فیروز سیر کلیسای نوتردام دولاگارد، نماد شهر مارسی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی

اگر به فرانسه علاقمند هستید، حتما تا کنون نام “شهر مارسی” هم به گوشتان خورده است. مارسی با پیشینه ای قدیمی که به ۲۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بازمی گردد، به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی و قدیمی فرانسه شناخته می شود. حتما در میان جاذبه های تاریخی و ارزشمند این شهر، نام “کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی” را شنیده اید. این کلیسا از شاخص ترین ابنیه موجود در شهر است.

کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی

این شهر در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد. بندر قدیمی، پرهیاهو و بین المللی مارسی از پرطرفدارترین جاذبه هایی است که گردشگران را به سوی خود می کشاند. وجود ابنیه تاریخی و زیبایی همانند کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی، در کنار طبیعت بی بدیل شهر، زیبایی منحصر به فردی به این منطقه بخشیده است. به طوری که می توان مارسی را تلفیقی ناب از معماری و طبیعت دانست که اب و هوای مدیترانه ای و دلپذیرش، لطف آن را برای گردشگران دوچندان کرده است.

شهر مارسی

از مارسی بیشتر بدانیم

این شهر در فاصله ۱۷۰ کیلومتری از پاریس قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی مناسب مارسی سالیان درازی است که رونق را برای آن به ارمغان آورده است. پس از اینکه در سال ۱۸۶۹ میلادی کانال سوئز در این شهر احداث شد، رونق بازرگانی بیش از گذشته به وجود آمد. موسیقی، هنر و ورزش از فعالیت های رایج مردمان مارسی است که همین امر، آن را شهری زنده، پرهیاهو و پرنشاط تبدیل کرده است. اگر به مارسی سفر کنید، حتما با یکی از گروه های موسقی قوی این شهر مواجه خواهید شد. در مارسی بیش از ۱۵ گروه موسیقی قوی و پر مهارت خیابانی وجود دارد که شادی و طراوت را برای مردم هدیه می آورند.

از مارسی بیشتر بدانیم

اگر بخواهید در مورد مردمان مارسی بیشتر بدانید، باید بگوییم بیشترشان مهاجرانی هستند که از سمت آفریقا و سایر کشورهای اروپایی آمده اند. همان طور که گفتیم مارسی زنجیره ای به هم پیوسته از تاریخ و طبیعت است. در ادامه همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید تا با یکی از حلقه های کهن و زیبای این زنجیر بیشتر آشنا شوید.

کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی

برای دیدن “کلیسای نوتردام دولاگارد” لازم نیست خیلی به دنبالش بگردید، این بنای تاریخی از تمامی نقاط شهر قابل دیدن است و هیبت و زیبایی بی مثالش، شکوهی عجیب به شهر بخشیده است. اما اگر بخواهید به صورت دقیق تر و از فاصله نزدیک از آن دیدن کنید، می توانید سوار ترن های بندر شهر شوید و تقریبا پس از گذر نیم ساعت به بالای تپه ها برسید. از آنجایی که کلیسا برروی تپه ها واقع شده است، شاید با خودتان فکر کنید که رسیدن به کلیسا کار دشواری خواهد بود. اما آسانسورهایی در پایین تپه قرار گرفته است که شما را به سمت این بنای تاریخی – مذهبی هدایت می کند.

کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی

کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی

تاریخچه کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی

این کلیسای کاتولیک در سال ۱۸۵۳ میلادی توسط “ژاک آنری اسپراندیو” در محلی استراتژیک ساخته شد. “کلیسای نوتردام دولاگارد” که در بخش جنوبی بندر قدیمی قرار گرفته است، به سبک معماری نئوبیزانس طراحی و پیاده سازی شده است. این کلیسای عظیم به قصرهای سلطنتی شباهت زیادی دارد و با مراجعه به آن از معماری بی نظیر و آثار تاریخی جالبش شگفت زده خواهید شد.

تاریخچه کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی

جالب است بدانید که “کلیسای نوتردام دولاگارد” در میان مارسی ها به عنوان “مادر خوب” شناخته می شود که معتقدند شهر را از بلایا و اتفاقات ناخوشایند حفظ می کند. علت این لقب گذاری و باور مردم، وجود مجسمه زیبای مریم مقدس  در بالای ناقوس کلیسا است که جلوه ای دوچندان به این بنای تاریخی بخشیده است. این مجسمه که از جنس برنز ساخته شده است در سال ۱۸۷۰ میلادی به بنا اضافه شد.

مجسمه مریم مقدس در مارسی

از زیبایی ها و هنر موجود در کلیسای نوتردام دولاگارد که بگذریم، باید بگوییم که این بنا به عنوان یکی از قطب های اصلی عبادت و زیارت مسیحی ها به حساب می آید. به طوری که در تاریخ ۱۵ آگوست هر سال، هزاران نفر از مردم مارسی برای عبادت و برگزاری مراسم خود به این کلیسای قدیمی و زیبا مراجعه می کنند.

در سال ۱۲۱۴ میلادی کلیسای کوچک تری در همین مکان ساخته شد که برای مذهبی ها بسیار ارزشمند بود. در سال ۱۵۲۴ میلادی در همان مکان، محلی برای تماشای شهر از بالای تپه ها به آن افزوده شد که کماکان پابرجاست و پس از آن در سال ۱۸۵۳ میلادی، “کلیسای نوتردام دولاگارد” به شکل امروزی خود درآمد.

کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی

بازدید از کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی

اگر قصد بازدید از این کلیسا را دارید، حتما سری به تراس این بنای تاریخی بزنید! چشم انداز فوق العاده تراس “کلیسای نوتردام دولاگارد” شما را شگفت زده می کند. در آنجا میتوانید مناطق مختلف بندر و نمای کلی شهر را ببنید و از زیبایی هایش لذت ببرید. دیدن قایق ها و کشتی هایی که در کنار ساحل و در میان درختان سرسبز و کوه های بلند قامت و سبز قرار گرفته اند، تجربه ای کم نظیر است که نباید به این سادگی ها از آن گذشت.

در پایان باید بگوییم که اگر قصد سفر به شهر مارسی را دارید، سعی کنید زمان مناسبی را برای بازدید از “کلیسای نوتردام دولاگارد” در نظر بگیرید. قطعا دیدن تمام زیبایی های این بنای تاریخی با نگاهی ریزبینانه به زمان زیادی احتیاج خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 370 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.