فیروز سیر وقت سفارت آلمان - فیروز سیر

یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت در ایران، آلمان است. این کشور دارای امکانات تحصیلی فراوان، بازار کار مناسب، اقتصاد قوی و سیاست های مهاجرتی مناسبی است. به همین دلیل هر ساله افراد زیادی به منظور مهاجرت سعی در گرفتن وقت سفارت آلمان دارند.

وقت سفارت اشاره به زمانی خاصی دارد که شما از طریق نمایندگی ها سفارت خانه رزرو می کنید تا بتوانید در آن زمان در محل سفارت یا نمایندگی آن حاضر شوید. از این زمان معمولا برای تحویل مدارک و انجام ثبت اطلاعات بیومتریک و در بعضی مواقع برای مصاحبه استفاده می شود.

در ادامه تعیین وقت از سفارت آلمان و نکته های مهم آن را برای شما ذکر کرده ایم تا بتوانید رزرو موفقی داشته و با خیال راحت امور مهاجرنی خود را انجام دهید.

۱- آموزش رزرو وقت سفارت آلمان

گام های رزرو وقت سفارت آلمان:

کارگزار رسمی سفارت آلمان برای امور کنسولی و از جمله ارائه وقت سفارت شرکت ویزامتریک می باشد. برای دریافت هرگونه ویزای توریستی، تحصیلی و یا کاری شما باید از طریق وب سایت ویزامتریک اقدام کنید. مراحل تعیین وقت سفارت از طریق این کارگزاری در ادامه برای شما شرح داده شده است:

  1. واریز مبلغ به حساب ویزامتریک: مبلغ اولیه ای است که شرکت ویزامتریک برای اطمینان از جدی بودن شما در امر مهاجرت از شما می خواهد که آن را پرداخت کنید. (ویزامتریک، علاوه بر آلمان در زمان رزرو وقت سفارت ایتالیا به همین شکل از شما درخواست پرداخت اولیه را دارد، برای آشنایی بیشتر در مورد گرفتن وقت سفارت ایتالیا این پست را مطالعه بفرمایید)
  2. افتتاح حساب کاربری: یک روز پس از پرداخت مبلغ بالا می توانید اینکار را شروع کنید. با وجود ساده بودن فرآیند رزرو وقت، اما پر بودن وقت های سفارت آلمان و تقاضای بسیار زیاد برای آن موجب می شود که شما نتوانید در زمان مناسبی وقت مورد نظر خود را رزرو کنید.
  3. انتخاب تاریخ و نوع وقت: پس از ورود موفق به سایت ویزامتریک شما باید نوع وقت مورد نظر خود، عادی یا فوری، و تاریخ مورد نظر خود برای حضور در سفارت انتخاب کنید.
  4. اطلاعات شخصی، تماس و ایمیل خود را باید در اختیار ویزامتریک بگذارید.
  5. زمان انتخابی شما از طریق ایمیل برای شما تایید خواهد شد. لازم است در زمان مراجعه به سفارت حتما این پرینت را به همراه داشته باشید.

مهمترین گام در رزرو وقت سفارت آلمان پیدا کردن زمان های است که سایت ویزامتریک برای رزرو وقت فعال می گردد. این سایت معمولا در هفته ۱ یا ۲ بار و هر دفعه تنها برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه امکان ثبت نام را فراهم می کند. با توجه به اینکه این زمان کاملا به صورت رندوم تعیین می شود، حضور دائمی پای سیستم یکی از روش های رایج برای رزرو وقت سفارت آلمان است.

۲نمونه پاسپورت آلمان

مدارک لازم برای درخواست ویزای آلمان:

برای تعیین وقت اولیه سفارت آلمان از طریق سایت ویزامتریک فقط باید شماره کارت، تاریخ پرداخت هزینه رزرو نوبت و پاسپورت معتبر  نیاز دارد. سایر مدارک لازم است که در زمان مراجعه به سفارت در اختیار افسر مربوطه قرار داده شود.

برخی از مدارکی که برای درخواست ویزای آلمان ضرورت دارند به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست ویزای شنگن
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار و حداقل دارای دو صفحه سفید
  • دو قطعه عکس پاسپورتی، مطابق با مقررات عکس های پاسپورتی
  • بلیط رفت و برگشت و واچر هتل، که تمام مدت زمان حضور شما در آلمان را پوشش دهد
  • پوشش بیمه درمانی که باید شامل حداقل پوشش سی هزار یورو باشد و در سرتاسر منطقه شنگن اعتبار داشته باشد
  • اثبات تمکن مالی، در صورت لزوم پرینت حساب بانکی خود را برای اثبات تمکن مالی ارائه دهید. این پرینت به صورت یورویی و ممهور شرکت به مهر بانک صادر کننده باشد
  • ویزای کاری: برای ویزای کاری حتما شما باید یک جاب آفر معتبر از یک شرکت آلمانی ارائه دهید
  • ویزای تحصیلی: برای ویزای تحصیلی ارائه پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی آلمان لازم است.
  • ویزای توریستی: ارائه برنامه سفر مشخص لازم است.

