فیروز سیر چرا سوئیس انتخابی مناسب برای زندگی است؟ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۵
/
۵
(
۲

امتیاز

)

کشور سوئیس ، انتخابی مناسب برای زندگی

سوئیس یکی از امن‌ترین، زیباترین و ثروتمندترین کشورهای اروپایی می‌باشد که با کوه‌های آلپ احاطه شده است. کشور سوئیس بیشترین میزان رفاه اجتماعی را برای مردمانش فراهم کرده است. به سبب رفاه اجتماعی، رعایت بهداشت در تمامی سطوح و امنیت بالا، بسیاری از افراد این کشور را برای زندگی انتخاب می کنند. سوئیس همیشه سرسبز تنها کشور اروپایی است که مردم در آن به زبان­های آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانی صحبت می‌کنند.

چرا سوئیس انتخابی مناسب برای زندگی است؟

یکی از دلایل چند زبانه بودن این کشور دارا بودن مرز مشترک با آلمان، لیختن اشتاین، اتریش و فرانسه می‌باشد. بیشتر مردم این کشور به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و به دلیل خوش آب و هوا بودن سوئیس، ایتالیایی‌ها بیشترین مهاجرت را به این کشور داشته‌اند.

 سوئیس از لحاظ اقتصادی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد، مردم آن دارای وضعیت رفاهی مناسبی هستند و از شادترین مردمان جهان محسوب می‌شوند. سوئیس آب و هوایی معتدل و کوهستانی دارد و در روزهای تابستان گرم و مرطوب است؛ اما زمستان‌های این کشور به دلیل وجود کوه‌های آلپ سرد و سوزان می‌باشد.

چرا سوئیس انتخابی مناسب برای زندگی است؟

 بنابراین اگر در طول سفر به سوئیس به طبیعت گردی علاقه ویژه‌ای دارید، بهتر است روزهای گرم سال را مد نظر داشته باشید، در غیر این صورت، علاقه‌مندان به اسکی می‌توانند زمستان را که کوه‌های این منطقه پوشیده از برف است انتخاب کنند. در واقع اگر به دنبال دریافت ویزای توریستی سوئیس هستید، حتما به این تغییرات در فصول سال توجه داشته باشید.

چرا سوئیس انتخابی مناسب برای زندگی است؟

اگر علاقه­ مند هستید با جاذبه‌های گردشگری سوئیس بیشتر آشنا شوید همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا مروری بر زیبایی های سوئیس داشته باشید.

آپنزل | Appenzell

آپنزل شهری است که هنگام بررسی جاذبه‌های گردشگری سوئیس، تصور می‌کنید زمان در این محل متوقف شده است. آپنزل در شمال شرقی سوئیس واقع شده و پوشیده از مراتع سرسبز، خانه‌های رنگی و جاده‌های باریک است. با وجود این که تمام جهان به سمت مدرنیته و ساخت آسمان خراش‌ها سوق پیدا کرده، این منطقه هنوز بافت اصلی خودش را حفظ کرده است. بیشتر گردشگران آپنزل را با طبیعت بکر، غذاهای خوشمزه، پنیرهای منحصر به فرد و گلدوزی‌های ویژه‌ای که دارد می‌شناسند. اهالی این منطقه به این امر باور دارند که در هیاهوی زندگی‌های پیچیده امروزی، آپنزل هنوز هم جای مناسبی برای زندگی می‌باشد.

آپنزل

برن | Bern

برن نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سوئیس است. برن در قلب Bernese Mittelland واقع شده است و رودخانه Aare در این شهر جریان دارد. این شهر کوچک که معماری‌های قرون وسطایی دارد، در سال ۱۹۸۳ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. فواره‌هایی را که در این شهر مشاهده می‌کنید که از قرن شانزده میلادی به یادگار مانده­اند. از دیگر جاذبه‌های این شهر هیجان انگیز می‌توان به پارک خرس‌ها، برج ساعت و موزه‌های گوناگون اشاره کرد.

برن

سنت موریتز | St. Moritz

سنت موریتز نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس است که در دره Engadine واقع شده است. این مکان محل رفت و آمد و تفریح بسیاری از ثروتمندان از قرن ۱۹ میلادی بوده است. در این محل می‌توانید ورزش‌هایی مانند اسکی و اسکیت روی یخ را تجربه کنید. ورزش جدیدی نیز به عنوان اسکی به همراه اسب‌های دونده در این مکان وجود دارد. سنت موریتز با وجود این که در بین کوه‌های آلپ واقع شده است کمتر رنگ خورشید را به خودش می‌بیند و دره Engadine در بیشتر روزها پوشیده از برف است.

سنت موریتز

لوسرن | Lucerne

لوسرن شهری زیبا، تمیز و جذاب است که به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری سوئیس شناخته می‌شود. این شهر را با رودخانه‌ای درخشانی که در آن جریان دارد و کشتی‌ها و قایق‌های در حال حرکت می‌شناسند. اطراف لوسرن با کوه‌های آلپ احاطه شده است و آثار تاریخی بسیاری در آن مشاهده می‌شود. از مشهورترین آثار باقی مانده در این شهر می‌توان به پل چپل (Chapel Bridge) اشاره کرد. این پل چوبی در سال ۱۳۳۳ میلادی ساخته شده و در ۱۹۹۳ در اثر یک آتش سوزی بخش عمده‌ای از آن از بین رفت؛ اما ساکنین لوسرن این پل زیبا و قدیمی را بازسازی کردند و هم اکنون به عنوان یکی از جاذبه‌های این منطقه قابل مشاهده می‌باشد. در لوسرن می‌توانید لذت سوار شدن بر کشتی‌های شناور بر روی آب را تجربه کنید و سفر هیجان انگیزتری را پشت سر بگذارید.

ژنو | Geneva

ژنو که به عنوان شهر صلح شناخته می‌شود نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سوئیس است. این شهر به عنوان دومین شهر پرجمعیت سوئیس شناخته می‌شود و به نسبت هزینه زندگی در آن، گران‌تر است. موزه صلیب سرخ و هلال احمر در این شهر قرار دارد و علت پیدایش این سازمان را به نمایش گذاشته است. میدانی که ساعت ساخته شده از گل در آن قرار دارد، کلیسای سنت پیر، ساختمان سازمان ملل و… همه از آثار جذاب و دیدنی این شهر زیبا محسوب می‌شوند.

ژنو

خلاصه

سوئیس یکی از زیباترین و مرفه‌ترین کشورهای اروپایی است که همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. واحد پول این کشور فرانک است و مطابق قوانین فدرال اداره می‌شود. سوئیس به واسطه آب و هوای متعادلی که دارد، دارای طبیعت بکری و منحصر به فردی می­باشد، که در کنار آثار باستانی واقع در این منطقه، منظره چشم نوازی را به معرض نمایش گذاشته است. به گونه‌ای که برای دیدن تمام جاذبه‌های گردشگری سوئیس ممکن است زمان کم بیاورید و نتوانید برنامه­ریزی دقیقی داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 375 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.