فیروز سیر کاخ های شگفت انگیز جهان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۷

۳٫۸
/
۵
(
۶

امتیاز

)

با کاخ های شگفت انگیز جهان آشنا شوید!

کاخ های سلطنتی نشان دهنده ی معماری منحصر به فرد و شرگذشت یک پادشاهی است و امروزه به عنوان یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری سرتاسر دنیا، شناخته می شوند. کاخ های شگفت انگیز جهان ، توریست های بسیاری را هرساله به سمت خود می کشانند.

بازدید از این کاخ های سلطنتی علاوه بر لذت بصری، به ما در شناخت بهتر یک پادشاهی و شیوه ی زندگی آن ها، کمک می کند. این کاخ ها در تمام دنیا به عنوان یکی از نمادهای مهم تاریخ و فرهنگِ یک کشور به حساب می آید. همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با کاخ های شگفت انگیز جهان آشنا شوید، کاخ هایی که آینه ی تمام نمای زندگی، تاریخ و فرهنگ یک ملت هستند.

کاخ های شگفت انگیز جهان

شهر ممنوعه در چین

شهر ممنوعه، مجموعه ای عظیم از چندین کاخ است که در پکن، پایتخت چین، واقع شده است و به خاطر وجود قصر امپراطور و کاخ موزه های فراوان، در سرتاسر دنیا شناخته شده است.

شهر ممنوعه به عنوان یکی از مجموعه کاخ های شگفت انگیز جهان، در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار، ساخته شده است و شامل ۹۸۰ ساختمان و ۸۷۰۷ اتاق متفاوت است. شهر ممنوعه بین سال های ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ به دستور امپراطور جو دی، ساخته شد و تا سال ۱۹۱۲، ۲۴ امپراطور چینی در این کاخ، سلطنت کردند.

شهر ممنوعه در چین

معماری شهر ممنوعه بسیار منحصر به فرد است، به گونه ای که بعضی از المان های معروفِ معماری چینی را می توان در این کاخ دید. از جمله ی این المان های می توان به تصاویر اژدها، حیوانات سنگی، قوس های چینی، نرده ها و رنگ قرمز که بخش جدانشدنی از فرهنگ چینی است، اشاره کرد.

تا سال ۱۹۱۲ هیچ کس بدون اجازه ی رسمی از امپراطور، حق ورود به این کاخ را نداشت و به همین علت به شهر ممنوعه معروف شد. در سال ۱۹۸۷ شهر ممنوعه به عنوان میراث جهانی در یونسکو، ثبت شد و از آن پس هر ساله میزبان ۱۰ میلیون بازدید کننده است.

شهر ممنوعه در چین

پس در سفر به پکن، سر زدن به شهر ممنوعه، یکی از کاخ های شگفت انگیز جهان را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

کاخ پوتالا در چین

کاخ پوتالا در شهر لهاسا در تبت که در کنترل جمهوری خلق چین است، قرار دارد. این کاخ در واقع اقامتگاه سابق دالایی لاما یا همان پیشوایان بودایی بوده است.

نام این کاخ شگفت انگیز از کوه پوتالاکا گرفته شده است و برفراز کوهستان سرخ در مرکز دره ی لهاسا در ارتفاع ۳۷۰۰ متری، قرار دارد و بین سال های ۱۶۵۳ تا ۱۸۸۹، به عنوان بلندترین، ساختمان جهان شناخته می شد.

کاخ پوتالا در چین

ساخت پوتالا که یکی از کاخ های شگفت انگیز جهان است، از قرن هفتم آغاز شد و در سال ۱۶۴۵ با مشاوره ی دالایی لامای پنجم، به صورت امروزی در آمد. این کاخ شامل، قصر سفید، قصر سرخ و ساختمان های الحاقی آن است و به عنوان میراث جهانی در یونسکو، ثبت شده است.

کاخ پوتالا در چین

کاخ پوتالا به عنوان یکی از کاخ های شگفت انگیز جهان، نشان دهنده ی آیین، فرهنگ و شیوه ی زندگی بوداییان تبت است و به همین دلیل هر ساله میلیون ها بازدید کنند راهی این کاخ خوش آب و رنگ می شوند.

کاخ پوتالا در چین

کاخ الحمرا در اسپانیا

یکی دیگر از کاخ های شگفت انگیز جهان، الحمرا نام دارد. این کاخ در شهر اندلس در اسپانیا واقع شده و یکی از بی بدیل ترین نماد های معماریِ عربی است.

ساخت کاخ الحمرا در قرن نهم آغاز شد و بیش از دو قرن تحت بدترین آسیب ها قرار داشت تا این که در قرن یازدهم به دستور محمد بن الحمر، بازسازی شد و در سال ۱۳۳۳ با دستور پادشاه گرانادا به صورت امروزی خود درآمد.

کاخ الحمرا در اسپانیا

تمام قسمت های الحمرا به رنگ سفید بوده است ، هرچند در حال حاضر به علت تابش مستقیم نور خورشید، اندکی به سرخی می زند، اما چشم انداز زیبای آن چیزی از ارزش های بصری کاخ الحمرا کم نکرده است.

کاخ الحمرا

کاخ ورسای در فرانسه

کاخ ورسای به عنوان یکی از کاخ های شگفت انگیز جهان، در شهر ورسای در جنوب غربی پاریس قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگ ترین و مجلل ترین، قصرهای سرتاسر دنیا شناخته می شود.

از آن جایی که دهکده ی ورسای به عنوان شکارگاه، مورد استفاده قرار می گرفت، در سال ۱۶۲۴ به دستور لویی سیزدهم کاخ مجللی به همین منظور در ورسای بنا شد و در سال ۱۶۸۲ توسط لویی چهاردهم گسترش یافت و به عنوان اقامتگاه دائمی پادشاهان فرانسوی، مورد استفاده قرار گرفت.

کاخ ورسای در فرانسه

کاخ ورسای دارای ۷۰۰ اتاق، ۶۰ پلکان و ۱۲۰۰ شومینه است و باغ مجلل آن مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰ هکتار را شامل می شود. از جمله حوادث تاریخی کاخ ورسای می توان به امضای معاهده ی ورسای که موجب پایان یافتن جنگ جهانی اول شد، اشاره کرد.

به شما توصیه می کنیم در سفر به پاریس، شهر عشاق، سرزدن به ورسای، یکی از کاخ های شگفت انگیز جهان را به هیچ عنوان از دست ندهید.

کاخ ورسای در فرانسه

خلاصه

کاخ ها در همه ی کشورها به عنوان یکی از جاذبه های توریستی، محسوب می شوند و بازدید کننده های بسیاری از آن ها دیدن می کنند. این بناهای شگفت انگیز، آینه ی تمام نمای تاریخ و فرهنگ یک ملت است.

در این مطلب به معرفی کاخ های شگفت انگیز جهان پرداختیم. امیدواریم در سفر به این کشور ها بازدید از این کاخ های شگفت انگیز را در برنامه ی سفر خود قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 210 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.