فیروز سیر کاخ باکینگهام، محل زندگی خاندان سلطنتی انگلیس - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷

۲٫۱
/
۵
(
۲۱

امتیاز

)

آشنایی با کاخ باکینگهام لندن

کاخ باکینگهام لندن یک بنای تاریخی خاص و متفاوت می­باشد که مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرد. این کاخ که هم اکنون محل زندگی خانواده سلطنتی بریتانیا است، در سال ۱۷۰۳ توسط دوک باکینگهام جهت زندگی خانواده وی ساخته شده و در ابتدا به نام خانه باکینگهام شناخته می‌شده است؛ اما در سال ۱۷۶۱ پس از ۱۵۰ سال جرج سوم این خانه را خریداری کرده و باکینگهام به محل زندگی ملکه شارلوت تبدیل شد و از آن پس کاخ باکینگهام لندن تنها محل زندگی خاندان سلطنتی بوده است؛ اما در روزهای خاصی درهای این کاخ به روی توریست‌ها باز می‌شود تا تمام افراد بتوانند از آثار منحصر به فرد و خاص این کاخ بازدید به عمل بیاورند.

آشنایی با کاخ باکینگهام لندن

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید و با کاخ باکینگهام محل زندگی خاندان سلطنتی بریتانیا آشنا شوید.

معماری و طراحی داخلی خاص کاخ باکینگهام لندن

این کاخ که در شهر وست­مینستر قرار دارد در طول سال‌های متوالی تغییرات زیادی داشته است، اما معماری کلی این بنا مطابق سبک نئوکلاسیکی که در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ رواج داشته، صورت گرفته است.

معماری و طراحی داخلی خاص کاخ باکینگهام لندن

کاخ باکینگهام لندن دارای ۷۷۵ اتاق،۵۲ اتاق خواب و اتاق اشرافی،۱۸۸ اتاق برای کارکنان،۹۲ اتاق کار و ۷۸ حمام و دستشویی است. در طراحی داخلی این کاخ از سنگ‌های مرمر زیبا که دارای کیفیت مناسبی هستند استفاده شده و رنگ‌های آبی لاجوردی، کرم، طلایی و… که جلوه زندگی سلطنتی را به نمایش می‌گذارند در اتاق‌ها و قسمت‌های مختلف این کاخ به چشم می‌خورند.

معماری و طراحی داخلی خاص کاخ باکینگهام لندن

معماری و طراحی داخلی خاص کاخ باکینگهام لندن

پلکان خاص و طلایی رنگ کاخ باکینگهام لندن

یکی از زیباترین قسمت‌های این کاخ پلکانی طلایی رنگ و منحصر به فرد می‌باشد که جهت ساخت آن از برنز استفاده شده است. این پلکان برنزی منحصر به فرد توسط جان نش (John Nash) و به دستور شاه جرج چهارم طراحی و ساخته شده است و هم اکنون به عنوان یکی از با ارزش‌ترین آثار برنزی موجود در جهان محسوب می‌شود. این پلکان دارای طراحی‌های پیچ در پیچ و منحصر به فردی است و توریست‌ها را ساعت‌ها محو تماشای خویش می‌کند. به گونه‌ای که اگر هنگامی که نور مستقیم از سقف حکاکی شده بالای این پلکان بر روی آن می‌تابد در این مکان حضور داشته باشید، مسحور درخشندگی و جلوه گری این پلکان طلایی منحصر به فرد خواهید شد و گذر زمان را به طور کامل فراموش خواهید کرد.

پلکان خاص و طلایی رنگ کاخ باکینگهام لندن

پلکان خاص و طلایی رنگ کاخ باکینگهام لندن

گالری هنری کاخ باکینگهام لندن

گالری هنری کاخ باکینگهام لندن نیز یکی دیگر از با ارزش‌ترین قسمت‌های این کاخ زیبا است که نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی از هنرمندان به نام و سرشناس مانند ون دایک (VanDyck)، رامبرانت (Rembrandt)، کلود مونه (Claude Monet)، پوسن (Poussin) کانالتو (Canaletto) و… در آن نگه داری می‌شوند. در این گالری تصاویری از پادشاهان و ملکه‌هایی که در کاخ باکینگهام از گذشته تا کنون اقامت داشته‌اند نیز دیده می‌شود که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود و دوستداران هنر را می‌تواند بسیار هیجان زده کند.

