فیروز سیر چگونه یک سالن زیبایی بی عیب و نقص افتتاح کنیم؟ - فیروز سیر

کسانی که دارای مهارت آرایشگری هستند، برای رسیدن به درآمد ایده‌ال نیاز به تاسیس یک سالن زیبایی دارند. وجود سالن زیبایی باعث می‌شود تا افراد بتوانند مهارت‌های خود را به معرض نمایش گذاشته تا مشتری‌های زیادی جذب کنند. ایجاد سالن زیبایی در ابتدای امر به عنوان یک کار پیچیده و سخت محسوب می‌شود اما آشنایی کلی با روند تاسیس سالن می‌تواند مراحل انجام کار را آسان کند. در این مقاله در مورد چگونگی ایجاد یک سالن زیبایی بدون عیب و نقص، مطالب جالب توجهی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

سالن زیبایی

مراحل راه اندازی سالن زیبایی لاکچری

برنامه ریزی قبل از تاسیس سالن زیبایی باعث می‌شود تا افراد بتوانند به آسانی بر روی هزینه‌های کار خود مدیریت کرده و بهترین نتیجه را دریافت کنند. در این بخش به مهم‌ترین مراحل راه اندازی سالن زیبایی اشاره خواهیم داشت:

در نظر گرفتن هزینه‌های انجام ٌکار

مهم‌ترین بخش راه اندازی سالن زیبایی، برآورد کلی هزینه‌های انجام کار است. هزینه‌هایی که مرتبط با راه اندازی سالن زیبایی لاکچری است شامل موارد هزینه دکوراسیون، هزینه خرید لوازم اولیه، هزینه مربوط به کسب مجوز، حقوق و دستمزد کارکنان و… می‌شود. علاوه بر موارد گفته شده افراد باید هزینه خدمات آرایشی نظیر اصلاح مو، کاشت ناخن، خدمات مانیکور ناخن و… را نیز در نظر داشته باشند.

تعیین هزینه اولیه باعث می‌شود تا روند کار مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت مهیا بودن شرایط، باقی مراحل انجام شود.

کسب مجوز برای تاسیس سالن زیبایی

هر فرد برای این که سالن زیبایی مخصوص به خود را راه اندازی کند، نیاز به دریافت مجوز از سازمان‌های مربوطه را دارد. مجوز رسمی صادر شده توسط اتحادیه‌های آرایشگری انجام می‌شود. افراد جهت اقدام به کسب مجوز کسب و کار، باید مدرک معتبر نشان دهنده مهارت مرتبط را داشته باشند. با توجه به این که سالن زیبایی نیاز به تخصص کافی دارد، افراد بعد از ارائه مدارک معتبر باید مدارک زیر را نیز به اتحادیه آرایشگری تحویل دهند:

  • فتوکپی سند مالکیت
  • فتوکپی گواهی نامه مهارت
  • فتوکپی شناسنامه از تمام صفحات
  • رضایت محضری همسر
  • ۸ قطعه عکس ۳ در ۴
  • کپی فیش تلفن آرایشگاه
  • اجاره نامه بنگاه
  • فتوکپی پایان کار تجاری

انتخاب موقعیت مکانی مناسب

افراد باید توجه داشته باشند که برای افتتاح سالن زیبایی، در نظر گرفتن موقعیت مناسب دارای اهمیت است. یک آرایشگاه باید در موقعیت شلوغ قرار گرفته باشد تا مشتریان بتوانند دسترسی راحت‌تری به آن پیدا کنند. در هنگام انتخاب موقعیت مکانی، توجه کردن به موارد زیر دارای اهمیت است:

  1. انتخاب یک مکان در موقعیت شلوغ شهر که خانم‌ها در آن مکان تردید بیشتری داشته باشند.
  2. انتخاب یک موقعیت مناسب که دسترسی به امکانات شهری در آن مهیا باشد.
  3. انتخاب موقعیت مناسبی که در اطراف آن سالن زیبایی دیگری وجود نداشته باشد.

هر یک از موارد گفته شده به عنوان یکی از نکات کلیدی در هنگام انتخاب موقعیت مکانی سالن زیبایی است. توجه کردن به موارد گفته شده باعث می‌شود تا افراد بهترین مکان را برای افتتاح سالن زیبایی خود انتخاب کنند. یک تیم باتجربه بعد از افتتاح اولیه سالن زیبایی، باید در مورد شرایط کار، ساعت کاری، میزان حقوق و دستمزد و… با مجموعه خود مشورت کند.

افتتاح ارایشگاه

ارائه طیف گسترده‌ای که از خدمات زیبایی

بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند تا از سالن‌های زیبایی استفاده کنند که تمام نیازهای آرایشی و زیبایی آنها را پوشش دهند. یک سالن زیبایی می‌تواند خدمات مختلف نظیر کوتاه کردن مو، کاشت ناخن، اپیلاسیون و.. را در یک مجتمع ارائه دهد که این امر باعث صرفه جویی در زمان مشتریان خواهد شد. به کارگیری نیروی کار تخصصی به افراد این امکان را می‌دهد که با یک هزینه معقول به زیبایی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

استخدام نیروی کار و پرسنل متخصص

یک سالن زیبایی زمانی مورد توجه خانم‌ها قرار می‌گیرد که از نیروهای متخصص پر شده باشد. یک کلینیک زیبایی زمانی که بتواند خدمات خود را به شکل گسترده و ایده‌آل به مشتریان ارائه دهد، از محبوبیت خاصی برخوردار می‌شود. هر چه خدمات آرایشی و زیبایی ارائه شده دارای تنوع بالاتری باشد، بانوان جذب آن می‌شوند.

استفاده از تم مناسب و جذاب

یک سالن زیبایی بعد از افتتاح برای این که بتواند مشتریان مورد نیاز خود را جذب کند، باید به تم سالن توجه داشته باشد. انتخاب دکور مناسب باعث می‌شود تا مشتریان در بدو ورود، متوجه زیبایی سالن شوند که این امر باعث می‌شود تا از محیط دلنشین سالن لذت ببرند. وجود طراحی مناسب در دکور و استفاده از نورپردازی کافی، در جذب مشتریان بسیار مهم است.

جمع بندی

افتتاح یک سالن زیبایی بدون عیب و نقص نیازمند به کارگیری مراحل بالاست. در این مقاله به مهم‌ترین نکات راه اندازی یک سالن لاکچری اشاره شده است. افرادی که قصد دارند تا یک سالن زیبایی راه اندازی کنند، باید به موقعیت مکانی سالن توجه داشته باشند تا در مدت زمان مشخص به سودآوری قابل توجهی دست پیدا کنند. استفاده از تجربیات یک مجموعه موفق مثل بر و رو در راه اندازی سالن، باعث می‌شود تا افراد با کمترین هزینه به نتیجه دلخواه برسند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 187 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.