فیروز سیر کلیسای ساگرات کور بر روی کوه تیبیدابو - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷

۳٫۴
/
۵
(
۷

امتیاز

)

کلیسای ساگرات کور بارسلونا

کلیسای ساگرات کور (Temple Expiatori del Sagrat Cor) بر روی کوه تیبیدابو (Tibidabo) واقع در شهر بارسلونا قرار دارد. این شهر که مرکز کاتالونیا است، پس از رئال مادرید به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا شناخته می‌شود و توریست‌هایی که به این منطقه فیروز سیر‌کنند از جاذبه‌های مختلف تاریخی که در بارسلونا وجود دارد بازدید به عمل می‌آورند.

کلیسای ساگرات کور بارسلونا

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری سیستمی و رزرو هتل باشید و با کلیسای ساگرات کور بیشتر آشنا شوید.

یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های بارسلون کلیسای ساگرات کور است که بر فراز کوه تیبیدابو قرار دارد. کوه تیبیدابو ۵۱۵ متر ارتفاع دارد و از بالای آن می‌توانید تمام شهر بارسلون را در زیر پای خود احساس کنید.

اگر تصور می‌کنید که برای رسیدن به بالای کوه تیبیدابو یک کوه پیمایی سخت و طاقت فرسا در پیش رو دارید، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید! زیرا جهت رسیدن بر فراز این کوه و بازدید از جاذبه‌های مختلفی که در این مکان قرار دارد می‌توانید از تراموا یا واگن‌های مخصوص مسافربری استفاده کنید و در عرض ده دقیقه از مرکز شهر بارسلون به بالای کوه بروید.

کلیسای ساگرات کور بارسلونا

زمان ساخت کلیسای ساگرات کور

کلیسای ساگرات کور که یک کلیسای کاتولیک رومی محسوب می‌شود، در سالهای ۱۹۰۲ تا ۱۹۶۱ ساخته شده است؛ بنابراین بازه زمانی که برای ساخت این کلیسا در نظر گرفته شده در حدود ۶۰ سال می‌باشد که به نوبه خود حائز اهمیت است. ابتدا ساخت این کلیسا را معمار اسپانیایی Enric Sagnier بر عهده داشت، اما با توجه به طولانی شدن زمان ساخت این معمار نتوانست مراحل ساخت کلیسا را به پایان برساند و پس از وی پسرش Josep Maria Sagnier ادامه ساخت این عبادتگاه را بر عهده گرفت و مراحل ساخت کلیسای ساگرات کور که به نام قلب مقدس مسیح نیز شناخته می‌شود را به پایان رساند.

زمان ساخت کلیسای ساگرات کور

تاریخچه کلیسای ساگرات کور

ایده اولیه ساخت این کلیسا متعلق به اواخر قرن نوزدهم میلادی است که شایعاتی از پروتستان‌ها درباره ساخت یک عبادتگاه و هتل بر فراز کوه تیبیدابو به گوش می‌رسید. به همین دلیل رهبران کاتولیک تصمیم گرفتند که کلیسای خاصی که نام آن از یک کلیسا واقع در پاریس الهام گرفته شده بر فراز این کوه بنا کرده و مالکیت این مکان را که به عنوان بام بارسلونا مشهور است در اختیار بگیرند. ساخت این کلیسا در سالهای متوالی به دلایل مختلف به تأخیر افتاد که یکی از آن‌ها ساخت رصدخانه نجوم بر فراز کوه تیبیدابو بوده است؛ اما در نهایت در ۲۸ دسامبر ۱۹۰۲ اولین سنگ‌های این کلیسا بر فراز کوه روی هم قرار گرفته و مراحل ساخت آن آغاز شد.

بخش‌های اولیه کلیسا در سالهای ۱۹۰۳ تا ۱۹۱۱ ساخته شدند و پس از آن بنای اصلی کلیسا در سالهای ۱۹۱۵ و ۱۹۵۱ پایه گذاری شد؛ اما پایان کار اصلی کلیسا متعلق به ۲۹ اکتبر ۱۹۶۱ است که از سوی پاپ جان XXIII اعطا شد.

تاریخچه کلیسای ساگرات کور

طراحی قسمت‌های بیرونی و درونی کلیسای ساگرات کور

در طراحی نمای بیرونی کلیسای ساگرات کور از ساخت قلعه‌های سنگی الهام گرفته شده است تا کلیسا با سایر عبادتگاه­ها تفاوت داشته باشد؛ اما بیشتر از نمای سنگی آن، معماری‌هایی که از سبک نئو گوتیک پیروی می‌کنند مورد توجه همگان واقع می‌شوند.

طراحی قسمت‌های بیرونی و درونی کلیسای ساگرات کور-1

 بر فراز کلیسا هشت ستون طراحی شده است که مجسمه قلب مقدس مسیح بر فراز بلندترین ستون قرار دارد. اما اثر اصلی مجسمه قلب مقدس مسیح که توسط فردریک مارس طراحی شده بود در سال ۱۹۳۶ از بین رفت و به جای آن در سال ۱۹۵۰ اثر Josep Miret قرار گرفت.

کلیسا دارای یک ستون مرکزی بلند است که در اطراف آن چهار ستون کوچک‌تر قرار دارند و شبیه به یک چهارضلعی به نظر می‌رسند و مجسمه‌هایی از دوازده فرستاده که توسط Josep Miret طراحی شده‌اند بر فراز این ستون‌ها مشاهده می‌شوند.

طراحی قسمت‌های بیرونی و درونی کلیسای ساگرات کور-1

تزئینات قسمت داخلی کلیسا اثر Alfons Juyol i Bach هستند که با الهام از طراحی‌های Eusebi Arnau به تصویر کشیده شده‌اند. مجسمه‌هایی که درون کلیسا قرار دارند به ترتیب Virgin of Mercy، Saint George، Saint James و افراد برجسته بارسلونا و کاتالونیا را به نمایش گذاشته‌اند.

هلال‌هایی که در قسمت سقف کلیسا قرار دارند توسط Daniel Zuloaga و با معماری و نقش و نگارهای ویژه‌ای طراحی شده‌اند؛ اما این قسمت‌ها در سال ۱۹۳۶ نابود شده و در سال ۱۹۵۵ توسط کارگاه Bru بارسلونا بازسازی شده‌اند؛ که احترام اسپانیایی‌ها به آثار تاریخی و اهمیت حفظ این آثار را نشان می‌دهند.

در داخل این کلیسا که دارای معماری متفاوتی است، طراحی‌های ویژه‌ای وجود دارند که هر گردشگری را به سوی خود مجذوب می‌کنند؛ بنابراین بیشتر توریست‌هایی که به بارسلونا فیروز سیر‌کنند حتماً سری به این کلیسا زده و از آثار تاریخی منحصر به فرد آن بازدید به عمل می‌آورند.

طراحی قسمت‌های بیرونی و درونی کلیسای ساگرات کور-1

کلیسای ساگرات کور که بر روی کوه تیبیدابو در بارسلونا واقع شده است، شاید در نظر اول نسبت به کلیساهای دیگر کوچک‌تر به نظر برسد؛ اما به محض این که از نمای نزدیک این کلیسا را تماشا می‌کنید و قدم درون آن می‌گذارید، به خوبی می‌توانید طراحی‌های خاص و ویژه‌ای که در آن به کار رفته است را مشاهده کنید. همچنین مجسمه حضرت مسیح که بر فراز این کلیسا قرار گرفته است، از دیگر جاذبه‌های منحصر به فرد این عبادتگاه محسوب می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 324 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.