فیروز سیر پارک جنگلی اگمونت با منظره هایی طبیعی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۷

پارک جنگلی اگمونت

پارک جنگلی اگمونت با منظره های چشم‌نواز طبیعی مأمنی همیشگی است. این پارک دارای مسیری به طول ۲۰۰ کیلومتر برای افراد علاقه مند به کوهنوردی و طبیعت گردیست. در این پارک جنگلی نیز چندین کافه و اقامتگاه و پیست اسکی وجود دارد.

پارک جنگلی اگمونت

پارک جنگلی اگمونت در بخش جنوبی شهر نیوپلیموس و قسمت غربی جزیره شمالی نیوزلند قرار دارد. یکی از مهمترین بخش های این پارک قله ای است که همواره پوشیده از برف است و سالانه هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می کند. کوهی که در این پارک ملی قرار گرفته است قدیمی ترین کوه نیوزلند با طول عمر ۱۲۰۰۰۰ سال می باشد.

پارک جنگلی اگمونت

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید و با جاذبه های دیدنی و تفریحاتی که می توان در پارک جنگلی اگمونت انجام داد آشنا شوید.

معرفی پارک جنگلی اگمونت

این پارک ملی بسیار وسیع و زیبا زیستگاه گیاهان و جانوران بسیار زیادی است. در این پارک حدوداً ۴۳ گونه پرنده زندگی می کنند که از این میان ۲۸ گونه آن از پرندگان بومی هستند. همچنین چندین گونه از بی مهرگان منحصر به فرد و نیمی از ماهیان بومی نیوزیلند در این پارک زندگی می کنند. علاوه بر گونه های حیوانی موجود در این پارک، طیف متنوعی از پوشش های گیاهی را می توان در دامنه های کوه موجود در این پارک مشاهده کرد یکی از دلایل جذب گردشگران از سراسر دنیا به این پارک همین پوشش گیاهی و مناظر بسیار زیبا می باشد.

وجود پرندگان در پارک جنگلی اگمونت

جاذبه های گردشگری پارک جنگلی اگمونت

آبشارهای داوسون

در این پارک آبشارهای بسیار زیبا و چشم‌نواز داوسون قرار دارند که می توان با ماشین به مدت ۳۰ دقیقه از استراتفورد به این آبشارها رسید. ارتفاع این آبشارها به ۱۸ متر می رسد و ارتفاع آن از سطح زمین ۹۰۲ متر است. در این پارک ملی دو مسیر وجود دارد که می توان از طریق آن ها به سمت این آبشارهای زیبا رفت. در نزدیکی آبشار موجود در پارک اگمونت یک لژ و یک مرکز بازدید کوچک نیز وجود دارد.

آبشارهای داوسون

جاذبه های گردشگری در قسمت شرقی این پارک ملی

در این قسمت از پارک مناظری شگفت انگیز از کوهپایه ها و قله ها وجود دارند که با رفتن به نوک قله می توانید از مشاهده مناظر اطراف نهایت لذت را ببرید. بسیاری از تورها و پیاده روی ها از این بخش از پارک ملی آغاز خواهد شد. همچنین جالب است بدانید که یکی از جاده های این پارک که بیشترین ارتفاع را دارد در این بخش قرار دارد و ارتفاع این جاده حدوداً ۱۱۷۲ متر است. همواره بهتر است قبل از آغاز سفر خود به سمت این پارک جنگلی زیبا از وضعیت آب و هوا و جاده هایی که از طریق آن ها می توانید به سمت پارک جنگلی اگمونت بروید اطلاعاتی کامل به دست آورید.

جاذبه های گردشگری در قسمت شرقی این پارک ملی

جاذبه های گردشگری در قسمت شرقی این پارک ملی

قسمت شمالی پارک جنگلی

اگر می خواهید به قسمت شمالی این پارک بروید بهتر است سفر خود را از شهر نیوپلیموس آغاز کنید زیرا تنها ۳۰ دقیقه طول می کشد به پارک برسید. شما در این قسمت پارک می توانید طبیعت و مناظر سر سبز را مشاهده کنید و همچنین چند مسیر پیاده روی وجود دارد که می توانید از میان آن ها یکی را انتخاب کنید. مرکز این پارک ملی زیبا در بخش شمالی آن قرار دارد و از جمله امکاناتی که در این بخش از پارک وجود دارد می توان به کافه، محوطه کوچک، راهنمایانی که به شما در رابطه با وضعیت آب و هوا و راه های این پارک اطلاعاتی مفید ارائه می دهند و برنامه های جامع اشاره کرد.

قسمت شمال پارک جنگلی اگمونت

اماکن تاریخی موجود در پارک جنگلی اگمونت

از اماکن تاریخی موجود در پارک جنگلی اگمونت می توان نیروگاه تولید برق و کمپ تاریخی که در دامنه های کوه تاراناکی قرار گرفته نام برد. نیروگاه برقی که در این پارک قرار دارد یکی از قدیمی ترین نیروگاه های تولید برق در دنیاست. برق در این نیروگاه با استفاده از آب آبشار های داوسون تولید می شود.

اماکن تاریخی موجود در پارک جنگلی اگمونت

در این پارک ملی می توان به تفریحات مختلفی پرداخت که از آن می توان به پیاده روی، کوهنوردی، اسکی، شکار و عکاسی اشاره کرد.

راه های دسترسی به پارک جنگلی اگمونت

از روش های مختلف می توان به این پارک بزرگ و زیبا رفت. این پارک زیبا در شهر پلیموس نیوزیلند قرار دارد و با استفاده از پروازهای کوتاه و مستقیم از شهرهای آکلند، ولینگتون و کریستچرچ میتوان به این شهر رفت. یکی دیگر از راه های رسیدن به پارک ملی تاراناکی یا اگمونت ماشین است؛ که می توان از طریق جاده های مانایا، اگمونت و پمیروک سفر خود را به سمت این پارک با استفاده از ماشین آغاز کرد. یکی دیگر از روش ها نیز دوچرخه سواری است که گردشگران می توانند علاوه بر دوچرخه سواری از طبیعت و مسیر نیز لذت کافی را ببرند.

راه های رسیدن به پارک جنگلی اگمونت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 404 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.