فیروز سیر کشورهایی که از جنگ ایمن هستند! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

کشورهای ایمن در مقابل جنگ !

با توجه به کمبود منابع انرژی و تجهیز شدن بسیاری از کشورهای دنیا به انواع سلاح‌های اتمی پیشرفته، وقوع جنگ جهانی سوم در آینده‌ای نه‌چندان دور، تقریباً اجتناب‌ناپذیر است. جنگ جهانی سوم در صورت وقوع، ابعاد وسیع‌تری از دو جنگ پیشین خواهد داشت و کشورهای بسیاری خواسته یا ناخواسته درگیر آن می‌شوند، اما بر طبق پیش‌بینی‌ها، کشورهای ایمن در مقابل جنگ می‌توانند ازجمله امیدهای نجات افراد باشند.

کشورهای ایمن در مقابل جنگ

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید تا با کشورهای ایمن در مقابل جنگ آشنا شوید.

سوئیس

یکی از کشورهای ایمن در مقابل جنگ ، سوئیس است. این کشور در هر دو جنگ جهانی اول و دوم اعلام بی‌طرفی کرده بود و ازجمله امن‌ترین کشورهای اروپایی به‌حساب می‌آمد؛ بنابراین با توجه به سیاست‌های صلح طلبانه ی سوئیس در طول تمام ادوار تاریخ، ایمن بودن آن در جنگ جهانی سوم عجیب نیست.

کشور سوئیس

ازآنجایی‌که سوئیس توسط کوهستان احاطه‌شده است، به همین دلیل دسترسی به آن تقریباً مشکل است و می‌توان در روزهای جنگ اتمی، به‌عنوان گزینه‌ای امن روی آن حساب کرد.

کشور سوئیس

تووالو

تابه‌حال اسم این کشور عجیب‌وغریب را نشنیده‌اید؟ به اطلاعات جغرافی‌تان شک نکنید، چون در این مورد تنها نیستید!

تووالو جزیره کوچکی است که در اقیانوس آرام و میان استرالیا و هاوایی، واقع شده است. موقعیت ویژه‌ی جغرافیایی تووالو و احتمالاً ناشناخته بودن آن، باعث شده در جنگ جهانی سوم، به‌عنوان یکی از مکان‌های امن احتمالی شناخته شود.

کشور تووالو

تووالو به‌عنوان یکی از کشورهای ایمن در مقابل جنگ ، قابلیت اسکان ۱۰ هزار نفر را دارد، اما خطر غرق شدن این کشور در اثر گرم شدن زمین، بسیار بیش‌تر از کشته شدن در جنگ است!

کشور تووالو

نیوزلند

نیوزلند احتمالاً به خاطر فیلم های پرطرفدارِ ارباب حلقه ها و هابیت و تیم راگبی  All Blacks، در میان مردم شناخته شده است؛ اما جالب است بدانید نیوزلند به‌عنوان یکی از کشورهای ایمن در مقابل جنگ نیز شناخته می شود.

کشور نیوزلند

موقعیت جغرافیایی و زمین های حاصل خیز نیوزلند باعث می شود در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، ساکنین آن با کمبود غذا مواجه نشوند، همچنین مردمان خون گرم نیوزلند به‌خوبی دفاع در برابر دشمن را آموخته اند. جالب است بدانید نیوزلند در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان چهارمین کشور صلح طلب دنیا شناخته‌شده است. به همین دلیل می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی فرار به‌حساب بیاید.

کشور نیوزلند

بوتان

بوتان به‌عنوان یکی از کشورهای جنوب آسیا شناخته می‌شود و بین چین و هند واقع‌شده است. هرچند این کشور درگیری‌های مرزی با چین دارد ولی به علت محصور بودن توسط رشته کوه هیمالیا، به‌عنوان یکی از کشورهای ایمن در مقابل جنگ ، شناخته می شود.

کشور بوتان

بنابراین در صورت وقوع جنگ آخرالزمانی، می توانید به بوتان پناه ببرید و در کمال ناباوری با شادترین مردمان جهان، اوقات مفرحی را تجربه کنید.

کشور بوتان

شیلی

خط ساحلی طولانی، آب و هوای مطلوب و مردمان خون گرم تنها گوشه ای از دلایلی است که اثبات می کند برای رفتن به شیلی نیازی به وقوع جنگ اتمی نیست.

کشور شیلی

شیلی یکی از مناطق پایدار و امن آمریکای جنوبی است و به‌عنوان یکی از کشورهایی که از جنگ ایمن هستند، به حساب می آید. همچنین شیلی توسط رشته‌کوه‌های آند محافظت می شود و این عامل آن را دست‌نیافتنی‌تر می کند؛ بنابراین اگر قرار باشد به یکی از کشورهای آمریکای جنوبی فرار کنید، شیلی یکی از گزینه های ایده آل است.

کشور شیلی

ایسلند

ایسلند یکی از کشورهای سردسیر و صلح طلب دنیا به حساب می آید. ساکنین این کشور بسیار آرام هستند و تا این لحظه تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده اند.

کشور ایسلند

ایسلند جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر دارد و به علت مداخله نکردن در امور سیاسی و نظامی دیگر کشور ها ارتش دفاعی ندارد. همچنین استفاده از انرژی های تجدید پذیر در ایسلند امری کاملاً مرسوم است و به همین دلیل در جنگ بر سر نفت و انرژی هسته ای، می توان به راحتی به آن پناه برد.

کشور ایسلند

ایرلند

 در حال حاضر ایرلندی‌ها دشمنان چندانی ندارد و به اندازه ای از اروپا دور هستند تا خود را درگیر جنگ جهانی دیگری نکنند. به همین علت ایرلند به‌عنوان یکی از کشورهای ایمن در مقابل جنگ ، به حساب می آید و در طول جنگ آخرالزمانی می توان کاملاً روی آن حساب کرد.

کشور ایرلند

کشور ایرلند

فیجی

فیجی کشوری جزیره ای و منزوی در اقیانوس آرام است و یکی از مکان‌های تفریحی سال های اخیر به شمار می رود؛ اما چرا به‌عنوان یکی از کشورهای ایمن در مقابل جنگ شناخته می شود؟

جزیره فیجی

فیجی از لحاظ جغرافیایی بسیار منزوی است و تقریباً دسترسی به آن مشکل است از سوی دیگر دولت این کشور، سیاست بی‌طرفانه‌ای را اتخاذ کرده است و بعید است کسی حتی فکر حمله به فیجی را از ذهنش عبور دهد و مهمات خود را در این کشور هدر دهد.

جزیره فیجی

خلاصه

جنگ در ذات خود پدیده‌ی شومی است و بعید است هیچ انسان عاقلی از آن لذت ببرد. با توجه به افزایش قدرت تسلیحاتی و جاه‌طلبی کشورها، وقوع جنگ جهانی سوم تقریباً اجتناب‌ناپذیر است؛ بنابراین در این مطلب از وبلاگ سفرمی به معرفی کشورهای ایمن در مقابل جنگ پرداختیم. بااین‌حال با اندکی واقع‌بینی، متوجه می‌شویم که امکان اسکان همه‌ی انسان‌های کره‌ی زمین در این چند کشور وجود ندارد، پس عاقلانه‌ترین کار ممکن این است که برای صلح و آرامش همه‌ی کشورها دعا کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.