توجه داشته باشید با توجه به نوع ویزای شما ممکن است، مدارک بیشتری لازم داشته باشید. به صورت کلی آلمان جز کشورهای پیمان شنگن است و از این جهت مدارک مورد نیاز را می توانید در لیست کامل مدارک ویزای شنگن مطالعه بفرمایید.

انواع ویزاهای درخواستی آلمان:

شما در زمان سفر به آلمان می توانید با توجه به هدف خود از سفر، یکی از انواع وقت های زیر را درخواست دهید:

  1. ویزای توریستی یا گردشگری: اگر قصد بازدید و گردشگری در آلمان را دارید، این نوع ویزا را انتخاب کنید. با این ویزا می توانید براحتی به سایر کشورهای عضو شنگن نیز بروید و از سفر خود حداکثر استفاده را کنید.
  2. ویزا کاری یا تجاری: در صورتی که بتوانید یک جاب آفر از شرکتی آلمانی بگیرید این نوع از ویزا برای شما بسیار مناسب است. با توجه به بازار کاری مناسب آلمان در بسیاری از رشته ها امکان گرفتن آفر شغلی مناسب در این کشور وجود دارد.
  3. ویزای تحصیلی یا دانشجویی: مهمترین شرط موفقیت در گرفتن ویزای تحصیلی دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های آلمان است. با این نوع از ویزا شما اجازه اشتغال به صورت پاره وقت نیز دارید. با توجه به هزینه های بالای زندگی در آلمان بسیاری از دانشجویان ایرانی به کار پاره وقت نیز مشغول می شوند.
  4. ویزای پیوست به خانواده: برای درخواست وقت سفارت آلمان به صورت پیوست به خانواده می توانید از این لینک استفاده کنید.

سوالات متداول:

آیا وقت سفارت آلمان مصاحبه دارد؟

خیر، وقت سفارت آلمان مصاحبه ندارد. در زمان مراجعه شما تنها لازم انگشت نگاری شوید و مدارک خود را تحویل دهید.

تعیین وقت سفارت آلمان چقدر طول میکشد؟

پس از ثبت درخواست به صورت آنلاین، معمولا بیست تا سی روز با توجه به نوع ویزا طول می‌کشد که به سفارت آلمان مراجعه کنید. معمولا تعیین وقت سفارت برای درخواست ویزای توریستی و ویزای تحصیلی حدود دو تا چهار هفته و ویزای دانشجویی برای لیسانس از یک تا سه ماه و ویزای کاری حدود یک ماه طول می‌کشد. ویزاهای درمانی و پزشکی هم به صورت فوری بررسی شده و در کمترین زمان ممکن وقت سفارت برای آنها رزرو می‌شود.

آیا سفارت آلمان دارای وقت فوری است؟

وقت فوری فقط برای ویزای درمانی و بشردوستانه انجام می‌شود. با ارائه مدارک پزشکی معتبر و گرفتن پذیرش از بیمارستان‌های کشور آلمان، تنها در باز زمانی یک تا سه هفته وقت سفارت آلمان شما داده می شود.

هزینه تعیین وقت سفارت آلمان چقدر است؟

هزینه تعیین وقت برای سفارت آلمان با توجه به نوع ویزا، تعداد افراد و سن آنان تعیین می‌شود.

  • ویزا متریک برای هر فرد ۴۰ یورو به صورت نقدی از شما دریافت خواهد کرد.
  • هزینه اولیه ثبت نام نیز در حال حاضر ۱٫۳ میلیون تومان است
  • برای بررسی مدارک و رزرو نهایی وقت هم مبلغی حدود ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان باید به حساب شرکت بریزید.

البته تمام این مبالغ تقریبی است و معمولا با گذشت زمان افزایش پیدا می کند.

۳سفارت آلمان در تهران

نتیجه گیری:

با فرآیند گرفتن وقت سفارت آلمان و مدارک لازم برای آن آشنا شدیم. توضیح دادیم چون آلمان عضو پیمان شنگن است، فرآیند درخوسات ویزا همانند سایر کشورهای عضو همچون ایتالیا، فرانسه و اسپانیا است. وقتی که از ویزامتریک رزرو می کنید نیاز به مصاحبه ندارد، اما باید مدارک خود را تحویل دهید و اطلاعات بیومتریک خود را ثبت بفرمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 8 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.