گالری هنری کاخ باکینگهام لندن

سالن تخت سلطنتی کاخ باکینگهام لندن

سالن تخت سلطنتی کاخ باکینگهام لندن یکی از مهم‌ترین مکان‌های این کاخ است که با وجود زرق و برق فراوانی که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. این سالن مجلل برای اعطای مقام‌های مختلف و تاج گذاری ملکه و پادشاهان کاخ استفاده می‌شود، همچنین این سالن برای برگزاری مراسم‌های مختلف و رقص نیز استفاده می‌شود که از معروف‌ترین عکس‌های ثبت شده در این سالن می‌توان به عکس‌های مراسم عروسی ملکه الیزابت اشاره کرد.

سالن تخت سلطنتی کاخ باکینگهام لندن

ظروف چینی خاص و زیبای کاخ باکینگهام لندن

ظروف چینی خاص و زیبایی که در کاخ باکینگهام لندن وجود دارند بی‌شک از متفاوت‌ترین سرویس‌های چینی هستند که در سال‌های ۱۷۸۳ تا ۱۸۳۰ به وسیله شاه جورج چهارم از یک تولید کننده مشهور فرانسوی خریداری شده‌اند. این سرویس چینی طلاکاری شده با وجود نقش و نگارها و طراحی‌های ویژه‌ای که دارند از خاص‌ترین سرویس‌های چینی دست ساز هستند که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند.

ظروف چینی خاص و زیبای کاخ باکینگهام لندن

انواع ساعت در کاخ باکینگهام لندن

با توجه به این که زمان در این کاخ نقش تعیین کننده‌ای دارد و تمام امور رأس زمان مشخص و بدون وقفه انجام می‌شوند، در نقاط مختلف کاخ ۳۵۰ ساعت دیواری و رومیزی با طراحی‌های خاص و متفاوت دیده می‌شوند. این ساعت‌ها علاوه بر این که زمان را به نمایش می‌گذارند، یک گنجینه خاص و بزرگ از انواع ساعت‌های دنیا محسوب می‌شوند که در یک مکان خاص در کنار هم قرار گرفته‌اند تا کارکنان و افراد قصر بهتر بتوانند زمامداری امور را در دست بگیرند.

انواع ساعت در کاخ باکینگهام لندن

باغ­های سلطنتی کاخ باکینگهام لندن

باغ‌هایی که در اطراف کاخ باکینگهام لندن وجود دارند دارای مساحتی در حدود ۱۵٫۸ هکتار هستند. در این باغ‌ها بیشتر از ۳۵۰ گل وحشی،۲۰۰ درخت و ۱٫۵ هکتار دریاچه دیده می‌شود. مهمانی باغ که یکی از مهمانی‌های خاندان سلطنتی انگلستان است در این مکان برگزار شده و ملکه با افراد مختلفی که نقش تاثیرگذاری در جامعه داشته‌اند در محیطی پر از گل و بسیار زیبا دیدار می‌کند.

 باغ­های سلطنتی کاخ باکینگهام لندن

کاخ باکینگهام لندن یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین کاخ‌های باقی مانده از گذشته است که هر گوشه از آن طراحی ظاهری خاص و ویژه‌ای دارد و نمی‌توان در قالب کلمات معماری خاص این بنا و آثار متفاوتی که در تک تک اتاق‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند را بیان کرد؛ بنابراین اگر سفری به لندن در پیش رو دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم در ساعتی که بازید از کاخ آزاد است به این مکان مراجعه کرده و زیبایی‌های آن را از نزدیک تماشا کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.