانی و ماجراجویی در دل جنگل باشید تا شیفته ی منطقه جنگلی رویال بلوم در پراک مالزی شوید. منطقه جنگلی رویال در داخل دره ای محافظت شده واقع شده و زیبایی طبیعی و بکر آن، شهرتی جهانی دارد. رویال بلوم از قدیمی ترین جنگل های بارانی است که مملوء از آبشارها و دریاچه های زیبایی است و با پوشش گیاهی بی نظیرش، امکان دیدن گونه ی نادر ریفلیزیا وجود دارد! منطقه جنگلی رویال بلوم زیستگاه مهمی برای تعدادی از گونه های در معرض خطر انقراض همچون سلادانگ، فیل آسیایی، ببر مالایی و کرگدن های سوماتران به شمار می رود.

منطقه رویال بلوم

منطقه رویال بلوم

منطقه رویال بلوم

باغ وحش تایپینگ و نایت سافاری | Zoo Taiping

باغ وحش تایپینگ زیستگاه بیش از ۱۸۰ گونه حیات وحش محلی و خارجی است. این باغ وحش قدیمی ترین باغ وحش کشور است که در سال ۱۹۶۱ افتتاح شده است. باغ وحش تایپینگ در نزدیکی ارتفاعات لاروت واقع شده که دور تا دور آن طبیعت بی نظیری مملوء از نهر های خروشان، دریاچه ها و گونه های گیاهی قرار گرفته و با رقم زدن چشم اندازی خیره کننده و تماشایی هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود می کند! برای ثبت خاطره ای خوش در ذهنتان کافیست به نایت سافاری بپیوندید و سوار بر قطار کوچک در اطراف باغ گردشی دلچسب را تجربه کنید! بی شک تماشای حیوانات به هنگام تاریکی شب جذاب خواهد بود.

باغ وحش تایپینگ و نایت سافاری | Zoo Taiping

باغ وحش تایپینگ و نایت سافاری | Zoo Taiping

چشمه های آب گرم فلدا رزیدنس | Felda Residence Hot Springs

چشمه های آب گرم فلدا رزیدنس مملوء از چشمه های بی نظیر و تمیزی است که در پراک مالزی طرفداران بسیاری دارد! این چشمه های آب گرم به صورت طبیعی و جاری بوده و گفته می شود که بسیاری از بیماری ها از قبیل آرتروز و اگزما را تسکین می دهد. این چشمه های آب گرم در منطقه تیتیوانگسا قرار گرفته و مناظر طبیعی و زیبایی های بی حد و حصری آن را احاطه کرده است.

چشمه های آب گرم فلدا رزیدنس | Felda Residence Hot Springs

چشمه های آب گرم فلدا رزیدنس | Felda Residence Hot Springs

گالری سلطان اصلان شاه | The Sultan Azlan Shah Gallery

گالری عظیم سلطان اصلان شاه به دستور خانواده سلطنتی پراک در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد. این گالری زمانی قصر پادشاهی بوده و سبک معماری آن ترکیبی از عناصر آسیایی و اروپایی است. گالری سلطان اصلان شاه تاریخ، دستاوردهای سلطان و یادگار های سلطنتی متعلق به سلطان اصلان شاه را به نمایش می گذارد. این گالری برای آن دسته افرادی که علاقمند به تاریخ و فرهنگ هستند مقصدی ایده آل و جذاب در پراک مالزی است.

گالری سلطان اصلان شاه | The Sultan Azlan Shah Gallery

خورد و خوراک در پراک مالزی

پایتخت پراک مالزی، ایپو، را می توان مرکز خوراکی های لذیذ چینی دانست. از میان غذاهای چینی بی نظیر که موجب شهرت این شهر شده می توان به سار هور فان، هور هی، دیم سام و برنج و مرغ به سبک هاینان اشاره کرد. تانجانگ توالانگ غذایی بی نظیر و محبوب مالزیایی است که با میگوهای تازه رودخانه ای پخته می شود! تانجانگ توالانگ را با کیفیتی عالی و فوق العاده تنها می توانید در پراک مالزی نوش جان کنید!

غذاهای پراک مالزی

رندانگ توک از دیگر غذاهای مالایی است که در میان مردم مالزی محبوبیت بسیار دارد. بدون شک از هر مالزیایی که غذای موردعلاقه ش را بپرسید نام رندانگ توک را خواهید شنید! این خوراک با گوشت یا مرغ پخته شده و اغلب در مراسم ها و جشن های مجلل سرو می شود!

