فیروز سیر پارک لازینکی، پارک سلطنتی لهستان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۲
/
۵
(
۴

امتیاز

)

پارک لازینکی | Lazienki Park

پس از سفر به ورشوی لهستان حتما نام “پارک لازینکی” به گوشتان خواهد خورد. به جرات می توانیم این پارک را به عنوان یکی از بهترین جاذبه های ورشو نام ببریم که در آن قصرهای شکوهمند، چشم اندازهای زیبا و دیگر جاذبه های تفریحی به چشم می خورد.

پارک لازینکی | Lazienki Park

همراه وبلاگ سفرمی باشید و با این پارک زیبا بیشتر آشنا شوید.

از پارک معروف ورشو بیشتر بدانیم

“پارک لازینکی” در قرن ۱۷ میلادی توسط “دومینکو مرلینی”، “یوهان کریستین” و “یان کریستین” طراحی شد و به عنوان اقامتگاه تابستانی پادشاه مورد استفاده قرار گرفت. هم اینک این پارک  با ۷۶ هکتار مساحت و جای گرفتن در دل جنگل های قدیمی، به عنوان یکی از مهم ترین پارک های شهر ورشو است که استفاده از آن برای عموم آزاد است. “پارک لازینکی” طیف وسیعی از موسیقی دوستان، علاقمندان به معماری و طبیعت گرایان را برای ساعت ها به سمت خود جذب می کند. این پارک که در مرکز شهر قرار گرفته است مکانی دنج برای خلاصی از شلوغی ها است. شما می توانید با مراجعه به “پارک لازینکی” ساعت ها وقت بگذرانید و اوقات خوشی را تجربه کنید. دریاچه مصنوعی، آمفی تئاتر، کاخ ها، باغ وحش و سایر امکانات رایج اغلب پارک های شهری، در این منطقه در دسترس است.

از پارک معروف ورشو بیشتر بدانیم

حتی اگر در روزهای شلوغ و پرهیاهوی آخر هفته هم به “پارک لازینکی” مراجعه کنید، می توانید یک جای دنج و خلوت را به عنوان استراحتگاه پیدا کنید که این یکی از مهم ترین نکته های مثبت این پارک شهری خواهد بود.

از پارک معروف ورشو بیشتر بدانیم

بهترین زمان بازدید از پارک لازینکی

فصول بهار و تابستان بهترین زمان برای مراجعه به “پارک لازینکی” است. اگرچه این پارک در هر زمانی زیبا و قابل بازدید است، اما قطعا در فصل بهار و تابستان زیبایی های بی نظیراین پارک، شما را شگفت زده خواهد کرد. در این دو فصل مسافران و گردشگران زیادی را میبینید که برای گذراندن ساعات عصرگاهی خود، مشغول به تفریح یا استراحت هستند.

بهترین زمان بازدید از پارک لازینکی

اگر هم عاشق پاییز هستید، باید بدانید که این پارک در فصل پاییز دیوانه کننده است! در این فصل  مجموعه ای از رنگ های قرمز و نارنجی را خواهید دید که توصیفش چندان ساده نیست! قدم زدن در میان درختان انبوهی که برگریزان دارند و شنیدن صدای خش خش برگ ها در میان انوار طلایی غروب خورشید، چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد.

بهترین زمان بازدید از پارک لازینکی

معماری های موجود در پارک لازینکی

اگر به معماری علاقمند هستید، از دیدن بناهای موجود در این پارک لذت خواهید برد. معروف ترین بنای موجود در “پارک لازینکی”، “قصر روی آب” است که در سال ۱۷۶۴ میلادی برای پادشاه لهستان ساخته شد. این کاخ که بر روی “دریاچه لازینکی” ساخته شده است، محلی برای اقامت پادشاه در ماه های گرم سال بوده است.

قصر روی آب پارک لازینکی

باغ وحش پارک لازینکی

از آنجایی که “پارک لازینکی” در دل جنگل های قدیمی واقع شده است، حیوانات زیادی به طور نرمال و طبیعی در آن زندگی می کنند. شاید از دیدن اتفاقی حیواناتی که به این پارک تعلق دارند، هیجان زده شوید. امکان دارد میخکوب زیبایی بی بدیل طاووسی شوید که به طور اتفاقی در جلوی چشمانتان ظاهر می شود و یا شاید سنجاب های بامزه، قرمزرنگ و کوچکی را ببینید که بر روی تنه درختان در حرکت هستند و حسابی از دیدنشان بر سر ذوق بیایید. می توانید راسوها، سنجاب ها، طاووس ها، آهوها و روباه های زیادی را ببینید که در بخش های مختلف “پارک لازینکی” خانه دارند. اگرچه غذا دادن به این حیوانات ممنوع است، اما حتما بازدیدکنندگانی را خواهید دید که در حال غذا دادن به این حیوانات دوست داشتنی هستند.

باغ وحش پارک لازینکی

باغ وحش پارک لازینکی

آمفی تئاتر پارک لازینکی

با وارد شدن به آمفی تئاتر پارک، فضایی منحصر به فرد و جالب را مشاهده خواهید کرد. این آمفی تئاتر که در سال ۱۷۹۱ میلادی افتتاح شد، در جوار دریاچه پارک واقع شده است. در طراحی استیج آن از فروم های رومی استفاده شده است. نکته جالب اینکه آب دریاچه بین استیچ و تماشاچیان فاصله ای انداخته است که ضمن زیبایی، آن را از سایر آمفی تئاتر ها متمایز می کند.

آمفی تئاتر پارک لازینکی

عبادتگاه دیانا

این عبادتگاه که به سال ۱۸۲۲ میلادی تعلق دارد، کاملا شبیه به بناهای یونان باستان است. در داخل “عبادتگاه دیانا” نقاشی هایی را خواهید دید که شکوهی ویژه به آن بخشیده است.

عبادتگاه دیانا

قصر میسلویکی

این قصر زیبا که شکلی نیم دایره ای دارد، به شیوه کلاسیک ساخته شده است و جالب اینکه از محدود معماری های شهر ورشو است که کماکان پابرجاست. اگر چه “قصر میسلویکی” برای اقامت شاه ساخته شد، اما به دلیل علاقه پادشاه به “قصر روی آب”، این عمارت زیبا زیاد مورد استفاده قرار نگرفت.

قصر میسلویکی

عمارت سفید

“عمارت سفید” یکی دیگر از بناهای دیدنی “پارک لازینکی” است که در سال ۱۷۷۴ میلادی ساخته شد. این عمارت  به دوران سلطنت آخرین پادشاه لهستان تعلق دارد. پس از ورود به “عمارت سفید” از دیدن نقاشی های شکوهمندی که دیوارها را مزین کرده اند، لذت خواهید برد.

عمارت سفید

همراه وبلاگ سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با شهر یا کشور موردنظر خود تکمیل نموده و سفری دلچسب و خاطره انگیز را تجربه نمایید. همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به ورشو لهستان از نوع سیستمی و یا چارتری و رزرو هتل به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 395 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.