فیروز سیر کشور شیلی با طبیعتی بکر و زیبا - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷

آشنایی با کشور شیلی

یکی از کشورهای کوچک که در سواحل غربی آمریکای جنوبی قرار گرفته است، کشور شیلی است. این کشور همانند نواری حدوداً ۵۰۰۰ کیلومتری در امتداد اقیانوس آرام کشیده شده است. این کشور از سمت شمال با پرو، شمال شرق بولیوی و از سمت شرق با آرژانتین دارای مرز مشترک است و با این کشورها همسایه می باشد. مساحت این سرزمین حدوداً ۷۵۶۰۹۶۳ کیلومتر مربع است و به طور تقریبی دارای ۱۶ میلیون جمعیت است. در این مقاله از سفرمی سعی داریم تا به طور مختصر کشور شیلی را مورد بررسی قرار دهیم.

کشور شیلی

شیلی دارای طبیعت فوق العاده زیبا و بکر می باشد به همین دلیل سالانه حدوداً هزاران گردشگر به سمت این کشور زیبا جذب می شوند. حدود ۱۰ هزار سال قبل، مردم سرخپوست به دره های حاصلخیز که امروزه شیلی نامیده می شوند مهاجرت کردند، این افراد قلمرو امپراتوری خود را در شیلی گسترش دادند، اما از آنجا که زمین های این سرزمین بایر می باشد از گسترش اقامت آن ها جلوگیری کرد. شیلی به تدریج فتح شد و افراد اروپایی ساکن در مجاورت این سرزمین با فشار بومیان شیلی به ناچار عقب نشینی کردند. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید تا پایان مقاله همراه سفرمی باشید.

کشور زیبای شیلی

تاریخ کشور زیبای شیلی

آشنایی با سرزمین شیلی و تاریخ این کشور فوق العاده بکر و زیبا امروزه مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. تاریخ این کشور بیانگر حوادث و اتفاقات زیادی است که در گذشته در این سرزمین روی داده است. مردم این کشور به سرزمین خود با تمام تلخی ها و شیرینی های تاریخی آن علاقه مند هستند و همواره به شعار خود که بهره گیری از خرد و نیرو برای ساخت کشوری بهتر می باشد پایبند هستند.

تاریخ کشور شیلی

موقعیت جغرافیایی سرزمین شیلی

نام رسمی این سرزمین، جمهوری شیلی می باشد که همانند نواری باریک میان رشته کوه های آند و اقیانوس آرام کشیده شده است. پایتخت این سرزمین شگفت سانتیاگو است که همچنین به عنوان بزرگ ترین شهر شیلی شناخته می شود. اکوادور و شیلی دو کشوری هستند که در آمریکای جنوبی قرار گرفته اند و با برزیل مرز مشترک ندارند. بیابان آتاکاما در قسمت شمالی این کشور با وسعت ۱۰۰۰ کیلومتر قرار دارد که از نظر تاریخی برای این سرزمین از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. این بیابان به عنوان خشک ترین نقطه روی زمین شناخته می شود، اما با این وجود برای کشور شیلی از نظر اقتصادی دارای ارزش بسیار زیادی است. فلزاتی همچون طلا، مس و نقره به صورت فراوان در این بیابان یافت می شود. یکی از محصولات صادراتی این کشور همین فلزات هستند. بخش هایی از این کشور شامل خشکی و بخش هایی نیز شامل آب می باشند.

موقعیت جغرافیایی شیلی

فرهنگ و زبان شیلی

واحد پولی این کشور پسو شیلی می باشد. زبان رسمی مردم این سرزمین اسپانیولی است که عموم مردم به این زبان حرف می زنند. اکثر جمعیت این کشور را افرادی با سطح مختلف در ترکیب با بومیان شیلی، سرخپوستان اسپانیایی تشکیل می دهند. جمعیت شهری این کشور را ۸۵% از مردم تشکیل می دهند که از این جمعیت حدود ۴۰% در شهرهای بزرگ این کشور مثل سانتیاگو ساکن هستند. درست است که زبان رسمی مردم شیلی اسپانیولی است اما باید به ای نکته توجه داشته باشید که درک گویش آن ها به دلیل ایجاد یک سری تغییرات و حذف برخی از صوت ها مشکل شده است و فقط افراد این سرزمین می توانند زبان خود را درک کنند. مردم این سرزمین در مقایسه با کشورهای همسایه و اسپانیایی زبان تندتر حرف می زنند، به همین دلیل حتی افراد کشورهایی که زبان آن ها اسپانیایی است نمی توانند به راحتی گویش و لهجه شیلیایی را درک کنند.

فرهنگ و زبان شیلی

فرهنگ و زبان شیلی

نماد کشور شیلی

نماد و فرهنگ این سرزمین گل سرخ کوپ یهیوی است. این گل در جنگل های جنوب کشور شیلی رشد می کند و به عنوان نماد این سرزمین شناخته شده است. دیگر نمادهای این سرزمین کرکس و هیپوکاملوس بیسولکوس گوزنی دم سفید هستند. گفته می شود این نوع گوزن در حال انقراض است.

نماد کشور شیلی

دین مردم شیلی

در این سرزمین تعداد زیادی از افراد آن حدوداً ۷۰% به کلیسای کاتولیک روم وابسته هستند، اما تعداد زیادی از مردم این کشور نیز از این دین پیروی نمی کنند.

دین مردم شیلی

وضعیت آب و هوایی شیلی

تنوع آب و هوایی در این سرزمین بسیار زیاد است به گونه ای که در هر بخش از آن می توان شاهد گونه ای از آب و هوا بود به طور مثال شمال این کشور دارای آب و هوای خشک است به طوری که خشک ترین بیابان در سراسر جهان در شمال این کشور قرار گرفته است. مرکز این سرزمین دارای آب و هوای مدیترانه ای است و در بخش جنوبی آب و هوا معتدل و بارانی است.

کشور شیلی

نقاط گردشگری اصلی شیلی

دریاچه عمومی کررا | Carrera Lake Chile

دریاچه کررا در شیلی

در دریاچه عمومی کررا شما می توانید شاهد غارهای مرمرین زیبا باشید.

جزیره ماگدالنا | Magdalena Island

جزیره ماگدالنا

جزیره ماگدالنا جایگاه طبیعی پنگوئن های لوس می باشد.

سرزمین یخچال های طبیعی پاتاگونیا شیلی | Northern Patagonian Ice Field

سرزمین یخچال های طبیعی پاتاگونیا شیلی

در قسمت جنوبی این سرزمین یخچال های طبیعی سن رافائل وجود دارند.

جزیره ایستر در اقیانوس آرام |Easter Island

جزیره ایستر

یکی از جزایر فوق العاده زیبا در سراسر جهان در بخش جنوبی اقیانوس آرام قرار دارد، نام این جزیره ایستر می باشد.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما شیلی و رزرو هتل شیلی به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 332 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.