صرف نظر از بهترین غذاهای پراک مالزی، بهتر است برترین رستوران های پراک را هم بشناسید. این شهر رستوران ها و غذاخوری های بی نظیری را در خود جای داده است. با مراجعه به گولدن پوینت، تاسیک رایان، ام بی آی تراس و غذاخوری استادیوم می توانید طعم لذیذ و بی نظیر غذاهای مالزیایی را زیر زبان مزه مزه کرده و از غذایی عالی نهایت لذت را ببرید.

 جالب است بدانید که اکثر غذاهای سرو شده در پراک مالزی همراه با نوشیدنی خوش طعم و سفیدی به نام قهوه ایپو سرو می شود.

خرید در پراک مالزی

پراک بهترین مکان برای خرید سوغاتی های به یاد ماندنی و متفاوت است. این شهر به ویژه منطقه کوالا کانگسار صنایع دستی پر رونقی دارد که اصلی ترین محصول آن همان صنایع دستی است. بهترین سوغاتی پراک مالزی لابو سایونگ است که نوعی ظرف کدویی شکل منحصر به فردی است که از خاک ساخته می شود. کامپونگ سایونگ در کوالا کانگسار تولید کننده اصلی لابو سایونگ است. از دیگر سوغاتی هایی که می توانید از پراک مالزی خریداری کنید می توان به باتیک (پارچه ای طرحدار)، ظروف گلی، قلاب دوزی، کنده کاری روی چوب بامبو و سوغاتی های ساخته شده از صدف اشاره کرد!

سوغاتی های پراک مالزی

پراک مالزی پر است از مراکز خرید و بازارهای بی نظیر! اما بهترین مکانی که می توانید در آنها برای خرید سوغاتی و صنایع دستی مراجعه کنید مرکز صنایع دستی انگور و پولائو تیگاست. این دو بازار حجم وسیعی از صنایع دستی در انواع، طرح ها و رنگ های متنوع را در خود جای داده اند و خریدی دلچسب را برای گردشگران به ارمغان می آورند. بدون اغراق یکی از جذاب ترین تجربیاتی که در پراک مالزی می توانید به دست آورید قدم زنان در بازارهای شبانه است؛ حتی اگر قصد خرید نداشته باشید! بازار شبانه گربانگ مالام در نزدیکی برج ساعت قرار گرفته و از بهترین مراکز خرید برای خریدی عالی ست.

مناسبت ها و تفریحگاه های پراک مالزی

این شهر دارای اراضی شیب دار و چشم اندازهای سرسبز و بی نظیری است که پراک رابه مقصدی ایده آل و متفاوت برای ماجراجویی در جنگل هایی بکر و انجام ورزش هایی سخت از قبیل دوچرخه سواری، پیاده روی در کوه و رفتینگ در رودخانه است تا تجربه ای مملوء از هیجان را برای شما به ارمغان می آورد.

پراک مالزی برای آن دسته از گردشگرانی هم که علاقمند به غواصی هستند؛ بسیار مناسب می باشد. آب های پولائو پانگکور، تلوک باتیک و پانگکور لوت برای غواصی و ورزش های آبی بسیار مناسب می باشد. اگر هم می خواهید در آب های پراک اوقاتی خوش را در کنار دوستان یا خانواده سپری کنید، به شما پیشنهاد می کنیم پارک دنیای گمشده تامبون را از دست ندهید!

اقامت در پراک مالزی

پراک مالزی اقامتگاه های بسیاری را در خود جای داده است که می توانید در آنها اقامت گزینید. از هتل های لوکس پنج ستاره گرفته تا هتل های مقرون به صرفه و حتی هاستل ها که می توانید برای رزرو هتل اقدام نمایید! اگر هم در جستجوی هتل های لوکس هستید؛ می توانید به امتداد سواحل اصلی در پولائو پانگکور و پانگکور لوت بروید. اما به شما پیشنهاد می کنیم اقامت در خانه های محلی پراک در بوکیت گانتاگ، سلاما و گوپنگ تجربه نمایید.

اقامت در پراک مالزی

همراه مجله سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با شهرها و کشورها، جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی و تفریحی، مراکز خرید، رستوران ها، هتل ها و هر آنچه که در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده تا با آگاهی کامل، سفری لذت بخش و متفاوت را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 326 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.